Čitateľské recenzie

Čtenářská recenze: Libor Budinský - Deset prezidentů

Jak už název knihy od Libora Budinského "Deset prezidentů" napovídá, kniha se věnuje přehledu všech českých a československých prezidentů, kteří kdy byli u moci. První prezident byl sice zvolen do své funkce až v roce 1918 s koncem první světové války, ale tato kniha se často věnuje i rokům předešlým. A to z jednoho prostého důvodu: každá kapitola, která píše o jednom prezidentovi, má tři části - Cesta na Hrad, Na Hradě a Cesta z Hradu. viac

Čtenářská recenze: Klára Janečková - Srdce v písku

Když jsem na tuhle knížku narazila, nejdřív jsem si myslela, že jde o nějakou romantiku nebo podobný žánr, který zpravidla nečtu. Pak mě ovšem zarazil regál, ve kterém byla kniha umístěna. Nene, nikde okolo se žádná romantika určitě nevyskytovala. Knihu jsem vzala, prolistovala a o pár hodin později si už užívala příjemného počtení pěkně doma v křesle. Abyste rozuměli, miluji dokumentární filmy, zachycující nejrůznější přírodní katastrofy očima přímých svědků události. Nebaví mě znuděný hlas komentátora, který předčítá naučenou frázi, že „hurikán kvílí jako…“ viac

Čtenářská recenze: Jane Austenová - Pýcha a přemlouvání

Jane Austenová patří mezi mé nejoblíbenější spisovatelky. Její romány mám přečtené několikrát a stále v nich nacházím nové kouzlo, které mi bere dech a nutí mě znovu a znovu sáhnout po jejím díle. Díky své obrovské fantazii, možnosti vidět vše co čtu, nač myslím, díky tomu se mi její příběhy přehrávají před očima. Má náklonnost k dobám již dávno minulým jen podtrhuje zážitek z četby. viac

Čtenářská recenze: Agatha Christie - Hadí doupě

Přečtete-li jednu knihu od Aghaty Christie, poznáte v ní umělkyni nevídaného rozměru a fantazie. A nejen to. Poznáte, že bez dalších příběhů již nelze trávit volné chvíle. A pokud hledáte skutečné překvapení, vzrušení a šokující rozuzlení, rozhodně si přečtěte knihu Hadí doupě. viac

Čtenářská recenze: Miler Zdeněk, Hercíková Iva - O zvědavém štěňátku

Jedna z nejoblíbenějších knih mého dětství se jmenuje O zvědavém štěňátku, autorů Zdeňka Milera a Ivy Hercíkové. Proto jsem i já sáhla po této knize, abych s ní seznámila své děti. Je to klasická kniha pro menší děti plná překrásných ilustrací (od autora legendárního Krtečka) Zdeňka Milera a doplněná poutavým vyprávěním Ivy Hercíkové. viac

Čtenářská recenze: Anna Šmalcová - Kouzelné krajky z papíru

Kniha Kouzelné krajky z papíru od Anny Šmalcové je dalším titulem z mé oblíbené série Šikovné ruce. Téma krajek z papíru je trochu složitější a hodí se hlavně pro ty, kteří mají v sobě o něco málo víc než špetku trpělivosti, ale není to ani zdaleka tak složité, jak se na první pohled může zdát, k čemuž i dost přispívá sama autorka. viac

Čtenářská recenze: Jeffery Deaver - Modrá sféra

Přestože nejsem vyznavačem dlouhého vysedávání u počítače a vůbec této techniky, Modrá sféra mě donutila zjistit si něco víc o tzv. hackingu. Modrá sféra nebyla první ani poslední knihou, kterou jsem od Deavera četl, ale rozhodně byla jednou z nejlepších. viac

Čtenářská recenze: Gabriel García Márquez - Sto roků samoty

Po románu Sto roků samoty jsem sáhl po tom, co jsem dočetl ještě úspěšnější knihu tohoto autora, Láska za časů cholery. Je pravda, že Gabriel García Marquéz má v naší republice hodně příznivců, a mě přečtení knihy Sto roků samoty utvrdilo v tom, že mezi ně patřím i já. viac

Čtenářská recenze: Norsko - Společník cestovatele

Knihu „Norsko – společník cestovatele“ mi o Vánocích přinesl Ježíšek a udělal mi opravdu obrovskou radost! V Norsku jsem do té doby nikdy nebyla, byl to můj největší cestovatelský sen a tato publikace jej ještě více rozdmýchala. Pomohla mi při přípravě harmonogramu dovolené, poradila mi zejména, které památky bych si neměla nechat ujít a ušetřila mi spoustu času při shánění informací o dopravě a ubytování. viac

Čtenářská recenze: Země

Encyklopedie Země je krásnou a ucelenou publikací o naší planetě. Je určena širokému spektru čtenářů. Užitečné informace zde najdou všichni – ať už hledají základní fakta, nebo si chtějí rozšířit dříve získané znalosti. Názornost encyklopedie plné krásných fotografií, map i nákresů ji činí vhodnou pro mladší čtenáře (tedy žáky základních a středních škol) stejně jako pro dospělé. Místy je text velmi odborný, ale všechny méně známé výrazy jsou stručně a jednoduše vysvětleny ve slovníku pojmů, který čtenář nalezne na posledních stránkách knihy. viac

Čtenářská recenze: Marek Srazil - Pohádky do postýlky + CD

Moje čtyřletá vnučka Viktorka začala navštěvovat mateřskou školku, kde je jejím milovaným třídním panem učitelem právě autor knížky povídek Pohádky do postýlky Marek Šolmes Srazil. Není večer, kdy by šla spát bez přečtení alespoň jedné jeho povídky. Knihu i s napsaným věnováním ,,Mé milé Viktorce,, má moje vnučka u sebe na stolku, kde má pro ni vyhrazené místečko. viac

Čtenářská recenze: Špalíček pohádek a říkadel

V oblíbené knížce najdeme spoustu klasických českých pohádek a říkadel. Knížka je oblíbená u malých i větších dětí. Knížka mě zaujala hlavně tím, že se zde nacházejí klasické pohádky, které by děti měly znát. Mezi mé oblíbené patří pohákdy O perníkové chaloupce, O řepě, O koblížkovi, O červené karkulce, O budulínkovi. Mezi říkanky určitě patří polámal se mraveneček, Skákal pes, Pec nám spadla... viac

Čtenářská recenze: Miler Zdeněk, Petiška Eduard - Krtek a kalhotky

Kdo by neznal příběhy oblíbeného krtečka. Mnoho let je proslulý a dětmi oblíbený. Znají ho i naše babičky. Neuvěřitelná dobrodružství, která krtek zažívá se svými kamarády přitahuje děti různého věku. viac

Čtenářská recenze: Halina Pawlowská - Zanzibar aneb První světový průvodce Haliny Pawlowské

Po úspěších, které Halina Pawlowská slavila se svými knihami Banánové rybičky, Díky za každé nové ráno a mnoho dalších, přichází se svými postřehy z cest, ve kterých se opět mísí pro ni typický humor navíc s cestovatelskými zážitky a kuchařskými postřehy a recepty. viac

Čtenářská recenze: Pawlowská H., Hercíková I., Viewegh M. - Tři v háji

Na tvorbě knihy Tři v háji se podíleli tři naši přední autoři, Michal Viewegh, Iva Hercíková a Halina Pawlowská. Jedná se o povídkovou knihu, která vznikala poněkud netradičním způsobem, vycházela na pokračování v časopise Šťastný Jim. viac

Čtenářská recenze: Ayaan Hirsí Alí - Rebelka - Odvrácená strana islámu

Ayaan Hirsí Alí je pro mě obrovskou osobností. Ve svém životopisu, který mě naprosto uchvátil popsala, s jakou odvahou se vzepřela zaběhlým konvencím a zvykům, jak se postavila proti tradicím, které byly nesmyslně kruté – a nejen to, ona se postavila i za práva dalších žen, které byly těmito konvencemi utlačovány. viac

Čtenářská recenze: Irena Obermannová - Láska jako Řím

Když roku 2009 vyšla kniha Láska jako Řím, její autorku už čeští čtenáři dobře znali. Od dob, kdy na knižním trhu vyšla kniha Frekvence tygra už uplynulo několik let a Obermannová stihla mezitím vydat hodně knih, které slavily úspěch. Láska jako Řím je další z nich. Po pravdě řečeno jsem zpočátku neměla vůbec v plánu tuto knihu číst. Teprve na doporučení známé jsem si v internetové databázi knih vyhledala její obsah, který mě zaujal natolik, že jsem se rozhodla věnovat jí svůj čas. viac

Čtenářská recenze: Michal Viewegh - Biomanželka

Nový román úspěšného spisovatele Viewegha zaujme už jen svým názvem – Biomanželka. Název ovšem není to jediné, co čtenáře přiláká. viac

Čtenářská recenze: Dan Brown - Ztracený symbol

Ztracený symbol je kniha, na kterou čeští čtenáři čekali několik let a věřím, že naplnila všechna jejich očekávání tak, jako ty moje. Jedná se již o třetí román, v němž jako hlavní postava vystupuje profesor Robert Langdon, ovšem novum je místo, kde se děj románu odehrává. Zatímco Evropa hostila příběhy Andělé a démoni a Šifra mistra Leonarda, pak Ztracený symbol se celý odehrává ve Washingtonu viac

Čtenářská recenze: Tereza Boučková - Rok kohouta

Knihu Rok kohouta od Terezy Boučkové jsem hodně dlouho sháněla. Doporučovalo mi ji hned několik lidí. Samotný název nic nenapovídá o tom, o čem kniha je, co se zde odehrává a o čem to vlastně bude. Knihu mi známí nabízeli k zapůjčení a přečtení, ale poté, co jsem se dozvěděla, o čem kniha je, a že je to vlastně autobiografie, rozhodla jsem se ji sehnat a zakoupit do své knihovny. A určitě to byla dobrá investice. Ke knize jsem se již několikrát vrátila a četla ji znovu. viac

Čtenářská recenze: Písničky pro dětské muzikanty - 12 písniček snadných k zahrání

Tuto knihu jsem dětem pořídila především kvůli pijánku, které mě v knize opravdu velice zaujalo. Kniha je velmi pěkná ,barevná a pijánko je barevně označené. Když jsem do knihy v knihkupectví nahlédla uviděla jsem tam písničky, které se děti učí v mateřské škole a tak je znají již od ranného dětství. I proto mě kniha velmi zaujala. Když jsem knihu přinesla z knihkupectví domů, děti se nemohly shodnout, kdo z nich bude hrát na pijánko a kdo z nich bude třeba zpívat. Děti jsem musela uklidnit a po té se začali střídat. viac

Čtenářská recenze: W. a Ch. Awdry - O mašince Tomášovi 10

Oblíbená mašinka, která zažívá svá dobrodružství se svými kamarády na ostrově Sodor. Tento desátý díl obsahuje pět krátkých pohádek o oblíbených mašinkách. Mašinka Tomáš je velmi oblíbená pohádka, která děti zaujme a pobaví. Máme doma víc dílů, které děti vždy s jistotou zaujme a moc se jim líbí. Knížka se krásně čte, má pěkné obrázky a děti znají mašinky i z obrazovky. U nás je mašinka Tomáš oblíbená už několik let a pořád nás baví. viac

Čtenářská recenze: W. a Ch. Awdry - O mašince Tomášovi 1

Kniha je o velice oblíbené mašince Tomášovi a jeho dobrodružstvích. Tomáš je spolu se svými kamarády na ostrově Sodor. Zde je spousta mašinek, pomocníků, kteří se snaží o hladký průběh na kolejích. Knížka obsahuje tři krásné pohádky, kdy Tomáš zažívá i krušné chvilky. viac

Čtenářská recenze: Moji kamarádi - Pohlaď si mě

Mému synovi jsem chtěla koupit jeho první knížku, ale bohužel jsem netušila, že je jich na trhu takové velké množství. Nakonec jsem mu vybrala Moji Kamarádi-Pohlaď si mě. Knížku jsem zakoupila, když bylo synovi 1,5 roku. Líbila se i mě samotné a to proto, že si člověk může vyzkoušet a omakat srsti zvířátek nebo jejich hraček. Knížka je ze silných tvrdých stránek, takže jí dítě jen tak nezničí a neroztrhá. viac

Čtenářská recenze: Vlaky - 1001 fotografií

Se synem máme společnou zálibu a koníček a tím jsou vlaky a vláčky. A když jsme v obchodě uviděli tuto knihu Vlaky - 1001 fotografií, neváhal jsem a koupil jsem jí. Už jsme se těšili domů, až si ji spolu prohlédneme. Syn zkoušel poznat, jestli některé z vyobrazených vlaků máme doma jako model, nebo jestli některou mašinu viděl třeba někde na nádraží. viac

Čtenářská recenze: Tajemství věštění

Malá knížka, malá cena, ovšem velké množství informací. Autorem knihy je astrolog John Astrop, který má na svém kontě více než 150 dětských knih, které sám buď napsal, nebo je ilustroval. Tato knížečka poskytuje zajímavé spojení teorie a praxe. Zřetelně a jednoduše vysvětluje každé téma, nechybí ani tipy jak dané téma lépe zvládnout. viac

Čtenářská recenze: Doreen, Ph. D. Virtue - Setkání s anděly

Andělé. Mnoho náboženství mluví o andělech, ale andělé jsou necírkevní. Jsou univerzální archetypy sahající ke starověkým a moderním vírám. Je jedno, zdali jste křesťan, hinduista, ateista apod. andělé vám budou pomáhat tak nebo tak… Tato kniha je jakýmsi necírkevním přehledem toho, kdo andělé jsou, jejich role v různých duchovních textech, způsobů jakými nám andělé pomáhají, jak je přivolat, informací o andělech strážných a archandělech. Kniha si klade za cíl, aby si čtenář po jejím přečtení prohloubil chápání andělů a lásku k nim. Je psána pro naprosté začátečníky, je tedy vhodná i jako dárek. viac

Čtenářská recenze: Vladimír Liška - Kruté vášně římských císařů

Naprosto přesně si pamatuji okamžik, kdy jsem poprvé spatřila tuto knihu. Šla jsem ledabyle kolem oddělení s novinkami a z ničeho nic padl můj zrak na ty upřené, zelené oči na obálce této knihy. Doslova mne očarovaly, a já ihned automaticky sáhla po knize. Po zběžném prolistování a přečtení přibližného obsahu, už byla kniha více méně moje. viac

Čtenářská recenze: Dějiny

Dějiny – Velký obrazový průvodce historií lidstva od úsvitu lidské civilizace po současnost. Tak přesně takhle zní název této pozoruhodné knihy, encyklopedie, která vyšla v loni na podzim (anglický originál History vydalo v roce 2007 nakladatelství Dorling Kindersley v Londýně), a po které jsem hned po prvním prolistování zatoužila. viac

Čtenářská recenze: Miloš Velemínský - Anticholesterolová kuchařka

Když mi loni má praktická lékařka oznámila, že mám zvýšenou hladinu cholesterolu a budu muset změnit své stravovací návyky, má cesta z ordinace mířila rovnou do knihkupectví. Nemůžu říct, že knih na toto téma by bylo zrovna mnoho. Ani jedna mne nezaujala, protože prakticky všechny obsahovaly hlavně informace o tom, co je cholesterol, jak předcházet jeho vysoké hladině, čím je způsobena apod. Což se mi v dané situaci moc nehodilo. Potřebovala jsem spíše kuchařku, recepty – abych věděla, co mohu jíst a co naopak ne. Několik receptů samozřejmě knihy obsahovaly, ovšem všechny vypadaly velmi ,,chutně“. Zachránila mě až knihovna, kde jsem narazila na Anticholesterolovou kuchařku od Miloše Velemínského ml., kterou vydalo nakladatelství Dona. viac

Čtenářská recenze: Hanns Kurth - Snář - Lexikon snových symbolů

Tuto knihu jsem si koupila poměrně nedávno a to především z toho důvodu, že mi ji vřele doporučila kamarádka po tom, co jsem jí vyprávěla o svých snech. viac

Čtenářská recenze: Zábavné vánoční skládanky

Tuto knihu jsem dětem pořídila z důvodu blížících se Vánoc a také proto, aby se moje děti naučily tvořit zábavnou a velmi snadnou formou. Kniha mě zaujala hned na první pohled už jen kvůli tomu že děti na to aby tvořily vánoční dekorace a výzdobu nepotřebují nůžky a spoustu jiných potřeb. Bohatě jim vystačí lepidlo, pokud možno doporučuji nějaké nezávadné. viac

Čtenářská recenze: Zdeněk Pohlreich - Prostřeno bez servítků

Knížku jsem zakoupila po úspěchu, který u nás doma sklidila předchozí kniha pana Pohlreicha – Bravo, šéfe! Zdeněk Pohlreich vaří mezinárodní kuchyni. viac

Čtenářská recenze: Zdeněk Pohlreich - Bravo, šéfe! Zdeněk Pohlreich vaří mezinárodní kuchyni (+ DVD)

Knížku jsem si koupila, protože televizní pořady s panem Pohlreichem máme v celé rodině ve velké oblibě a pravidelně sledujeme, co se v naší gastronomii dá vymyslet, ať už v dobrém (vylepšováky pana Pohlreicha) či ve zlém (fungování některých restaurací, obsluha, hygiena apod.). viac

Příběh o krtkovi a jeho kalhotkách jsem četla už jako malá holka a moc mě proto těší, že vychází i teď a mohu ho číst svému synkovi. Samotný příběh je vlastně velmi jednoduchý. Krteček najde v zemi spoustu krásných předmětů (třeba střípek zrcátka nebo knoflík), ale nemá je kam uložit. Potom uvidí na šňůře viset modré kalhotky s velkými kapsami a zatouží po nich také. Nejdříve neví, kde je sehnat, ale pak náhodou narazí na modře kvetoucí len a ten mu poradí, co má udělat. viac

Čtenářská recenze: Javier Moro - Indická princezna

Příběh knihy Indická princezna vypadá ze začátku jako pohádka. Ani ne šestnáctiletá španělská tanečnice Anita padne do oka trošku výstřednímu indickému mahárádžovi, který je takřka 2x starší než ona. Slušně vychovaná Anita jeho dvoření samozřejmě ze začátku odmítá, ale netrvá dlouho a už je na cestě do Indie jako pátá mahárádžova manželka. viac

Čtenářská recenze: Eduard Petiška - Alenčina čítanka

Alenka je docela malá, zato hodně zvědavá holčička. Kromě rodičů bydlí v bytě ještě s babičkou a dvěma plyšovými medvídky. Má také staršího brášku a dobrou kamarádku Haničku, která má taky brášku, vlastně ještě miminko. Jak už jsem řekla, Alenka je hrozně zvědavá. Pořád se na něco ptá a chce znát odpovědi. Těch se jí většinou dostane, ale často bývá maminka nebo babička tak zaujatá prací, že se k podrobnému vysvětlení nedostaneme. Proto mám tuto knížku ráda. Přečtu, co je v ní napsáno a synek se ptá dál: „Proč a proč a proč?“ Mám tak spoustu prostoru k vyjádření a on se díky tomu dozví spoustu nových věcí. viac

Čtenářská recenze: Lillian Too - Feng-šuej pro život

Když jsem tuto knihu uviděla v knihkupectví, zaujala mě už svojí obálkou a slibným podtitulem – 168 praktických tipů jak dosáhnout úspěchu. Maximální pracovní výsledky a lepší kariéra, bohatý milostný život a harmonický interiér. Tak jsem si ji koupila a dychtila se dočíst, jak zharmonizovat svůj domov, abych si zároveň vylepšila život. viac

Čtenářská recenze: Arthur Hailey - Účinný lék

Knihu od Arthura Hailey jsem si vybrala u mého taťky v jeho knihovně, když jsem neměla co číst. Zaujal mě jednak název knihy a hlavně anotace na obálce. Navíc jsem od Arthura Haileyho četla více knih a všechny, asi až na jednu, se mi velmi líbily. Proto jsem po ní sáhla a byla jsem mile překvapena. Přišla mi nejlepší ze všech jeho knih. Je velmi napínavá, zajímavá a velmi realistická. viac

Zobraziť po: 10 | 20 | 40 | 80