Čitateľské recenzie

Bozky a croissanty | Alebo výlet do mesta lásky

Aj vás na prvý pohľad zaujala táto rozkošná kniha s ešte milšou obálkou? To rada počujem! Teším sa, že vám ju môžem predstaviť, pretože okrem bozkov a croissantov je aj o prekrásnom Paríži, dospievaní, o prvých láskach a samozrejme... o balete. viac

Riziko: Elle Kennedy prichádza s Rómeom a Júliou z hokejového prostredia!

Brenna je ostré dievča, aspoň to všetci tvrdia. Nepoddáva sa strachu a názor druhých je jej ukradnutý. Drží sa však jedného pravidla. Nikdy nespí so súpermi. Ako dcéra trénera briarského hokejového tímu by sa s rivalom nezaplietla za žiadnu cenu. Žiaľ, osud vie byť krutý a Jake Connelly je presne ten prípad. Brenna ho však zúfalo potrebuje, aby jej pomohol získať vysnívanú stáž, a ten nafúkanec jej to vôbec neuľahčuje. Arogantný, otravný, aj keď výnimočne príťažlivý harvardský útočník Connelly má predstierať, že je jej frajer. A za každé falošné rande požaduje jedno skutočné. Z chodenia s Jakeom Connellym nemôže vzísť nič dobré. Otec by ju pretrhol a kamaráti zatratili, ibaže v stávke je Brennina budúcnosť. No určite sa doňho nezaľúbi. Také riziko nepodstúpi! viac

Pôvodný plán nemusí byť vždy ten najlepší

Každý z nás mal v detstve svoje vysnívané povolanie. Niekto sa túžil stať učiteľom, spevákom, iný zas hasičom či záchranárom. A hoci sa väčšina z nás svojho detského sna vzdala, ten zvyšok si išiel za svojím, nech sa dialo čokoľvek. Pýtate sa, do ktorej skupiny patrí Mia, hlavná hrdinka románu Bozky a croissanty? Tá má vo svojom osude jasno – odjakživa totiž vedela, že sa z nej stane baletka. Presne preto plánuje stráviť leto vo Francúzsku a drieť na svojom sne. Jej plány sa však veľmi rýchlo skomplikujú...  viac

Hlad / Smäd (Recenzia)

Konečne som sa dostala k tomu, aby som si prečítala niečo od jedného z najobľúbenejších slovenských autorov. Avšak nie som si istá, či práve jeho novinky - dve poviedkové knihy - sú to, s čím som mala začať. Možno by bolo lepšie siahnuť po niektorom z jeho starších mystery príbehov a spoznať tak jeho klasický štandardný štýl a tieto dve knihy vsunúť medzi ne, ako spestrenie jeho tvorby. Každopádne, Hlad a Smäd boli dobré, z môjho pohľadu majú veľa plusov, ale aj nejaké tie mínusy. viac

Vianočné prasiatko (The Christmas Pig) Ikar 2021, edícia Stonožka, preklad: Oľga Kralovičová

Zase to urobila! Autorka slávneho Harryho Pottera pre mňa jedna z najlepších autoriek súčasnosti ma zase dostala príbehom pre deti s názvom Vianočné prasiatko. Nie, nie je to iba taká detská rozprávočka.  Tak, ako všetko, čo táto dáma napíše, obsahuje hlboké večné pravdy a úžasne bohatý fantastický svet. Nechýba tu humor, dobrodružstvo i krásny šťastný koniec. viac

Tajomný les

Sandra Dieckmann ilustruje nádherné knihy, ktoré (nielen) detskému čitateľovi pohladia dušu. Prečítejme si Tajomný les. viac

Brichtov boj

Kniha "Brichtov boj" od Radoslava Procházku je pozoruhodným príbehom človeka z podnikateľského prostredia. viac

Tajomný les: Sandra Dieckmann (recenzia)

Sandre Dieckmann vyšla minulý rok do slovenčiny preložená kniha Čakanie na vlka, ktorá je bezpochyby jedna z najkrajších kníh, ktorá vás rozplače. Tento rok jej vyšla ďalšia prenádherná kniha, plná ilustrácií: Tajomný les. viac

Aj bútľavá vŕba sa občas potrebuje vyrozprávať

Možno by si sa mala s niekým porozprávať je kniha, ktorú nie je ľahko priradiť ku konkrétnemu žánru. Pohybuje sa na pomedzí beletrie, literatúry faktu, motivačnej literatúry a biografie. viac