Čitateľské recenzie

Zážitková prechádzka filmovým Slovenskom v knihe Filmové miesta 2

Spoznávanie filmových miest po celom Slovensku je oveľa zaujímavejšie, než sa môže zdať. No najmä Slovensko je v niektorých miestach ešte významnejšie a môže byť ešte slávnejšie. Kniha Filmové miesta nám aj vo svojom druhom diely dokazuje, že máme viac, ako tušíme. viac

Vodný muž, nový triler v ponuke elektronických kníh

V ponuke BUX.sk sa objavuje knižná novinka Vodný muž. Novinka, ktorú z názvu len ťažko odhadnúť, hoci obálka bude po prečítaní oveľa jasnejšia. Triler odohrávajúci sa v nemenovanom meste je dosiaľ nevídaným bojom o život. V ňom nejde ani tak o ulovenie obete, ako skôr o vytrápenie a pohrávanie si. Ako čitateľ možno ani nebudete mať sprvu pochopenie pre postup, akým sa vydáva Vodný muž. Vychádzajúc z pravdy, že nie všetkému musíme rozumieť a poznať všetky druhy správania, sa stretávame s celkom neznámym človekom. Jeho ciele nepoznáme a preto nepoznáme ani to, kedy a ako udrie. Vo Vodnom mužovi jednoducho treba čakať aj to nečakané. viac

Bozky a croissanty | Alebo výlet do mesta lásky

Aj vás na prvý pohľad zaujala táto rozkošná kniha s ešte milšou obálkou? To rada počujem! Teším sa, že vám ju môžem predstaviť, pretože okrem bozkov a croissantov je aj o prekrásnom Paríži, dospievaní, o prvých láskach a samozrejme... o balete. viac

Riziko: Elle Kennedy prichádza s Rómeom a Júliou z hokejového prostredia!

Brenna je ostré dievča, aspoň to všetci tvrdia. Nepoddáva sa strachu a názor druhých je jej ukradnutý. Drží sa však jedného pravidla. Nikdy nespí so súpermi. Ako dcéra trénera briarského hokejového tímu by sa s rivalom nezaplietla za žiadnu cenu. Žiaľ, osud vie byť krutý a Jake Connelly je presne ten prípad. Brenna ho však zúfalo potrebuje, aby jej pomohol získať vysnívanú stáž, a ten nafúkanec jej to vôbec neuľahčuje. Arogantný, otravný, aj keď výnimočne príťažlivý harvardský útočník Connelly má predstierať, že je jej frajer. A za každé falošné rande požaduje jedno skutočné. Z chodenia s Jakeom Connellym nemôže vzísť nič dobré. Otec by ju pretrhol a kamaráti zatratili, ibaže v stávke je Brennina budúcnosť. No určite sa doňho nezaľúbi. Také riziko nepodstúpi! viac

Pôvodný plán nemusí byť vždy ten najlepší

Každý z nás mal v detstve svoje vysnívané povolanie. Niekto sa túžil stať učiteľom, spevákom, iný zas hasičom či záchranárom. A hoci sa väčšina z nás svojho detského sna vzdala, ten zvyšok si išiel za svojím, nech sa dialo čokoľvek. Pýtate sa, do ktorej skupiny patrí Mia, hlavná hrdinka románu Bozky a croissanty? Tá má vo svojom osude jasno – odjakživa totiž vedela, že sa z nej stane baletka. Presne preto plánuje stráviť leto vo Francúzsku a drieť na svojom sne. Jej plány sa však veľmi rýchlo skomplikujú...  viac

Hlad / Smäd (Recenzia)

Konečne som sa dostala k tomu, aby som si prečítala niečo od jedného z najobľúbenejších slovenských autorov. Avšak nie som si istá, či práve jeho novinky - dve poviedkové knihy - sú to, s čím som mala začať. Možno by bolo lepšie siahnuť po niektorom z jeho starších mystery príbehov a spoznať tak jeho klasický štandardný štýl a tieto dve knihy vsunúť medzi ne, ako spestrenie jeho tvorby. Každopádne, Hlad a Smäd boli dobré, z môjho pohľadu majú veľa plusov, ale aj nejaké tie mínusy. viac

Vianočné prasiatko (The Christmas Pig) Ikar 2021, edícia Stonožka, preklad: Oľga Kralovičová

Zase to urobila! Autorka slávneho Harryho Pottera pre mňa jedna z najlepších autoriek súčasnosti ma zase dostala príbehom pre deti s názvom Vianočné prasiatko. Nie, nie je to iba taká detská rozprávočka.  Tak, ako všetko, čo táto dáma napíše, obsahuje hlboké večné pravdy a úžasne bohatý fantastický svet. Nechýba tu humor, dobrodružstvo i krásny šťastný koniec. viac

Tajomný les

Sandra Dieckmann ilustruje nádherné knihy, ktoré (nielen) detskému čitateľovi pohladia dušu. Prečítejme si Tajomný les. viac

Brichtov boj

Kniha "Brichtov boj" od Radoslava Procházku je pozoruhodným príbehom človeka z podnikateľského prostredia. viac

Tajomný les: Sandra Dieckmann (recenzia)

Sandre Dieckmann vyšla minulý rok do slovenčiny preložená kniha Čakanie na vlka, ktorá je bezpochyby jedna z najkrajších kníh, ktorá vás rozplače. Tento rok jej vyšla ďalšia prenádherná kniha, plná ilustrácií: Tajomný les. viac

Aj bútľavá vŕba sa občas potrebuje vyrozprávať

Možno by si sa mala s niekým porozprávať je kniha, ktorú nie je ľahko priradiť ku konkrétnemu žánru. Pohybuje sa na pomedzí beletrie, literatúry faktu, motivačnej literatúry a biografie. viac

Panstvo soli a smútku

Zo soli sme zrodení, zo soli žijeme a v soli sa znovu obrátime"...

Tajomná veta, ktorá nás sprevádza ešte tajomnejším príbehom. viac

Muži, ktorých odmietajú ženy

Po Ohňovej zemi je Kráľ potkanov druhá časť trilógie. Úspešný švédsky autor Pascal Engman sa v ňom dotýka kontroverznej témy hnutia incelov – mladých zatrpknutých mužov, ktorých ženy odmietajú. Členovia medzi sebou komunikujú na fórach v temných hlbinách internetu. Pre incelov existujú len tri cesty: prijať svoj osud, vziať si život alebo sa pomstiť. viac

Bohovia smrti

Spojenie detektívky a napätia, so štipkou gréckej mytológie s nádychom mysteriózna? Áno, prosím! viac

Ako sa vyhnúť klimatickej katastrofe