Vodný muž, nový triler v ponuke elektronických kníh

V ponuke BUX.sk sa objavuje knižná novinka Vodný muž. Novinka, ktorú z názvu len ťažko odhadnúť, hoci obálka bude po prečítaní oveľa jasnejšia. Triler odohrávajúci sa v nemenovanom meste je dosiaľ nevídaným bojom o život. V ňom nejde ani tak o ulovenie obete, ako skôr o vytrápenie a pohrávanie si. Ako čitateľ možno ani nebudete mať sprvu pochopenie pre postup, akým sa vydáva Vodný muž. Vychádzajúc z pravdy, že nie všetkému musíme rozumieť a poznať všetky druhy správania, sa stretávame s celkom neznámym človekom. Jeho ciele nepoznáme a preto nepoznáme ani to, kedy a ako udrie. Vo Vodnom mužovi jednoducho treba čakať aj to nečakané.

Z príbehu Vodného muža

Hlavným hrdinom je Juraj, maliar obrazov, ktorý prežíva podobne, ako mnoho iných, bez zásadného úspechu. Pracuje sám na seba, ale nevzdáva sa pritom sna vystavovať v prestížnej galérií. Napriek tomu, že na to nemá a chýbajú mu potrebné kontakty, trikom jedného dňa oklame ochranku a vstupuje do galérie bez toho, že by mal pozvánku. Zásadný prelom v jeho snažení prináša záhadná žena. Juraj niektoré svoje kroky zrejme nie dostatočne premyslí, než koná a tak sa dostáva do stretu s jej priateľom, majiteľom galérie. Keďže knižka nesie názov Vodný muž, netreba čakať, že tým vodný mužom bude samotný Juraj. Je ním práve naopak niekto iný a prečo vlastne získal taký názov nebude preto, že by vodu miloval. V recenzii však neprináleží nikomu odhaľovať to podstatné a napínavé z deja.

Vodný muž ako e-kniha

Vodný muž svojho čitateľa vťahuje pomaly. V momente, keď si ho získa, už ho nepustí. Tvorí ho takpovediac len jeden príbeh jedného človeka, pričom do iných časových línií a odbočiek nevstupujeme takmer vôbec. Možno s výnimkou záveru. Vodný muž je zaujímavý svojim rozsahom, keďže obsahuje presne 50 000 slov a aj svojou cenou. Ide o knihu, ktorá nevychádza ako tlačená, ale len ako elektronická kniha. Na stiahnutie je tak hneď po zakúpení. Je v nej cítiť určitý pokrok od iných príbehov Tomáša Najta. Ten sa stal v minulosti známym tým, že napísal sci-fi Zastavený čas na mobile a hneď po tejto e-knihe prišla na trh aj Budinka, horor vychádzajúci knižne.

Príbeh pôsobí reálne. A to napriek tomu, že zásadný prvok sa nesie v štýle sci-fi a čitateľ tak musí prijať niečo, čo sa prijať vlastne ani nedá. Nespomína sa v celej knihe názov mesta, ani krajiny, takže sa len môžeme dovtípiť, že ide o Slovensko a pravdepodobne Bratislavu. Inšpirácia je tam možno aj viditeľná v niektorých názvoch a v prítomnosti nábrežia. Správanie hlavnej postavy môže pôsobiť reálne. Na nulové zbrane a nulové šance, ktoré bežný Slovák môže v ohrození niečím neuveriteľným mať, je dokonca pokojne možný aj celý autorom podaný priebeh.

Nejde nijakým spôsobom o náročné dielo, alebo dielo, ktoré by čitateľovi znemožnilo pokojný spánok. Vodný muž prahne po zábave, pre ktorú my nebudeme mať pochopenie. Čitateľ, ktorý sa nastaví na osobitú osobnosť hlavnej zápornej postavy a dokonca ju začne chápať v sebe možno objaví niekoho celkom nového. Pokojne sa to pritom môže stať. Druhý čitateľ u nás v našej čitateľskej rodine totiž po prečítaní prekvapil sympatiami k práve Vodnému mužovi. Kam budete patriť vy, je na vás. Výborné oddychové čítanie s dávkou adrenalínu a pomerne vierohodným uberaním sa deja v slovenských podmienkach má svoje čaro. Kniha bavila, podobne ako iné od autora.

Lucia Ševčík