Čitateľské recenzie

Čtenářská recenze: Libor Budinský - Sebevraždy slavných

Herci, malíři, političní vězňové, vojáci, ale i panovníci a lidé velkého vlivu. Všichni tito lidé mají v této knize jedno společné - svůj život zakončili vlastní rukou, zasebevraždili se. Co je k tomu může dohnat? Co člověka zlomí natolik, že vezme nůž a otevře si žíly, nebo spolkne kapsle s jedem? Na to se nám bude tato kniha snažit (podle mého názoru více než úspěšně) odpovědět. viac

Čtenářská recenze: Libor Budinský - Popravy slavných

Od Libora Budinského jsem již jednu knihu četl, takže jsem věděl, že je to člověk, který umí zaujmout i tím, jak píše - nejenom tématem. Přesto jsem se ze začátku bál, že by mě kniha “Popravy slavných” mohla často nudit, protože si budu číst o lidech, o kterých nic nevím. Sice by člověk podle názvu řekl, že všechny znát bude, ale opravdu tomu tak není (alespoň ne u mě). viac

Čtenářská recenze: Karel Čapek - Krakatit

Kniha Krakatit byl druhý Čapkův literární počin, se kterým jsem měl tu čest. Opět se v této knize projevuje Čapkův um rozepsat se o jedné maličkosti na několik stran. Na jednu stranu to je velice zajímavé, protože takovým stylem to umí opravdu málokdo, ale na stranu druhou to je někdy až na obtíž. viac

Čtenářská recenze: C.D. Payne - Mládí v hajzlu 1 - Mladík v odboji

Kniha mládí v hajzlu je příběh jednoho mladíka z Oaklandu v USA, který byl asi předurčen k tomu, že neprožije normální dětství (život). Nebo to je jeho přístupem k životu? To už posuďte sami. Jedno je ale jisté - jeho život jako život ostatních lidí a už vůbec ne dospívajících mladíků, kteří žijí s rodiči a nijak extra nevyčnívají. No tak úplně pravda to vlastně není, hlavní hrdina vyčnívá tím, že má opravdu velký talent k tomu, aby se dostal do problémů. Je celkem jedno, jakého druhu ty problémy jsou, ale hlavní je, aby byly pořádné. Když už problém, tak to musí být pořádné. viac

Čtenářská recenze: Dan Brown - Ztracený symbol

Symbolog Robert Langdon, Zednáři, Washington, Dávná mystéria, nová věda zvaná noetika, šílenec, který si říká Malach, ohrožený život Langdonova přítele, ztracený zednářský poklad, jedna noc popsaná na téměř 500 stránkách… Když k tomu přidáme vypravěčský styl Dana Browna, kdy každá krátká kapitola končí tak, že prostě musíte číst dál, tak výsledkem je kniha, která vás plně vtáhne do děje, místy vám vaše srdce rozbuší neskutečným napětím a přitom vás poučí o spoustě zajímavých věcech z historie, architektury, ze světa Zednářů i vědců. viac

Čtenářská recenze: Brenda Della Casa - Popelka vám lhala

Láska a vztahy mezi mužem a ženou jsou častým tématem knih určených pro dospívající mládež. Ale problémy „s tím pravým“ mají i ženy po dvacítce, nebo dokonce třicítce. A Brenda Della Casa se rozhodla napsat o těchto problémech veskrze vtipnou a trefnou příručku určenou pro všechny dívčí a ženské věkové kategorie… viac

Čtenářská recenze: Tanja Dusyová - Suši bar

Už delší dobu obdivuji japonskou kuchyni. Nenechám si ujít žádnou návštěvu v suši baru a oblíbené pochoutky si zkouším připravovat i doma. Je to zábavnější a rozhodně také levnější. Ze začátku jsem hledala nejrůznější návody na internetu. Něco málo jsem se tak sice naučila, ale pořád mi chyběl nějaký ucelený návod. A tak jsem se dostala k Suši baru od Ikaru. viac

Čtenářská recenze: Sue Townsendová – Dětské přízraky

Britská spisovatelka Sue Townsendová se proslavila především knihou Tajný deník Adriana Molea, která byla přeložena do více než 30 jazyků, a jejími pokračováními. Byla jsem zvědavá na jiný text autorky, než co znám z humoristických deníků Adreana Molea. A jsem ráda, že jsem si od Sue Townsendové přečetla i něco zcela jiného, neboť kniha Dětské přízraky ve mně zanechala opravdu hluboký dojem. viac

Čtenářská recenze: Eduard Petiška - Martínkova čítanka a dvě klubíčka pohádek

Po neskutečně dlouhé době se mi dostala do ruky tahle báječná knížka z mého dětství. Kdo by neznal ilustrace Heleny Zmatlíkové? Roztomilé dětičky, babička, dědeček, kočičky, pejskové, myšky, vůbec všechna zvířátka, kouzelné postavičky, princezničky. Nádherné jasné kontury, pro dětského čtenáře přímo ideální. Jako dítě jsem její ilustrace přímo milovala. Teď čtu z téhle knížky svým dětem, Martínek je shodou okolností náš bratránek, tak si hrajeme, že čteme o něm. viac

Čtenářská recenze: Kate Cooková - (Ne)schopná matka

I já jsem si myslela, že budu mít super porod, hodné dítě – moje prostě řvát nebude a bude spinkat, když já budu chtít a všechno si zvládnu – nepochopím jak si dovedou některé děti vynucovat pozornost a neustále otravují nebo nedejbože dokonce furt řvou. Jo, a budu mít samozřejmě holčičku, ty jsou hodné a všechno chápou hned napoprvé. Odříkaného největší krajíc a tak mne potkaly hned dvě děcka najednou, samozřejmě chlapečci a uřvaní tak, že ve svém okolí těžko najdete někoho, kdo se do dvou let svého věku doslova prokřičel. viac

Zobraziť po: 10 | 20 | 40 | 80