Čtenářská recenze: Libor Budinský - Sebevraždy slavných

Herci, malíři, političní vězňové, vojáci, ale i panovníci a lidé velkého vlivu. Všichni tito lidé mají v této knize jedno společné - svůj život zakončili vlastní rukou, zasebevraždili se. Co je k tomu může dohnat? Co člověka zlomí natolik, že vezme nůž a otevře si žíly, nebo spolkne kapsle s jedem? Na to se nám bude tato kniha snažit (podle mého názoru více než úspěšně) odpovědět.

A řekne nám ještě jedno - je jedno co jste v životě dokázali, jakou moc jste měli, kolik peněz jste nastřádali a kolik lidí díky vám umřelo, když svůj život zakončíte sebevraždou. Na konci je pro všechny lidi to samé - smrt, nicota.

Kniha opět, stejně jako další knihy z této série (Popravy slavných a Vraždy slavných), dává nahlédnou do duše necelé stovky více či méně známých lidí a snaží se odhalit to, proč jejich život skončil tak, že se rozhodli svůj život ukončit vlastní rukou. Někteří k tomu sice byli přímo donuceni (hlavně se to týká vojáků), ale u většiny tomu tak není.

Na konci knihy se také dostanete ke krátkému přehledu co se sebevražd týče. Jaké se nejčastěji používají? Proč? Která skupina lidí dává přednost kterému způsobu? Nečekejte ale žádnou propagaci tohoto způsoba odchodu ze života, jedná se o pouhý přehled a pár statistik na závěr.

Možná si říkáte, proč by vás měli zajímat nějací lidé, kteří se sami zavraždili? Proč se vůbec zahazovat s někým, kdo si neváží svého života natolik, že se dobrovolně rozhodne odejít ze světa? Věřte, že tato kniha vám určitě ukáže, že tito lidé většinou měli pořádný důvod, proč takový čin udělat. Ať už je donutil režim, nebo nechtěli čekat na to, až je někdo zabije, nebo pouze ztratili vše co měli a nemohli dál. Určitě bych řekl, že s nimi budete spíše soucítit, než abyste jimi opovrhovali. Člověk takovéto rozhodnutí neudělá z ničeho, musí tomu předcházet něco pořádného, co vás k tomu donutí. A nedokážu si představit lepšího autora, který by pocity těchto lidí uměl tak záživně přenést na papír, než je právě Libor Budinský.

Autorem recenze je Tomáš Pučík