Čtenářská recenze: C.D. Payne - Mládí v hajzlu 1 - Mladík v odboji

Kniha mládí v hajzlu je příběh jednoho mladíka z Oaklandu v USA, který byl asi předurčen k tomu, že neprožije normální dětství (život). Nebo to je jeho přístupem k životu? To už posuďte sami. Jedno je ale jisté - jeho život jako život ostatních lidí a už vůbec ne dospívajících mladíků, kteří žijí s rodiči a nijak extra nevyčnívají. No tak úplně pravda to vlastně není, hlavní hrdina vyčnívá tím, že má opravdu velký talent k tomu, aby se dostal do problémů. Je celkem jedno, jakého druhu ty problémy jsou, ale hlavní je, aby byly pořádné. Když už problém, tak to musí být pořádné.

Celá kniha je vedena jako deník tohoto mladého chlapce, Nicka Twispa. Vždy je napsáno datum a poté výčet věcí, které se Nickovi za ten určitý den přihodily. Je nutno dodat, že kniha se s každou další stránkou stává méně a méně uvěřitelnou. A to takovým způsobem, že to ani vzhled deníku nezachrání. Není to ale na škodu, člověk si totiž tuto knihu nekupuje, aby si četl deník, ale aby se pořádně pobavil. Normální deník by člověku také nemohl nabídnout takové nepřeberné množství komických situací, problémů a životních úskalí, které je zachyceno v deníku Nicka Twispa - tedy v této knize.

I přes to, že je kniha prvním dílem z šesti a každý díl přináší další gradaci děje, kterou by člověk už ani nečekal, tak nedoporučuji tento díl přeskakovat. To, že jsou další díly ještě ostřejší a ještě drsnější neznamená, že je první díl nějak špatný. Vůbec ne. První díl sice poskytuje klasické zanesení do děje, ale stejně je to neuvěřitelné vtipné a často to až člověka donutí k lítosti, protože Nick Twisp chudákem opravdu je.

Ná závěr bych řekl, že autor knihy, C.D. Payne, musí opravdu mít duši puberťáka, protože si jinak opravdu nedokážu představit, jak by mohl takovou knihu napsat. Někdy jsou orpavdu pasáže, že nad tím zůstává rozum stát, že jsou napsány dospělím člověkem.

Autorem recenze je Tomáš Pučík