Čitateľské recenzie

Čtenářská recenze: Libor Budinský - Deset prezidentů

Jak už název knihy od Libora Budinského "Deset prezidentů" napovídá, kniha se věnuje přehledu všech českých a československých prezidentů, kteří kdy byli u moci. První prezident byl sice zvolen do své funkce až v roce 1918 s koncem první světové války, ale tato kniha se často věnuje i rokům předešlým. A to z jednoho prostého důvodu: každá kapitola, která píše o jednom prezidentovi, má tři části - Cesta na Hrad, Na Hradě a Cesta z Hradu. viac

Čtenářská recenze: Klára Janečková - Srdce v písku

Když jsem na tuhle knížku narazila, nejdřív jsem si myslela, že jde o nějakou romantiku nebo podobný žánr, který zpravidla nečtu. Pak mě ovšem zarazil regál, ve kterém byla kniha umístěna. Nene, nikde okolo se žádná romantika určitě nevyskytovala. Knihu jsem vzala, prolistovala a o pár hodin později si už užívala příjemného počtení pěkně doma v křesle. Abyste rozuměli, miluji dokumentární filmy, zachycující nejrůznější přírodní katastrofy očima přímých svědků události. Nebaví mě znuděný hlas komentátora, který předčítá naučenou frázi, že „hurikán kvílí jako…“ viac

Čtenářská recenze: Jane Austenová - Pýcha a přemlouvání

Jane Austenová patří mezi mé nejoblíbenější spisovatelky. Její romány mám přečtené několikrát a stále v nich nacházím nové kouzlo, které mi bere dech a nutí mě znovu a znovu sáhnout po jejím díle. Díky své obrovské fantazii, možnosti vidět vše co čtu, nač myslím, díky tomu se mi její příběhy přehrávají před očima. Má náklonnost k dobám již dávno minulým jen podtrhuje zážitek z četby. viac

Čtenářská recenze: Agatha Christie - Hadí doupě

Přečtete-li jednu knihu od Aghaty Christie, poznáte v ní umělkyni nevídaného rozměru a fantazie. A nejen to. Poznáte, že bez dalších příběhů již nelze trávit volné chvíle. A pokud hledáte skutečné překvapení, vzrušení a šokující rozuzlení, rozhodně si přečtěte knihu Hadí doupě. viac

Čtenářská recenze: Miler Zdeněk, Hercíková Iva - O zvědavém štěňátku

Jedna z nejoblíbenějších knih mého dětství se jmenuje O zvědavém štěňátku, autorů Zdeňka Milera a Ivy Hercíkové. Proto jsem i já sáhla po této knize, abych s ní seznámila své děti. Je to klasická kniha pro menší děti plná překrásných ilustrací (od autora legendárního Krtečka) Zdeňka Milera a doplněná poutavým vyprávěním Ivy Hercíkové. viac

Čtenářská recenze: Anna Šmalcová - Kouzelné krajky z papíru

Kniha Kouzelné krajky z papíru od Anny Šmalcové je dalším titulem z mé oblíbené série Šikovné ruce. Téma krajek z papíru je trochu složitější a hodí se hlavně pro ty, kteří mají v sobě o něco málo víc než špetku trpělivosti, ale není to ani zdaleka tak složité, jak se na první pohled může zdát, k čemuž i dost přispívá sama autorka. viac

Čtenářská recenze: Jeffery Deaver - Modrá sféra

Přestože nejsem vyznavačem dlouhého vysedávání u počítače a vůbec této techniky, Modrá sféra mě donutila zjistit si něco víc o tzv. hackingu. Modrá sféra nebyla první ani poslední knihou, kterou jsem od Deavera četl, ale rozhodně byla jednou z nejlepších. viac

Čtenářská recenze: Gabriel García Márquez - Sto roků samoty

Po románu Sto roků samoty jsem sáhl po tom, co jsem dočetl ještě úspěšnější knihu tohoto autora, Láska za časů cholery. Je pravda, že Gabriel García Marquéz má v naší republice hodně příznivců, a mě přečtení knihy Sto roků samoty utvrdilo v tom, že mezi ně patřím i já. viac

Čtenářská recenze: Norsko - Společník cestovatele

Knihu „Norsko – společník cestovatele“ mi o Vánocích přinesl Ježíšek a udělal mi opravdu obrovskou radost! V Norsku jsem do té doby nikdy nebyla, byl to můj největší cestovatelský sen a tato publikace jej ještě více rozdmýchala. Pomohla mi při přípravě harmonogramu dovolené, poradila mi zejména, které památky bych si neměla nechat ujít a ušetřila mi spoustu času při shánění informací o dopravě a ubytování. viac

Čtenářská recenze: Země

Encyklopedie Země je krásnou a ucelenou publikací o naší planetě. Je určena širokému spektru čtenářů. Užitečné informace zde najdou všichni – ať už hledají základní fakta, nebo si chtějí rozšířit dříve získané znalosti. Názornost encyklopedie plné krásných fotografií, map i nákresů ji činí vhodnou pro mladší čtenáře (tedy žáky základních a středních škol) stejně jako pro dospělé. Místy je text velmi odborný, ale všechny méně známé výrazy jsou stručně a jednoduše vysvětleny ve slovníku pojmů, který čtenář nalezne na posledních stránkách knihy. viac

Zobraziť po: 10 | 20 | 40 | 80