Čitateľské recenzie

Čtenářská recenze: Jane Austenová - Emma

Román Emma se s občasnou slzou v oku nebo pousmáním čte sám. Jane Austenová uměla své knihy napsat tak, aby i po staletích se její čtenáři pousmáli, zaplakali nebo v nich našli sebe sama. A pokud toto autor umí, jeho nesmrtelnost je zaručena. A pokud se vyjádřím hodně osobně, to Jane opravdu uměla moc dobře. Dokázala dát postavám srdce a přesné obrysy, povahu, kterou ve svém okolí jistě také máte. Můžete tedy srovnat charakteristiku, osobnost románové postavy s postavami kolem vás. viac

Čtenářská recenze: Bylinky z klášterní lékárny

Recenze této knížky je poněkud nestandardní. Nejedná se o román nebo detektivku, ale o knihu plnou obrázků bylinek a rostlinek, které znáte ze zahrádky nebo z procházek. O počtení však není nouze. Od té doby co knížku mám, ráda v ní listuji a čtu. Dozvídám se historická fakta o tom, jak fungovali kláštery a novinky o rostlinách, které mi přišly jako plevel. Nyní tedy do zahrady pojedu se sekačkou opatrněji… viac

Čtenářská recenze: Jane Austenová - Pýcha a předsudek

Neznám nikoho, kdo by nikdy neslyšel název nebo snad jen slovní spojení Pýcha a předsudek. Není výstižnějšího názvu pro obsah knihy, románu Jane Austenové. Pro mne je to jeden z románů, který dokážu plně cítit – tedy jako žena. Vnímat ho a plně chápat. Tam kde hlavní hrdinka tápe a hledá odpovědi, tápu kolikrát i já. Tam kde pláče a naplňuje jí smutek, tam i mne dojímá. Román je napsán s absolutní lehkostí a dovoluji si říct i nadčasovostí. Protože podstata ženy, její city a vnímání světa se prostě se stoletími nemění. viac

Čtenářská recenze: Karel Čapek - Válka s mloky

Kniha “Válka s mloky” od Karla Čapka je často označována jako sci-fi, ale podle mého názoru jsou v ní obsaženy snad všechny žánry. Čapek si umí opravdu dokonale hrát se slovy a také toho často využívá - někdy se mi zdálo, že až moc. Dokáže popsat děj i postavu do nejmenšího detailu, ale hlavně postavám věnuje opravdu velikou pozornost. viac

Čtenářská recenze: Hitlerovo Německo - Život a období třetí říše

Kniha "Hitlerovo Německo" od autorů Matthewa Hughese a Chrise Manna má podnázev "Život v období třetí říše". Tento podnázev je více než trefný, protože narozdíl od většiny knih, které se věnují Adolfu Hitlerovi, či nějakým částem druhé světové války, se tato kniha věnuje opravdu velkému okruhu témat. viac

Čtenářská recenze: Václav Klaus - Prezident republiky k Lisabonské smlouvě

Autorem knihy "Prezident republiky k Lisabonské smlouvě" je současný prezident a také euroskeptik Václav Klaus. V duchu euroskeptismu se nese také celá kniha, protože, jak je vám určitě známo, Václav Klaus nemá Evropskou unii dvakrát v lásce. Celá kniha ale není tak subjektivní, jak jsem od ní očekával. Václav Klaus v knize odkazuje na konkrétní příklady a také je z přehledu všech zákonů a paragrafů dobře poznat, že má v této oblasti opravdu perfektní přehled. viac

Čtenářská recenze: Skvosty Prahy

Překrásná fotografická publikace, dost často ji bereme do rukou. Několikrát za rok nás navštíví přátelé, pro které je hlavní město vzácností a tak se snažíme vybírat ty největší perly, které Praha nabízí. Oceňují, že známe tolik informací, a je fakt, že je spousta budov a zajímavostí, o kterých člověk vlastně vůbec nic neví. viac

Čtenářská recenze: Země

Knížku jsem zakoupila manželovi k Vánocům a naprosto nás uchvátila. Úžasné fotografie doplňují spoustu textu. Ze stejné řady máme už encyklopedii Zvíře. Kniha je v kartonové krabici, ze které se pohodlně vysune a vazba lépe drží, kniha je totiž dost velká a taky dost těžká. viac

Čtenářská recenze: Milada Motlová - Praha známá i neznámá

Tuto nádhernou knížku bereme dost často do ruky, po našich toulkách po Praze v ní hledáme spoustu dalších informací, které s dětmi nestíháme na procházkách zaznamenávat. Už samo heslo v úvodu Kamkoli vstoupíme, jdeme stopou dějin nám připomíná, jak stará Praha vlastně je. Město, které má svědky své minulosti a jehož branami procházejí dějiny, si uchovává historickou paměť – na levém břehu řeky Vltavy je to Malá Strana a Hradčany, na pravé straně Staré a Nové Město. viac

Čtenářská recenze: 77 výletů s dětmi po Čechách

Podle této knížky jsme zatím zvládli několik výletů, asi úplně nejhezčí pro mne byl výstup na Sněžku (v knize výlet č. 6). Zvládli jsme ho v pohodě s ani ne čtyřletými dětmi, kamarádka měla s sebou dokonce ¾ roční miminko v klokance a taktéž bez problémů. viac

Zobraziť po: 10 | 20 | 40 | 80