bux.sk
knihy, ktorými žijete
Úvodná stránka
Buxcafe Knižné podcasty Eknihy na Bux.sk







Potrebujeme Vás, aby ste nás viedli...

Seth Godin: Moderné kmene. Set Godin je populárny prezentátor, autor mnohých slávnych kníh o marketingu a riaditeľ marketingovej agentúry. Pred pár rokmi skvele popísal príčiny úspechu Googlu, od výborného nápadu, cez technológie, geniálny koncept Adwords až po dôležitosť príbehu, story. Keď sa mi teraz dostala do rúk jeho najnovšia knižočka Moderné kmene, viac mi nebolo treba...

 Moderné kmeneDnes sú v kurze sociálne siete ako Facebook či Twitter, takzvaný web 2.0 a Seth Godin tvrdí, že na čom záleží, sú práve komunity. Nazýva ich možno trošku staromódne tribes, kmene. Moderné kmene. Práve od nich sa môže odvíjať moderný prístup k podnikaniu. Aby sme totiž dokázali čosi zrealizovať dobre a efektívne, často nám stačí podpora v skupine sympatizantov. Potom už len treba, aby táto skupina mala vplyv na okolitý svet a razom sa môj zámer môže stať úspechom.

V minulosti platilo, že najlepší spôsob ako rozvíjať organizáciu bola spoľahlivosť, dôveryhodnosť, postupné získavanie podielu na trhu. Kúsok po kúsku. Svet sa však mení a nové pravidlo znie: ak chcete rásť, musíte nájsť zákazníkov, ktorí sú ochotní pridať sa k vám, veriť vám, obdarúvať vás či podporovať. Podľa Godina sú jediní zákazníci, ktorí sú ochotní to urobiť to takí, ktorí hľadajú čosi nové. „Zmena, svetlo a hluk prinášajú dnes rast,“ píše Godin. Trh si dnes naozaj vyžaduje zmenu, emócie, idey, vášeň. Internet (a ďalšie vymoženosti moderného marketingu) znamenajú, že každý má oveľa väčšiu moc ako kedykoľvek predtým. Kráľ a status quo majú problém...

Nič samozrejme nejde samo a nie je zadarmo.
Najjednoduchšie je reagovať.
Druhá najjednoduchšia vec je odpovedať.
No najťažšie je iniciovať.

Iniciovanie je naozaj ťažké a práve to robia dobrí vodcovia. Vidia niečo, čo si ostatní nevšímajú a skočia po tom. Oni spôsobujú udalosti, na ktoré musia ostatní reagovať. Oni uskutočňujú zmenu. Vezmime si spomínanú sociálnu sieť Facebook...alebo príklady z nášho prostredia: najväčší blogovací portál blog.sme.sk, ktorý nie je nijako graficky pútavý, objavný, no „skočil“ po ľuďoch, ktorí chceli blogovať....alebo literárny projekt www.mamtalent.sk, ktorí ponúkol priestor talentovaným spisovateľom a po pár mesiacoch má vyše tisíc registrovaných autorov, ktorí vytvorili silný kmeň a začínajú si organizovať stretnutia, vášnivo diskutujú, píšu si.

Moderné kmene sú lepší a efektívnejší mediálny kanál ako CNN, Time či Google. Nie je však na predaj ani si ho nemožno prenajať. Kmene totiž nerobia to, čo chcete vy, ale to čo chcú oni. Práve preto je pridanie sa ku kmeňu a jeho vedenie taká mocná marketingová investícia.

Je neuveriteľné, že jeden obyčajný človek môže nakrútiť video, ktoré si pozrie päťdesiat miliónov ľudí. Jediný človek môže vymyslieť cenový model, ktorý obráti celý priemysel hore nohami. A je neskutočné, že tie prostriedky máme podľa Godina všetci k dispozícii. Jednotlivec má dnes oveľa väčšiu moc ako v minulosti. Moderné kmene sú skvelou inšpiráciou ako viesť kolegov, zákazníkov, investorov, nadšencov, divákov, čitateľov...

Prečítajte si ukážky z knihy „ Moderné kmene“.