bux.sk
knihy, ktorými žijete
Úvodná stránka
Buxcafe Knižné podcasty Eknihy na Bux.sk







Ako zaujať a získať si ľudí pre svoju myšlienku?

V Hollywoode používajú kľúčovú myšlienku zvanú námet na druhú, čiže akýsi slogan, prirovnanie vystihujúce podstatu, ktorý má zaujať, presvedčiť, nadchnúť dotyčného pre váš návrh. Predsa len - producent, režisér, scenárista a hviezdy filmov sa musia pre daný námet nadchnúť a vy ho musíte vedieť predať . Veď majú investovať milióny do myšlienky, ktorá musí byť viac než dobrá... Preto napríklad film Nebezpečná rýchlosť mal byť čosi ako „Smrtonosná pasca v autobuse“ alebo Votrelec zasa „Čeľusti na palube kozmickej lode“. Jednoducho, treba využiť silu prirovnania... toto je časť tajomstva, ako zaujať ľudí a získať si ich pre seba. Píšu o tom Dan a Chip Heathovci v celosvetovo úspešnej knihe.

Jak zaujmout hned napoprvéJak zaujmout hned napoprvé“ je v prvom rade kniha z praxe. Žiadne teórie, dohady, predpoklady, ale množstvo príbehov a príkladov, na základe ktorých autori vysvetľujú úspechy či nezdary danej myšlienky. Analyzujú cieľ, použité prostriedky a ponúkajú riešenia, prinajmenšom inšpiráciu ako si získať druhých a ako formulovať myšlienky, aby zaujali. Heathovci skvele vyberajú rôzne príbehy – napríklad o tom, ako obyčajný vedec Art Silverman dokázal presvedčiť ľudí , aby sa neprepchávali nezdravým popcornom (hoci naň nedali dopustiť, no on pomocou vizuálneho porovnania absolútne nabúral ich názor), alebo v čom je tajomstvo úspechu miestnych novín Daily Record, ktoré majú počet predaných výtlačkov 112%, čím majú najvyššiu predajnosť v USA...

Heathovci radia, že na upútanie a udržanie pozornosti treba využiť teóriu medzery. Zvedavosť totiž vzniká vtedy, keď objavíme medzeru vo svojich vedomostiach. A takéto zistenie spôsobuje bolesť. Akoby nás čosi kdesi svrbelo a nemohli sme sa poškriabať. A aby sme sa toho poctu zbavili, potrebujeme túto medzeru v znalostiach vyplniť. Trpezlivo sledujeme zlý film, dokonca aj keď je to doslova utrpenie, lebo nevedomosť, ako sa skončí, by svrbela a omíňala...

Autori sa cez príbehy a ich analýzu snažia odpovedať na rôzne otázky. A hlavne poradiť.
Poradiť, čo robiť, keď vás nikto nepočúva a publikum vyzerá znudene. Keď ste v polovici stratili pozornosť poslucháčov alebo ich záujem evidentne klesá. Alebo keď prikyvujú, keď im niečo vysvetľujete a očividne nevedia, o čom točíte.
Kniha „Jak zaujmout hned napoprvé“ si nájde čitateľov takmer všade. Manažéri potrebujú presadiť nové stratégie... učitelia sa pokúšajú naučiť študentov aspoň základy...neziskovky sa snažia nadchnúť pre svoj projekt a získať preň financie. Heathovci rozoberajú šesť základných pilierov, krokov k „lepkavým“ nápadom:
1. Jednoduchosť
2. Neočakávanosť
3. Konkrétnosť
4. Dôveryhodnosť
5. Emócie
6. Príbehy

Prečítajte si ukážky z knihy „ Jak zaujmout hned napoprvé“.