Ako zaujať a získať si ľudí pre svoju myšlienku?
V Hollywoode používajú kľúčovú myšlienku zvanú námet na druhú, čiže akýsi slogan, prirovnanie vystihujúce podstatu, ktorý má zaujať, presvedčiť, nadchnúť dotyčného pre váš návrh. Predsa len - producent, režisér, scenárista a hviezdy filmov sa musia pre daný námet nadchnúť a vy ho musíte vedieť predať . Veď majú investovať milióny do myšlienky, ktorá musí byť viac než dobrá... Preto napríklad film Nebezpečná rýchlosť mal byť čosi ako „Smrtonosná pasca v autobuse“ alebo Votrelec zasa „Čeľusti na palube kozmickej lode“. Jednoducho, treba využiť silu prirovnania... toto je časť tajomstva, ako zaujať ľudí a získať si ich pre seba. Píšu o tom Dan a Chip Heathovci v celosvetovo úspešnej knihe.
„ Jak zaujmout hned napoprvé“ je v prvom rade kniha z praxe. Žiadne teórie, dohady, predpoklady, ale množstvo príbehov a príkladov, na základe ktorých autori vysvetľujú úspechy či nezdary danej myšlienky. Analyzujú cieľ, použité prostriedky a ponúkajú riešenia, prinajmenšom inšpiráciu ako si získať druhých a ako formulovať myšlienky, aby zaujali. Heathovci skvele vyberajú rôzne príbehy – napríklad o tom, ako obyčajný vedec Art Silverman dokázal presvedčiť ľudí , aby sa neprepchávali nezdravým popcornom (hoci naň nedali dopustiť, no on pomocou vizuálneho porovnania absolútne nabúral ich názor), alebo v čom je tajomstvo úspechu miestnych novín Daily Record, ktoré majú počet predaných výtlačkov 112%, čím majú najvyššiu predajnosť v USA...
Heathovci radia, že na upútanie a udržanie pozornosti treba využiť teóriu medzery. Zvedavosť totiž vzniká vtedy, keď objavíme medzeru vo svojich vedomostiach. A takéto zistenie spôsobuje bolesť. Akoby nás čosi kdesi svrbelo a nemohli sme sa poškriabať. A aby sme sa toho poctu zbavili, potrebujeme túto medzeru v znalostiach vyplniť. Trpezlivo sledujeme zlý film, dokonca aj keď je to doslova utrpenie, lebo nevedomosť, ako sa skončí, by svrbela a omíňala...
Autori sa cez príbehy a ich analýzu snažia odpovedať na rôzne otázky. A hlavne poradiť.
Poradiť, čo robiť, keď vás nikto nepočúva a publikum vyzerá znudene. Keď ste v polovici stratili pozornosť poslucháčov alebo ich záujem evidentne klesá. Alebo keď prikyvujú, keď im niečo vysvetľujete a očividne nevedia, o čom točíte.
Kniha „Jak zaujmout hned napoprvé“ si nájde čitateľov takmer všade. Manažéri potrebujú presadiť nové stratégie... učitelia sa pokúšajú naučiť študentov aspoň základy...neziskovky sa snažia nadchnúť pre svoj projekt a získať preň financie. Heathovci rozoberajú šesť základných pilierov, krokov k „lepkavým“ nápadom:
1. Jednoduchosť
2. Neočakávanosť
3. Konkrétnosť
4. Dôveryhodnosť
5. Emócie
6. Príbehy
Prečítajte si ukážky z knihy „ Jak zaujmout hned napoprvé“.
Recenzia na knihu
Kniha dňa
Súťaže
- HRAJTE o knihy s podcastom Knižný kompas, ktorý oslavuje!
- Blesková súťaž o 2x Škola noci - Vykúpená
- HRAJTE o poukazy do Školy varenia a kulinárske balíčky
- Preplnený mechúr. Nové dobrodružstvo smoliara Grega z obľúbenej série
- KNIHA za KOMENT počas apríla 2022 bola opäť úspešná
- Knižné hádanky na BUX.SK, nájdite si svoju zľavu a vyhrajte
- Veľká súťaž s novou sériou Cestovná agentúra Tajné svety
- PSIA DUŠA 2 pre všetkých milovníkov psov + SÚŤAŽ
- HRAJTE s filmom podľa knihy Nebezpečná láskavosť
- Výhercovia súťaži na BUX.sk (2017 a 2018)
Pikošky zo sveta kníh
- Zabudnuté rozprávky málo známej slovenskej rozprávkarky
- Jane Eyrová - podmanivý príbeh osudovej lásky v novom preklade
- Dobrodružné, zábavné a vzrušujúce. Toto sú Rozprávky na dobrú noc
- Lucia Sasková má nový psychologický príbeh Trinásta
- Praktické cvičenia vhodné pre každú tvár. To je kniha Tvárová joga