Prozreteľnosť – Jamie McGuireová

Autorka Prozřetelnosti je ve světě New Adult literatury snad tím nejznámějším jménem – prakticky tento žánr sama vytvořila knihou, která má skutečně skvělé hodnocení, knihou s názvem  Krásná katastrofa .

Jamie McGuire vystudovala obor radiologická asistentka a v současnosti se věnuje pouze psaní. Pokud ji chcete navštívit, tak ji zastihnete v Oklahomě, kde žije se svým manželem a třemi dětmi. Již zmíněná Prozřetelnost je autorčiným debutem, a tak je pochopitelné, že po ní sahá každý, koho Krásná katastrofa zaujala. Ale jsem si jistá, že zaujme i ty, co Krásnou katastrofu nečetli.

Nina je poměrně obyčejná vysokoškolačka. Tedy alespoň dokud její nezemře otec a na zastávce si k ní neprisadne záhadný mladík. Od tohoto okamžiku se její život rapidně změní a Nina je vržena do vod nadpřirozených bytostí a lží, před kterými se ji otec pokoušel chránit. Navíc se stále více a více poddává zakázané lásce, co jí situaci nijak nezlepšuje. Co všechno musí udělat, než pochopí, že bez Jareda její život nemá smysl?

Hmm. A teď si pravděpodobně řeknete – další klišé dívčí věc. A možná máte do jisté míry pravdu ale věřte či ne, Prozřetelnost přece jen přináší novou originální a velmi zajímavou myšlenku. I když se hlavní hrdinka znovu zamiluje do anděla, stejně jako již v desítkách knih předtím, tentokrát je tento anděl úplně jiným andělem, než na jakých jste zvyklí. Takže, představte si, prosím, anděla, který nemá křídla ale místo toho byt vybaven municí, bouchačku různého druhu (od revolverů až po pušky) a monitory ke sledování svých talehov. Máte to? Tak takhle to funguje ve světě, který nám Prozřetelnost nabízí – takto funguje svět strážných andělů ve světě devatenáctileté Niny. Zní to zajímavě, že? Rozhodně to zajímavým i je. Musím však neochotně přiznat, že byl tento svět propracovaný poměrně málo a místo toho, aby se děj knihy neustále zaměřoval pouze na romantickou zápletku Jareda a Niny bych se raději dozvěděla více o tom, jak to “tam nahoře” funguje. Nevadí, ráda se spolehnu na to, že se dočkám podrobnějších vysvětlení a akcí v dalších knihách této série.

Prozřetelnost zůstává byly přinejmenším zajímavá; líbila se mi Beth, spolubydlící Niny, která byla skvělou a obětavou přítelkyní, líbil se mi Ryan, který dodal vztahu Niny a Jareda jakousi šťávu svým ustavičným hrátky a ochraňováním Niny a líbila se mi i Jaredova sestra, Claire, která byla taková ta správná drsná blondýnka. Naopak, vztah Jareda a Niny se mi vůbec nelíbil. Byl příliš sladký a plný ospravedlněni z obou stran, a to v podstatě jen proto, že se mají rádi. Rozumíte, omlouvat se za to, že  tím, že jsem vstoupil do tvého života jsem ohrozil tvou bezpečnost …  je trochu hloupé, nakolik je to srdečně jedno, protože je pověřen ochraňováním Niny. Celé mi to připadalo trochu přehnaně dramatizované a nesmyslné. Navíc mi dokonce i samotná Nina většinu času pořádně pila krev svým ustavičným fňukáním a absťák, které se jí zmocňovaly, když nebyl Jared na blízkou i jen hodinu. Ale není všechno černobílé, a tak měla i Nina světlé chvilky, ve kterých jsem před ní snímala pomyslný klobouk. V těchto chvílích to byla vyspělá mladá žena, která nezačne trucovat jen proto, že je k ní její přítel najednou odměřený a místo toho se soustředí na roli, kterou potřebuje splnit. Jen mohlo být takových záblesků v knize více.

Avšak, když si odmyslíme všechny věci, které mi překážely na hlavní hrdince, uznávám, že je příběh velmi zajímavým a originálním, rozhodně si získá vaši pozornost a díky opravdu skvělému a velmi snadno čitelnému stylu psaní autorky, (který celou tuto knihu v podstatě zachránil a bylo mi naprosto jasné, že Prozřetelnost je jen odrazovým můstkem v budoucnu velmi úspěšné autorky) se z příběhu stane příjemný čtenářský zážitek, který doporučuji všem fanouškům této autorky a také romantickým duším, které mají rády příběhy se špetkou nadpřirozena.

Recenzoval: Filip Kadera