Christina Lauren - Hriešna záležitosť

Keďže autorské duo milujem, tak bolo jasné, že si prečítam od nich ďalšie dielo. Tentoraz to bola kniha Hriešna záležitosť, erotický román so smutnejšou témou, než je u autoriek zvyčajné.

Ako každá kniha od autoriek, aj táto malá podobný konštrukciu príbehu, avšak na rozdiel od série Božský Bastard, Wild Seasons sa zameriava aj na temnejšie témy. Či už to bola Miina nehoda v prvom diely, alebo smrteľná choroba v Harlowinej rodine.
Po búrlivom výlete v Las Vegas, kde sa trojica kamarátok zoznámila s trojicou cudzincov, a zároveň aj zosobášila, sa Harlow vracia domov, no nevie prestať myslieť na sexy drevorubača, pardon, rybára, ktorý jej ukázal, čo znamená byť chlapom. Harlow neverí, že je Finn naozaj taký dobrý a preto ho navštívi v Kanade,ale keď sa vráti domov, jej život je opäť raz taký ako predtým. Až kým sa v San Diegu nezjaví drevorubač Finn (áno, rybár), ktorý sa z ničoho nič stane Harlowinym útekom od myšlienok. No z Finna sa postupne stáva niečo viac než len záchrana a rozptýlenie. A Harlow preňho už tiež nie je len to bohaté dievča, ktoré nakupuje a s každým si užíva.

Milujem písanie autoriek. Milujem aké sú vtipné, milujem ich postavy, milujem to, ako opisujú erotické scény. Táto kniha mi prišla ako najodlišnejšia čo sa týka či už písania, alebo rovno aj príbehu.
Ako som spomínala Christina Lauren sa v tejto sérii zameriavajú aj na hlbšie témy, než len sex a vzťahy. Podarilo sa im totiž do príbehu zakomponovať rakovinu, ktorú som tam úprimne nečakala, preto ma to prekvapilo. Chvíľu som sa aj tešila, že možno pôjde o nejakú úplne odlišnú knihu, čo sa sčasti aj podarilo, avšak stále to bolo to isté. Knihe nepomohla ani smutná téma, keďže sa jej autorky podľa môjho názoru veľmi nevenovali. Autorky síce možno chceli poukázať na to, že život treba žiť ďalej a netreba dennodenne trúchliť ale vadilo mi to. Vadilo mi, že sa Harlow zabávala, kým sa jej doma odohrávala taká dráma. Niekedy som až mala zlý pocit, keď som sa tešila z nejakých vecí, ktoré sa udiali, keďže som si potom spomenula, čo sa deje a už som sa netešila. Mala som pocit, akoby hlavná postava ani nevedela, že sa niečo deje, pretože sa tak rozhodne tvárila. Niekedy síce mala svoje momenty slabosti, no fakt len niekedy a celý čas som premýšľala, či náhodou na niečo nezabudla.

Ak porovnám prvý diel a tento čo sa týka písania, je to odlišnejšie. Kým v Rozkošnom zvrhlíkovi som sa mohla tešiť na skvelé erotické scény, tu sa také nič nekonalo. Spomínam to v každej recenzii na knihy od autoriek, tak prečo sa neopakovať, kedy poviem, že Christina Lauren sú majsterky v erotických scénach. Nikdy sa nič neopakuje, vždy využijú vlastnosti postáv, aby vytvorili osobitý štýl a osobitú chuť v posteli. V tomto diely využili autorky niečo, o čom som čítala už v mnohých knihách a momentálne to je vďaka istej sérii aj všade spomínané, takže ma nijak neprekvapili a pri každej erotickej scéne som sa nudila, a bolo ich dosť, keďže je príbeh na tom založený.

"Spermie. Gec. Semeno. Proteínový kokteil. Šťavu lásky. Spermu. Pleťový kr...""Harlow.""Čo? Povedal si všetko.""Prečo..." krútil hlavou. "Počkať, chcela si povedať pleťový krém?"

Tu som mala s knihou ďalší problém. Viem, že to nie je prvá kniha, kde autorky začali so sexom pri prvých stranách, lenže tu mi to celé nesedelo. Nepáčilo sa mi, že som ako čitateľ bola hodená do šíreho oceánu a bolo mi rozkázané, aby som plávala. Nepáčilo sa mi, že všetky pasáže, ktoré sa spomínali v jednotke boli tu opäť len spomenuté. Nepáčilo sa mi, ako rýchlo sa to celé začalo, keďže mi potom celý príbeh prišiel byť uponáhľaný.
Musím však uznať, že narozdiel od prvého dielu bol tento napísaný oveľa lepšie. Síce ma autorky nedonútili pokračovať bez prestania, no viac sa mi to písanie páčilo, viac som sa smiala a viac som to prežívala.

Rovnako plusom boli postavy, ktoré sú neporovnateľné s Miou a Anselom z jednotky. Kým tí mi neskutočne liezli na nervy, Harlow a Finn boli ako vzor dokonalosti.
Páčilo sa mi, že Harlow bola taká divoká, ukecaná, drzá, nenechala si skákať do reči ani do života, no nebola to namyslená kravka. Práve naopak. Síce bola pyšná a bohatá, pomáhala kamarátom a hlavne rodine. Harlow bola nesmierne obetavá a fakt by urobila hocičo.
Finn sa síce nezapísal na môj zoznam knižných frajerov, ale určite nebol na zahodenie. Bol taký tichý a uzavretý, ale zároveň vtipný a inteligentný. Páčilo sa mi, že je pracovitý a nie len nejaký super boháč, ktorý chodí v obleku a myslí si osebe kadečo. Niežeby som takých neznášala, ale začínajú byť všade a už to prestáva byť zaujímavé. Finn bol úplne iný, a hlavne, ešte som nečítala knihu, kde by bol hrdina sexy rybár.

Koniec bol pre mňa španielska dedina, pretože som v tom vážne problém nevidela a nechápala som, čo všetci riešia. Trochu ma to sklamalo, aj keď je pravda, že človeka už omrzia aj konce s veľkými hádkami a veľkým uzmierením, ak to číta takmer v každej knihe.
Celkovo by som zhodnotila knihu za dobrú. Nebol to nijaký skvost, ale ani katastrofa. Úvod bol pre mňa chaotický, či už sa to týkalo nezrozumiteľných rozhovorov, alebo rýchleho skoku do deja. Od polovice bola kniha fakt skvelá a páčili sa mi tam aj hlášky. Zasmiala som sa, no aj si trochu zanadávala. Bolo to také pol na pol, presne na úrovni prvého dielu.

Recenzovala: Denisa Lesniaková