Čtenářská recenze: Hulpach Vladimír, Kubašta Vojtěch - Bylo nebylo... - Pohádky z celého světa

V knížce najdeme více než šedesát pohádek z celého světa, u každé pohádky je uvedeno, z které země pochází. Pohádky jsou tak akorát dlouhé, ideální čtení před spaním pro větší děti, tak od pěti let.

Najdeme tu např. anglické: Jack a fazolový stonek, arabské: O princi a víle, českou: Dlouhý, Široký a Bystrozraký nebo čínské: O zlém opičákovi, dánské: Jak se stát kouzelníkem, egyptské: Zloděj pokladu, francouzské: Kocour v botách či O Šípkové Růžence, německé: O Sněhurce nebo O rybáři a jeho ženě, norské: Proč je moře slané, ruské: Ježibaba a zvířátka, O Kostěji Nesmrtelném, španělské: Půlkuřátko či Živá voda nebo vlámské: O dvanácti roztančených princeznách či Od husí pečínky ke zlaté huse.

knížce jsou ale i pohádky indiánů Severní Ameriky, arménské, australské, z Afriky, brazilské, eskymácké,  estonské, finské, indické, irské, islandské, italské, japonské, litevské, maďarské, nigerijské, novořecké, perské, peruánské, polské, polynéské, portugalské, z ostrova Rhodos, rumunské, rwandské, sicilské, skotské, srbské, starořecké, súdánské, tuniské, turecké a velšské.

Pohádky jsou seřazeny abecedně podle zemí, nikoliv podle obsahu. Každý den nás čeká jiný hrdina, jiný svět! Mám moc ráda pohádky!

Knížku sestavil Vladimír Hulpach, zakladatel prestižní soutěže Zlatá stuha, autor populárně-naučných knih a filmových scénářů, především však převypravoval příběhy, báje, pověsti a pohádky – kniha indiánských příběhů Co vyprávěl kalumet vyšla dokonce v jedenácti jazykových mutacích!

Ilustrace Vojtěcha Kubašty, ilustrátora skoro 200 knih (nejvíce proslulé jsou prostorové, obzvlášť s motivy Prahy) jsou půvabné – princezny a kněžny nádherné a půvabné, rytíři statní a v krásné zbroji, hrdinové udatní, zámky a paláce přepychové, draci hroziví, skřítci zlostní, indiáni rozvážní! Mám ráda, když jsou postavičky jednoznačné, a když dobro vítězí nad zlem.

Autorkou recenze je Lucie Bednářová