Sieť vzťahov, citov, spomienok...

Joy Fieldingová: Sieť. Ak ste čítali niečo od kanadskej autorky Joy Fieldingovej, viete, prečo sa jej knihy stali svetovými bestsellermi, ktoré preložili do vyše 25 jazykov. Majsterka napätia dokáže svojským spôsobom „namotať“ čitateľa, vtiahnuť ho do deja a tak trochu podpichnúť, aby uvažoval a pátral spolu s jej hrdinami. Pri čítaní jej kníh sa snažíte objaviť skryté súvislosti medzi riadkami, nedopovedané...a napriek tomu je koniec takmer vždy obrovským prekvapením. Tak je to aj v jej novinke „ Sieť“ .

Obálka titulu SieťCharley Webová je úspešná novinárka denníka Palm Beach Post, kam píše stĺpček o všeličom zo svojho života. Zrazu jej však príde list od Jill Rohmerovej, odsúdenej za mučenie, sexuálne zneužitie a vraždu troch detí. Prosí ju, aby napísala o nej životný príbeh a odhalila skutočné okolnosti o prípade. Charley ponuku prijme, púšťa sa do rozhovorov s odsúdenou a do pátrania. No krátko na to začne dostávať anonymné maily, v ktorých sa jej vyhrážajú zabitím jej detí. Hrozby sa zintenzívňujú priamo úmerne tomu, ako hlboko preniká do prípadu. Je Jill Rohmerová naozaj vrahyňa? Alebo je tu niekto, kto ju k tomu prinútil a behá stále na slobode? Kto to je?

Joy Fieldingová postupne krok za krokom odhaľuje hrozné súvislosti. Čitateľovi ich dávkuje premyslene, naťahuje ho, necháva v neistote. Zabila tie deti naozaj Jill? Nemá svedomie ani empatiu, že dokázala vykonať čosi také ohavné? Ako sa matka dvoch malých detí dokáže rozprávať s vrahyňou troch nevinných detí, ktoré opatrovala? Nie je to náhodou celé vykonštruované?

Aj takéto otázky si čitateľ dáva pri čítaní thrilleru „ Sieť“ . Mimoriadne pôsobivé sú pasáže, v ktorých Jill hovorí o vraždách nezaujato, chladne a povedzme jedným dychom sa novinárky Charley spýta, ako sa majú jej deti. „ Viem, že Jill týrali, zneužívali a manipulovali v detstve,“ rozpráva neskôr Charley Webbová. „ Viem, že nikdy nemala nádej na šťastný život. Je mi jej veľmi ľúto. Cítim s ňou. Skutočne. Dočerta, niekedy sa mi aj páči. Ale zároveň si uvedomujem, čo urobila tým deťom. A je mi jasné, že normálni ľudia čosi také nerobia, nech sa k nim správali akokoľvek zle alebo manipulatívne.

Výborne autorka opísala vzťahy Charley s jej alkoholickým bratom a sestrami, s ktorými ju toho veľa nespája. S matkou, ktorá ju opustila v detstve a zrazu sa vrátila. S otcom, ktorý ju odvrhol... Nemá náhodou Charley s vrahyňou Jill spoločného viac ako sa na prvý pohľad zdá? Joy Fieldingová vystavala v knihe pútavú sieť vzťahov, citov, spomienok a túžob, ktorú splietla do vynikajúceho thrilleru. Pri čítaní stále uvažujete, či sa Jill v cele smrti iba nudí a rozohrala preto šialenú hru... alebo je to naopak súčasť stratégie, ktorá mieri presne na svoj cieľ: novinárku Charley Webbovú.

Mib