Najpredávanejšia kniha sveta v roku 2008

Ken Follett: Pilíře země a Na věky věků. Majster akčných thrillerov Ken Follett prichádza na Slovensko s dvomi bestsellermi. Svetový úspech si získal už svojou prvotinou Eye of the Needle a odvtedy sú jeho knihy prekladané do desiatok jazykov a viaceré boli sfilmované. Na vrchole sa však rozhodol – napíšem veľký historický román o stavbe katedrál. Jeho priatelia boli zhrození – „ získal si obrovský úspech so svojimi thrillermi a ty chceš teraz písať o stavbe kostola?“ pýtali sa. Aj jeho vydavateľ bol dosť nervózny, nepredpokladal veľký úspech... a paradoxne, je to dnes Follettova najúspešnejšia kniha. Ročne sa z nej predá 100.000 výtlačkov iba v USA, jednotkou bola napríklad vo Veľkej Británii či Taliansku, šesť rokov sa držala v topke v Nemecku a stále to je jeho najdiskutovanejšia kniha. Jej písanie mu zabralo tri roky a tri mesiace. Ku koncu na nej pracoval aj cez soboty a nedele. Stálo to však za to.

V historickom románe Pilíře Země nás privádza do stredovekého Anglicka. Cez napínavý príbeh približuje vznik jedinečných stavieb, akými sú gotické a románske katedrály. Na pozadí prevratných udalostí po smrti kráľa Henricha I., ktorá rozpúta tri desaťročia trvajúci boj o anglickú korunu, sa prepletajú osudy niekoľkých postáv, duchovných, remeselníkov i šľachticov. Strhujúca dobová freska je plná napätia, intríg a zrady. Ken Follett, tretí najčítanejší autor sveta v minulom roku, opäť dokazuje svoj rozprávačský um, neobyčajne farbistú predstavivosť a originálnu myšlienku. Kniha má vyše 900 strán („ Vedel som, že to musí byť dlhá kniha – trvalo najmenej 30 rokov vybudovať katedrálu...“ povedal Ken Follett), no napriek tomu sa číta prekvapujúco rýchlo. Má totiž spád, napätie, strhujúce scény, príťažlivé postavy.

Vo voľnom pokračovaní Na věky věků nás Ken Follett zavedie do Anglicka v roku 1327. Miesto, kde vybudovali kedysi veľkolepý svätostánok, sa opäť stáva dejiskom spletitých príbehov plných chamtivosti, pýchy, lásky i nenávisti. Život v mestečku Kingsbridge plynie pokojne, nerozlučne je spätý s dvomi miestnymi kláštormi. Zatiaľ čo mníšky sa starajú o nemocnicu a zbierajú milodary, mnísi žijú v chudobe, zaslepenej nevedomosti, zožieraní závisťou a túžbou zmocniť sa majetku svojich „konkurentiek“. Blahobyt a pokoj mestečka však tragicky naruší najväčšia pohroma zoslaná na ľudstvo: morová epidémia, ktorá vtedy vyhubila skoro polovicu európskej populácie...

Podľa renomovaného mesačníka Publishing Trends (New York) ide o najpredávanejšiu knihu sveta v roku 2008!

Britský spisovateľ Ken Follett (1949) od detstva inklinoval k literatúre. Študoval psychológiu, ale už počas vojny vo Vietname sa v ňom prebudil záujem o politiku. Po skončení univerzity sa zapísal na žurnalistiku. Pracoval ako reportér pre South Wales Echo a neskôr pre Evening News v Londýne. Jeho triler Eye of the Needle, ktorý vyšiel v roku 1978, sa razom stal svetovým bestsellerom. Po tomto úspechu opustil žurnalistické povolanie a začal sa naplno venovať písaniu. V jeho románoch sa úspešne spája vynikajúci rozprávačský štýl, klasická trillerová dramaturgia a fundovaná znalosť reálií. Jeho diela boli preložené do mnohých jazykov a viaceré z nich boli sfilmované.

mib