Zbaľte si veci, vyrážame! | recenzia knihy Cestovná agentúra Tajné svety

Súčasná situácia mnohých z nás láka k tomu, aby sme si zbalili kufor a odišli na druhý koniec sveta, preč od všetkých nariadení a povinností. Vravíte si, že to vôbec nie je také jednoduché? V cestovnej agentúre Tajné svety, ktorú nedávno vymyslela britská autorka L. D. Lapinski, to jednoduché je. Ale veď presvedčte sa sami! A možno skočíte do kufra spolu s hlavnou hrdinkou Flick...

Vitajte v cestovnej agentúre Tajné svety, odkiaľ vás každý kufor prepraví do iného sveta. Stačí vkročiť dnu... Keď dvanásťročná Flick Hudsonová dostane návrh, aby vstúpila do Tajnosvetského spolku, je od radosti celá bez seba. Rýchlo však zistí, že s magickým multiverzom niečo nie je v poriadku. Uprostred leta prichádzajú snehové búrky, miznú celé ulice a jeden kufor ju zavedie do sveta, ktorý zostal celkom opustený. Flick čoskoro poruší spoločenské pravidlá a posunie hranice mágie, aby prišla na to, čo sa vlastne deje. Dokáže však dať všetko do poriadku, skôr než všetky svety – vrátane jej vlastného – navždy zmiznú?

"Čas strávený s osobami, ktoré ľúbime, nie je nikdy premárnený."

Harry Potter už dávno nie je jedinou čarodejníckou ságou pre deti či dospelých. Sériu mladej autorky L. D. Lapinskej však čitatelia k Harrymu neraz prirovnávali a hľadali medzi nimi súvis. Spoločné majú minimálne to, že sú obe "návykové" a fanúšikov doslova "vcucnú" do svojho vnútra. Hoci je Cestovná agentúra vhodná pre čitateľov od 7 rokov, na chuť jej dozaista prídu aj starší. Kniha je totiž napísaná veľmi dobre a chytľavo a aj napriek jednoduchšej zápletke (ktorú determinuje cieľový okruh čitateľov) využíva autorka naplno svoj rozprávačský talent. Nepriamo pritom poukazuje aj na mravnú stránku života a výchovy.

Síce sa príbeh spočiatku len veľmi pomaly rozbiehal, úvodné kapitoly vynahradila druhá polovica knihy a v neposlednom rade aj vykreslenie ústredných postáv. Aj napriek svojmu veku je mladá Flick odvážnou a vynaliezavou hrdinkou, ktorú si veľmi rýchlo obľúbite. V čase, keď majú čitatelia pocit, že všetko už bolo vymyslené a rozpovedané, prichádza L. D. Lapinski s viacerými originálnymi prvkami, ktoré ozvláštňujú magický svet. Nie je to otrepané lietanie na metle, ale cestovanie pomocou kufrov, ktoré považujem v tejto dobe za výstižné a veľmi invenčné. Originálne sú aj viaceré svety, ktoré autorka v knižke približuje svojom čitateľom.

"Každý sa rodí s obmedzeným množstvom životnej

sily vo svojom vnútri. Je to istý druh vlastnej mágie.

Keď žiješ vo vlastnom svete, pomaly z nej ubúda,

deň čo deň, rok čo rok, až sa ti napokon minie.

To určuje tvoj čas na tomto svete."

Cestovná agentúra Tajné svety je prvou časťou série Iné svety, ktorej pokračovanie vychádza vo Veľkej Británii už tento mesiac. Považujem ju za výborný štart ságy, ktorá môže ešte poriadne prekvapiť. Aj napriek tomu, že je kniha primárne určená deťom, som si jej čítanie užil – a na chvíľu zabudol na všetky starosti a povinnosti. Ak máte radi mágiu a príbehy s jednoduchou zápletkou, Tajné svety budú určite výbornou voľbou.