Víťazstvo

Rozpadne sa manželstvo Natalie a Flynna krátko po svadbe? Má zmysel vstupovať do manželského zväzku s tajomstvom, ktoré nie je ťažké odhaliť? Nestojí dôvera medzi dvoma ľuďmi predovšetkým na úprimnosti? Ako môžeme pociťovať oporu v niekom, kto nás predtým klamal?

Po tom, ako sa Natalie dozvedá pravdu o Flynnovi a jeho sexuálnych chúťkach, rozhodne sa prevetrať si hlavu a nechať si všetky myšlienky uležať. Je možné, aby ich manželstvo ďalej fungovalo aj napriek odlišnosti ich sexuálnych predstáv? Skutočnosť, že je Flynn členom spolku Quantum vyznávajúcim praktiky BDSM, Natalie práve nepoteší, nakoľko si nie je istá, či mu bude vedieť dať to, po čom on túži. Krátka prestávka v ich čerstvom vzťahu však ukáže, že bez seba nedokážu existovať a jeden na druhom sú priam závislí. Bude sa musieť Natalie Flynnovi prispôsobiť? Alebo sa podriadi on jej a zabudne na to, čo má rád? Budú schopní nájsť kompromis, ktorý je v ich manželstve viac ako potrebný?

Zdá sa, že dynamika dejovej línie sa akosi bije s opismi sexuálnych praktík. Zatiaľ čo prvé dva diely spracovávali túto tematiku len okrajovo, v tejto časti autorka všetko vynahradzuje a sexu je tu viac než dosť, dôsledkom čoho však samotný dej utrpel nemalú ujmu. Začiatok príbehu prečíta každá čitateľka so zatajeným dychom, nakoľko druhá časť sa skončila dramaticky a otvorene. Všetko sa však vyrieši veľmi rýchlo, a preto majú hlavné postavy priestor na to, aby sa čo najčastejšie stretávali v posteli. Od tohto momentu sa dej uberá novým smerom – stránky príbehu vypĺňajú buď sexuálne, alebo romantické pasáže s minimálnou výpovednou hodnotou.

„Práve keď som si myslel, že už nemôže byť dokonalejšia, detailným opisom nášho milovania ma rozobrala kúsok po kúsku. Takéto slová z jej sladkých úst boli takmer to najvzrušujúcejšie, čo som kedy zažil – druhé v poradí za pohľadom na jej úžasný zadok, ktorý sa nedávno vypínal predo mnou v plnej kráse. Na to nikdy nezabudnem.“

Jazyková stránka knihy je na nížšej úrovni. Dialógy medzi postavami pôsobia chvíľami pateticky a umelo, predovšetkým v tých častiach, kde si hlavní protagonisti vyznávajú svoje city a navzájom sa delia o svoje emócie, predstavy a túžby. Opisné pasáže z pohľadu prvej osoby takisto nezaznamenávajú žiaden nárast štylistickej ani jazykovej úrovne. Celá kniha je napísaná veľmi jednoducho, miestami až amatérsky. Avšak pripúšťam, že danému žánru táto úroveň postačuje, nakoľko cieľová skupina naň nekladie veľké nároky.

„Pokožka mi tŕpla pri predstave, ako sa na mňa v tejto polohe pozerá. Čo si myslí? Vychutnáva si pohľad? Dvere sa zavreli a zámka zacvakla. Rozbúchalo sa mi srdce. Šalela som od nevedomosti, rozmýšľaní, špekulácií, zúfalej túžby. Bola to opojná kombinácia a on to dobre vedel. Nepovedal ani slovo. Netušila som, čo robí, lebo bol úplne ticho.“

Vo Víťazstve sa autorka viac zamerala na erotiku než na dejový progres. Po predchádzajúcich častiach, kde publikum mohlo postrehnúť aký-taký dejový vývin, to môže pre verných fanúšikov predstavovať mierny šok. Nakoľko však ide o finále príbehu, v ktorom vystupujú Nat a Flynn, je samozrejmé, že drvivá väčšina čitateliek, ktorá sa stretla s predchádzajúcimi dielmi, po tejto časti siahne. To, či už budú spokojné, alebo nie, závisí len a len od ich predpokladov a očakávaní. Ak ste sa tešili, že sa erotika v tejto časti rozvinie a niektoré scény sa budú podobať na 50 odtieňov sivej, je dosť možné, že tento diel vaše očakávania splní. V prípade, že ste sa do knihy púšťali s víziou dramatického deja, môže sa stať, že pocítite sklamanie.

Recenzovala: Veronika Vargová