V dobrom aj v zlom (Alafair Burková)

Ako ďaleko zájde manželka, aby ochránila milovaného muža? Bude stáť po jeho boku, aj keď ju so sebou stiahne na dno?

Ďalšou knihou na čítanie, po ktorej som siahla, bol triler V dobrom aj v zlom autorky Alafair Burke. V prvom momente vás zaujme strhujúca obálka, z ktorej ma trochu zamrazilo. Bol však mrazivý aj príbeh?

DSC_0022Angela pracovala ako organizátorka večierkov. Na jednom z nich spoznala aj Jasona Powella. Od tejto známosti neočakávala veľa, ale nakoniec osud chcel, aby boli manželmi. Jason si obľúbil aj Angelinho syna Spencera. Ich manželstvo bolo ukážkové. Jasonovi sa začalo dariť v práci. Jeho kniha sa stala bestsellerom, dostal definitívu na vysokej škole a založil si vlastnú poradenskú firmu. Ideálny život. Ale bolo to tak aj v skutočnosti? Po šiestich rokoch manželstva podá mladá praktikantka na Jasona sťažnosť za obťažovanie. Jeho manželka si myslí, že ide o nedorozumenie a verí svojmu manželovi. Potom však na scénu prichádza Kerry Lynchová, ktorá Jasona obviní zo znásilnenia. Jason sa Angele prizná s aférou, ale popiera znásilnenie. Aj tentokrát vzorná manželka podporuje svojho muža. Až do chvíle, kým Kerry zmizne. Poskytne aj teraz Angela dôveryhodné alibi pre svojho muža, ktorý nebol doma?

„Olivia, je tu,“ povedala do telefónu. „Polícia. Zatýka Jasona. Neurobil to. Prosím, musíte mu pomôcť.“

Pretože išlo o triler, čakala som o niečo viac napätia. Psychologický triler by sa vám mal dostať do hlavy. Musím sa priznať, že mne sa vôbec nedostal. Téma bola zaujímavá, ale čakala som viac. Počas knihy sa odkrýva temná minulosť Angely. To ma bavilo. Občas som si povedala „ČOŽE?“. Obviňovanie Jasona mi však pripadalo zdĺhavé a zbytočne opisované. Počas čítania som viackrát mala pocit, že niektoré informácie sú pre mňa nadbytočné.

Corine by možno pritlačila, keby nevedela o jej minulosti. „V určitom bode prestanete byť len prizerajúca sa diváčka. Stane sa z vás tá, čo mu poskytuje možnosti. Potom vám už nedokážem pomôcť. Nedovoľte Jasonovi, aby vás a vášho syna strhol so sebou.“

Na druhej strane, koniec knihy bol nečakaný. Aj keď sa musím priznať, že čosi som tušila, ale nie až v takomto rozsahu. Posledné strany vysvetľujú veľa z deja a niekedy až tam čitateľ pochopí, ako sa veci majú. Niektoré informácie ma naozaj šokovali. Ale škoda, že to boli len posledné strany. Vďaka nim dáva zmysel aj obálky knihy. Ako jednoducho sa dá dostať do spleti klamstiev. Je ťažké zistiť, čo je pravda a čo je lož.

DSC_0024Kniha si zrejme nájde svojich fanúšikov. Ja ňou žiaľ nebudem. Čakala som viac dynamiky a viac napätia. Mohol by to byť dobre vystavaný psychologický triler, ale chýba mu trochu šťavy. Ak by som mala knihu ohodnotiť hviezdičkami, tak by som dala asi 3,5 z 5. Nie je to úplne najhoršie hodnotenie, ale čítala som aj strhujúcejšie trilery. Jednoducho mi chýbal WAW efekt.

Za knihu ďakujem Bux.sk. Skúste nazrieť na stránku a začítať sa.

Recenzovala: Dominika Štefčíková