Uvoľnení

Táto kniha upútala moju pozornosť od prvej chvíle čo som ju zazrela. V podstate to bola pre mňa asi najočakávanejšia novinka za mesiac Júl. Než som si prečítala anotáciu, ako to už býva zaujala ma obálka. Nemôžem povedať, že je prekrásna a ospevovať ju, keďže po prečítaní tejto knižky mi príde priam desivá, no uznávam, že prvý krát sa mi asi celkom páčila.

Anotácia taktiež nesklamala. Vyzeralo to priam ideálne... Originálny príbeh s originálnou zápletkou. No neprečítaj to! Aj tak som však čakala svojim spôsobom klasickú dystopiu, ktorá bude patriť k tým lepším, no stále to bude klasika. Keby som len vedela...

Nech som od tejto knihy očakávala čokoľvek a nech moje očakávania boli akokoľvek vysoké, dostala som tisíc krát viac. Kniha bola obrovským prekvapením! Od prvej stránky ma to doslova strhlo. Odvtedy ma nezaujímalo nič iné, než čítanie. Kedykoľvek sa mi naskytlo čo i len trochu času, utekala som ku knihe aby som prečítala aspoň kúsok. Stále som nad ňou musela premýšľať a potrebovala som čítať... Bolo to tak strašne napínavé, že realita u mňa nemala miesto.  Napadá mi asi jediné slovo - Nepredvídateľná. Ani na chvíľu som si netrúfla odhadnúť koniec, pretože tu sa nedalo predvídať ani len to čo bude na ďalšej strane, nie to ešte na konci. Autorov štýl písania bol absolútne perfektný. Už po krátkej chvíli ma mal omotanú okolo prsta a mne bolo jasné, že by som od neho prečítala aj telefónny zoznam.

V knihe sa striedali uhly pohľadu a nezostávalo to iba v rovine hlavných hrdinov. Aby sme sa do príbehu ponorili ešte viac a všetky nástrahy autora na nás dopadli po každej stránke, príbeh uvidíme aj z pohľadu ľudí, ktorí sú na tej zlej strane. Či už polícia, zdravotníci... A to príbeh urobilo ešte zaujímavejším. Bolo zvláštne vidieť ako to vnímajú iní ľudia, najmä preto, že to, že rozoberajú deti na orgány im prišlo prakticky normálne. Úplne bežná vec... Mnoho vecí s ktorými som sa pri čítaní stretla sa mi budú z mysle odstraňovať veľmi ťažko. Táto kniha ma zasiahla, keď som to čakala najmenej. Nadobudla pre mňa reálny základ, vďaka čomu som sa do toho absolútne ponorila a všetko prežívala s hlavnými hrdinami. Bála som sa s nimi a úprimne som im držala palce, aby všetko prekonali.

Táto kniha vo mne zanechala hlboký dojem, ktorý vo mne zostane ešte poriadne dlhý čas. Po prečítaní som si musela len tak sadnúť a rozmýšľať... Všetko som si prebrala v hlave a spamätávala sa. Čakala som, že to bude dobré, no prekonalo to všetky moje očakávania. Túto knihu odporúčam každému! Zistila som, že táto perfektná séria má aj pokračovanie, ktoré je hodnotené rovnako výborne a tak mi je jasné, že si to musím prečítať aj keby neviem čo. Veľmi dúfam, naozaj veľmi, veľmi, že sa ostatné diely preložia. Rozhodne to stojí za to. Pokiaľ vás kniha zaujala, neváhajte ani sekundu a pustite sa do nej. Neoľutujete!

Recenzovala: Kristína Dražovská