Smrť a iné šťastné konce (Melanie Cantor)

V poslednom čase si akosi nevedomky vyberám knihy, ktoré majú niečo so smrťou. Nedávno som čítala knihu 99 dní s tebou. Teraz som siahla po niečom podobnom s názvom Smrť a iné šťastné konce od Melanie Cantor.

Anotácia aj tentokrát naznačuje, že pôjde o nevyliečiteľnú chorobu a na život ostávajú posledné mesiace. Psychicky som sa pripravila a pustila do čítania.

DSC_0376Jennifer má niečo po štyridsiatke a po bežnom vyšetrení jej doktor oznámi, že má zriedkavú chorobu krvi a na život je zostávajú posledné tri mesiace. Po prvotnom šoku sa Jennifer rozhodne doriešiť všetky svoje osobné záležitosti, ktoré ju trápia. Napíše listy so svojimi pocitmi, aby mohla niektoré nepodarené etapy vo svojom živote uzavrieť. List pre exmanžela, bývalého priateľa a svoju sestru. Každému oznámi, že zomiera, ale zároveň zo seba dostane všetku nahromadenú zlosť. Vďaka listom sa jej napraví vzťah so sestrou a po jej boku sa ocitne aj bývalý partner Harry. Úprimnosť napraví veľa vecí v jej živote. Bude to však stačiť na to, aby odišla z tohto sveta zmierená? Alebo jej osud zamieša ešte iné karty?

DSC_0379

Príbeh je písaný formou rozprávania hlavnej hrdinky. Vďaka tomu sa dostávate do jej hlavy a prežívate s ňou všetky radosti a hlavne útrapy. Jej myšlienky sa stávajú aj vašimi a uvažujete, ako by ste sa s takou situáciou vysporiadali vy. Odhodlala by som sa čeliť minulosti a urovnať si vzťahy alebo by som sa utiahla do úzadia a čakala na najhoršie? Ťažko povedať a preto som obdivovala, ako to všetko Jennifer zvládla.

Aj keď som si myslela, že kniha bude predvídateľná, nebolo to tak. Niektoré situácie ma poriadne šokovali. Boli postavy, ktoré som si obľúbila a boli aj také, ktoré sa mi vôbec nepáčili a najradšej by som ich aj za Jennifer prefackala a poslala kade ľahšie.

DSC_0377

V knihe nechýbalo nič z toho, čo sa očakáva od oddychového románu. Bolo tu veľa zvratov, smútku aj smiechu. Nechýbali konflikty a sklamania. Neraz som bola dojatá a neraz som sa prihlúplo usmievala. Pri knihe som si dokonale oddýchla. Hoci sa na prvý pohľad zdá, že ide o veľmi smutný príbeh, tak sa oplatí po knihe siahnuť. Nie je totiž všetko také, ako sa zdá. Viac prezradiť nemôžem, lebo by som vám mohla pokaziť čitateľský zážitok. Ak patríte k čitateľkám, ktoré majú rady oddychové romány, nemusíte pri tejto knihe váhať. Okrem toho má veľmi krásnu obálku, ktorá vás na čítanie zláka aj sama.

Recenzovala: Dominika Štefčíková