Samantha Youngová ~ Jamaica Lane

Na knihu som sa tešila, keďže Dublin Street sa mi páčilo a proste som dúfala, že  pokračovania budú ešte lepšie. London Road som proste preskočila ale časom sa k nemu určite vrátim.

Aby som sa vrátila k Jamaice Lane. Mala som zo začiatku pochybností, lebo kníh na tento námet je neskutočne veľa a bála som sa, že táto bude ako všetky tie ostatné. V istom zmysle to tak bolo a možno by som bola trošku nahnevaná, keby nie.

Príbeh bol jednoduchý, žiadna zložitá zápletka a to rozhodne pridávam za dobré - proste táto kniha je úžasná oddychovka. Postavy boli sympatické, a aj keď sa vám zdá námet otrepaný, tak vám prinesie niečo nové, resp. je podaný Samanthynim štýlom, kde tu sa zasmejete a určite sa vrátite k obľúbeným postavám - teda ja osobne som sa minimálne potešila, keď sa tam objavil Braden a Joss a  Adam a Ellie (a určite aj Jo a Camovi, lenže o nich knihu som ešte nečítala, ale snáď to v najbližšej dobe napravím). Jediné, čo mi trošku prekážalo, bolo, že tam až moc boli spomenuté ich príbehy a prakticky aj keď knihy na seba veľmi nenadväzujú (akurát teda výskytom postáv) mi povedali, že skončia spolu a aj aký príbeh mali tie postavy za sebou.

Kniha sa mi páčila aj preto, lebo mala hlavu a pätu - a bol krásne vidieť vývin danej postavy. Olivia bola zo začiatku dievča bez sebadôvery ale v priebehu knihy si ju krásne budovala, aj vďaka jej samozrejme, že totálne sympatickému a sexy  kamarátovi Nate-ovi. Páčilo sa mi, ako najskôr proste začínali od začiatku - keďže ona bola totálne neskúsená, tak ju najskôr učil flirtovať atď...že to proste išlo po bodoch a nie že rovno skončili, iba kvôli zábave, do poste.

Ako som spomínala, Olivia bola veľmi sympatická hrdinka, ktorá nechovala zbrklo a všetko si radšej premyslela a nedôverovala hocikomu, najmä ak už niekto jej dôveru zklamal a veľmi jej ublížil. Proste dožadovala od tej osoby aby si jej dôveru znovu získala a všetko si tak premyslela. Páčilo sa mi, ako aj priateľov, keď mali ťažké chvíle podržala, a svoje problémy, ktoré boli oproti nim nepodstatné odsunula ďalej.

Nate, ach Nate, toho som si zamilovala. Bol úžasný. A miestami kretén. Proste, neviem čím to je ale v tejto dobe akosi v tých knihách sa čoraz viac objavujú typy chlapov, ktoré dievčatá striedajú ako ponožky...Tak za to teda dík. Ale späť k Nate-ovi. Ak si odmyslíme toto trápne klišé poslednej doby, tak bol úžasný knižný hrdina a hlavne úžasný kamarát, ktorý vždy pomohol svojím kamarátom. Aj keď, samozrejme, že mu miestami preskakovalo, ako vždy, ale nakoniec sa mi páčilo, ako sa dokázal správne zachovať a bojoval za to čo chcel.

Takisto, veľa ľudí hovorí, že sa im epilóg nepáčil, alebo že im prišiel nejako zbytočný, ale keď zoberiete aj vek postáv a všetko, tak zistite, že to bolo proste dokonalé ukončenie príbehu.

Štýl písania Samanthy sa mi veľmi páči. Je taký pohodo
vý, jednoduchý, žiadne krkolomne zložité vety, proste celé také ucelené a premyslené, žiadne zbytočné opisy (ok, miestami áno, povedzme si, že príbehy vedľajších postáv tam boli celkom zbytočné, ale no comment) miestami sa zasmejete a jej postavy sú do detailu vykreslené. Rozhodne si knihy od Samanthy Young chcem prečítať všetky a teším sa na knihu o Hannah, ktorá vyzerá byť tiež zaujímavá.

Suma sumárum, knihe dávam 4*   - hlavne vďaka štýlu a nápadu, ktorý síce ako som povedala je trochu otrepaný, ale bol dobre spracovaný, postavy boli sympatické a knihu určite každému odporúčam, keďže to nie je žiadne zložité a náročné čítanie - proste úžasná kniha keď potrebujete vypnúť okolitý svet a ponoriť sa do jednoduchého príbehu. :)

Hodnotenie: ****

Recenzoval: Maggie Hemmings