RECENZIA: Colleen Hoover - Stratená nádej

Dean Holder by bol bežný americký stredoškolák. To by však nemohol byť poznačený viacerými traumami. V rannom veku prišiel o najbližšiu kamarátku Hope, ktorá bola unesená. Ako tínedžer prišiel o dvojča, sestru Lesslie, ktorá spáchala samovraždu.

Rok po sestrinej smrti strávil u svojho otca a keď sa vrátil nachádza dievča, v ktorom vidí svoju stratenú Hope. Toto dievča sa však volá Sky. Holder si však nie je istý, či jej môže veriť. To dievča si však získa jeho srdce a nedokáže bez nej žiť. Na povrch však vyplávajú temné tajomstvá a spomienky z histórie jeho rodiny, v ktorých je zamotaná aj samotná Hope

Zlomeného človeka dokáže pochopiť iba zlomený človek. Holder aj Sky majú ťažkú a zamotanú minulosť. Tento príbeh je prerozprávanie deju knihy Beznádejná z opačneho pohľadu a to hlavného mužského hrdinu Deana Holdera. Dej je písaný s obrovským citom, pretože sú v ňom rozobrané mnohé citlivé témy. Autorkin štýl je veľmi premyslený a každá veta má hlavu aj pätu. Mnohé scény sú doplnené o vtipné momenty, ktoré odľahčujú príbeh a dodávajú príjemný priebeh. Gradácia deja je priam šialená a vystupňovaný záver a rozuzlenie čitateľa asi najviac zaujmú. Zaujímavosťou tejto knihy je, že mnohé kapitoly sú písané formou listov pre Less, kde si Holder vybíja svoju frustráciu a zmeny nálad.

Hlavný hrdina Holder, z ktorého pohľadu je táto kniha písaná, má za sebou zložité obdobie. Stratil dve najdôležiteľšie osoby v svojom živote a viní sám seba. Pri tej strate to už je len kúsok k strate seba samého, on to však ustál a podarilo sa mu "prežiť" toto obdobie, hoci to nebolo ľahké. Keď čitateľ číta listy, ktoré píše vidí bolesť, frustráciu a beznádej. To všetko sa odzrkadlilo na nedávnych udalostiach v jeho živote. Keď však stretol Sky hneď bolo vidieť tú lásku, ktorú doňho vliala. Trpké spomienky sa zmenili v šťastnú prítomnosť, hoci minulosť ich rýchlo dohnala. Sky bola zaujímavá postava, o jej súčasnom živote sme sa veľa dozvedeli z Beznádejnej. Spolu vytvorili zaujímavý súzvuk a pomáhali jeden druhému zostať nad hladinou života.

Či už pri pri prvej knihe, aj pri tej druhej som na konci mala slzy v očiach. Sila a vážnosť príbehu, ktorý autorka napísala hneď dvakrát, tak to je fakt odvaha a zároveň bravúrna obratnosť autorky. Ak viete, čo je stratiť niekoho blízkeho alebo mať za sebou ťažkú životnú etapu, vžijete sa do kože hlavných hrdinov. Grácia tejto knihy je priam dokonalá, má totiž perfektný spád a originalitu príbehu. Súčasná generácia mladých ľudí veľmi dobre vie, čo je to vnútorná bolesť a strata nádeje. Táto kniha dokáže ľuďom otvoriť oči a ukázať pravdivosť. Predtým ako si prečítate Stratenú nádej, nezabudnite na Beznádejnú, bez nej by príbeh totiž nebol príbehom. Colleen Hooverová sa vyznačuje precíznym autorským štýlom a už pri tejto debutovej sérii to ukázala rozsiahlemu publiku svojich čitateľov, ktorí si jej knihy zamilovali. Beznádejnú sériu doplnila o príbeh Finding Cinderella, kde sa dozvieme viac o najlepšej priateľke Sky, Six. Koncom roka sa tiež dočkáme prekladu ďalšej autorkinej bestsellerovej série s názvom Slammed - Život jedna báseň. Stratenú nádej hodnotím ako knihu pre mladých ľudí, ktorí hľadajú seba a potrebujú inšpiráciu, aj keď vedia, že život nie je prechádza ružovou záhradou.

Hodnotenie: *****

Recenzoval: Christine