(RC) Recenzia: Chamtivosť (Pád anjelov #1)

Chamtivosť nie je prvá kniha od autorky, ktorú som čítala. Už som sa s ňou oboznámila v prvom dieli série Bratstvo čiernej dýky, takže som vedela do čoho idem. A nesklamala som sa, ako sa zvyknem pri knihách s nálepkou "svetový bestseller". Dostala som presne to, čo som čakala.

Hlavným hrdinom novej série je Jim Heron. Vyvolený dobrom aj zlom, aby rozhodol hru v prospech anjelov alebo démonov. Jimovou úlohou je vojsť do života siedmim ľuďom, ktorých duša bola otrávená siedmimi smrteľnými hriechmi a priviesť ich na stranu dobra.

Celý príbeh sa začína nenápadne, zdanlivo nesúvisiacimi príbehmi troch osôb. Jima Herona, v bare, kde sa na neho díva krásna žena, Vina diPietra kupujúceho snubný prsteň a Marie-Terezy, prostitútky. Musím sa priznať, že som charaktery vôbec neodhadla. Moja predstava bola: Jim sa zamiluje do tej dievčiny, Vin je nejaký krutý mafián a Mariu-Terazu som veľmi neriešila. Na moje prekvapenie, všetko sa vyvinulo úplne inak a tisíckrát lepšie než čokoľvek, čo mi zo začiatku zišlo na um.

Páčila sa mi kombinácia reálneho a nereálneho, šikovne vymyslená zápletka meniaca sa s každou stránkou a aj nádych tajomnosti a spirituality. Chamtivosť nie je len o láske a romantike - hoci táto časť naozaj potešila moje srdiečko, lebo som už dávnejšie nemala v rukách knihu na tento spôsob - okrem nej nám cestu skríži aj démon a pološialený vrah.Chamtivosť

Jim je skvelá postava, má obrovský potenciál. Trošku ma mrzelo, že som sa o ňom nedozvedela viac, kombinácia krátkeho náhľadu do jeho minulosti a niekoľkých nejednoznačných poznámok však sľubuje niečo prinajmenšom veľmi zaujímavé. Naopak, Vin mi nesadol hneď od začiatku, ale s postupujúcimi stránkami som si ho obľúbila. Mária-Tereza je komplikovaná postava so zlou minulosťou a nie práve perspektívnou prítomnosťou, no jej pasáže sú plné citu.

Čím sa dostávam k ďalšiemu plusu tejto knihy a tým je štýl písania. Autorka sa výborne popasovala s postavami, vybrala rôzne vrstvy a charaktery, ktoré boli realistické. Na dokonanie diela použila tri hlavné postavy a príbeh podala z ich pohľadu. Chvíľku sa na svet dívame očami Jima, chvíľku Vina či Márie-Terezy. Mám nesmierne rada knihy napísané takto, lebo sa potom cítim bližšie postavám. Netreba snáď  hovoriť, že čítanie zbehne ako voda. Ani som sa nenazdala a už bol koniec.

Také drobné zhrnutie: nápad vynikajúci, prevedenie výborné, postavy prepracované. K tomu treba prirátať romantické pasáže a mám jasný výsledok. Perfektná kniha na oddych. Jediným mínusom by mohol byť fakt, že knihy s podobnou štruktúrou nie sú veľmi neobvyklé.

Hodnotenie: ****

ĎAKUJEM VYDAVATEĽSTVU Ikar ZA RECENZNÝ VÝTLAČOK KNIHY
Knihu Chamtivosť si môže kúpiť TU