Pýcha a potešenie

Keď si najmete falošného nápadníka, aby ste sa zbavili zločinca, vedzte, že môžete získať niekoho oveľa nebezpečnejšieho. Ale čo, keď ide o poriadneho fešáka, hroziace nebezpečenstvo aj vlastná hrdosť musia ísť stranou.

Ktorá mladá dáma si mohla dovoliť obrovské veno, tak tej počet možných ženíchov bol oproti konkurencii oveľa vyšší. Pomyslíte si, že to mali dobre vymyslené, stačilo mať peniaze a svadba sa vyriešila sama. No pozor, nebolo to vždy také jednoduché. S vysokým počtom nápadníkov sa priamo úmerne zvyšoval aj počet lumpov, falošných priateľov a lovcov vena.

„,Súhlasím, že ste veľmi múdra, slečna Martinová,´ povedal náhlivo a rýchlo sa chopil témy. ,Preto vás tak veľmi obdivujem a to je aj dôvod, prečo si myslím, že by sme sa donekonečna mohli spolu cítiť dobre.´“

Presne to sa stalo mladej, krásnej a zároveň bohatej dedičke Elize Martinovej. Jeden z početnej skupiny nápadníkov je rozhodnutý vziať si ju za ženu a spolu s ňou aj peniaze akýmkoľvek spôsobom. Aj za cenu zastrašovania a záhadných nehôd. Kto by toho všetkého bol schopný? Bol to Montague, ktorého finančné problémy sú akýmsi verejným tajomstvom, alebo jeden z bratov Tolliverovcov, vždy pripravených prijať ruku Elizy, prípadne niekto iný z vtedajšej londýnskej smotánky?

Kvôli vyriešeniu svadobnej dilemy si najíma lovca zločincov Jaspera Bonda, ktorý sa zamaskuje medzi ostatných nápadníkov, a tak odhalí vinníka. Nápadník a lovec v jednom - nebezpečný a svalnatý fešák, ktorý roztaví nejedno ženské srdce na kašu. Mimochodom, James Bond nemôže konkurovať Jasperovmu knižnému šarmu. Dočká sa aj Elizine srdce roztavenia alebo jej ho rozláme nanútený nápadník na márne kúsky?

„Už len niekoľko hodín ho delilo od návštevy slečny Elizy Martinovej. To stretnutie očakával oveľa intenzívnejšie, ako sa zdalo. Nemal by na ňu vôbec myslieť, na ženu, ktorá usúdila, že má viac svalov ako rozumu.“

Tajomstvo zahaľujúce obe hlavné postavy ako aj zvyšných vystupujúcich v románe vás udrží v miernom napätí. Nečakajte žiadne dramatické rozuzlenie ani prekvapivé zvraty v deji, naopak romantika zo stránok knihy bude priam sršať – oddychovka ako stvorená na letné dni strávené ničnerobením. Eliza aj Jasper majú zložité povahy a svojou tvrdohlavosťou si až do konca románu vo veľkom konkurovali. Kto z nich by vyhral, nevedno, no jednoznačne to aj vďaka tomu medzi nimi poriadne iskrilo.

Historické romance sú pre mňa príjemným spestrením knižného sveta, no neviem, či práve Pýcha a potešenie je románom, ktorý vás chytí za srdce tak, že ho budete pravidelne vyberať z poličky aj inokedy, nielen počas utierania prachu. Netvrdím, že to nie je dobrá kniha, no rozhodne nepatrí medzi tie, ktoré sa mi udržia v mysli dlhšiu dobu. Veď už druhý deň po prečítaní som si nepamätala viaceré detaily a mojou deravou hlavou to v tomto prípade nebude.

„Očakávanie, že muž urobí niečo, čo je pre neho neprirodzený spôsob prejavu oddanosti, je veľmi nerozumný test s vysokou pravdepodobnosťou neúspechu. Prečo radšej neprijať jeho inštinktívne prejavy náklonnosti, nech sú akékoľvek? Pre neho to pravdepodobne znamená oveľa viac a napovie viac o jeho charaktere.“

Ak na čitateľský zážitok potrebujete zápletku ako hrom, Pýcha a potešenie vám ju nedá, no ak chcete stráviť peknú chvíľu s knižnou romantikou, je pre vás tou pravou. Tak odhoďte pýchu a doprajte si potešenie v podobe diela od medzinárodne uznávanej autorky bestsellerov.

Recenzoval: Mária Brišová