Jodi Ellen Malpasová - Sľúbená

Už je to dlhší čas, čo som mala naposledy v rukách nejakú knihu od Jodi Ellen Malpasovej, ktorá sa preslávila písaním erotických kníh.

Mnohí z vás si určite pamätajú jej sériu Tento muž. Priznám sa, že prvé čo ma zaujalo, bola práve obálka, ktorá je mimoriadne krásna a hneď vo vás evokuje, o čom by príbeh asi tak mohol byť. Na jednej strane je jednoduchá, na druhej perfektne pasuje k príbehu a vystihuje celú jeho atmosféru. O knihe som si pred čítaním nezisťovala nič, keďže som sa chcela nechať prekvapiť a zistiť, či sa autorka za tie roky niekam posunula. Latka sa totiž poriadne zvýšila, keďže tento žáner nabral na popularite a dá sa povedať, že ho trh začína byť trošku presýtený. Dokázala sa v ňom Jodi nestratiť?

"Vypleštila som oči. Určite to zaiskrí, lebo ja som to už pocítila. Jeho posmešný tón vlial do mňa odvahu."

Livy žije v podstate pokojný, niekto by povedal až nudný život. Všetko má presne zabehnuté, naplánované a nie je ten typ, čo by len tak vykročil z dráhy. Všetko sa však zmení, keď stretne Millera, ktorý obráti jej svet naruby. Zo začiatku je vidieť, ako so všetkým bojuje, ako jej rozum hovorí nie. Zvedavosť však prekoná obavy a ona sa vrhá do nebezpečnej hry. Musím povedať, že zo začiatku mi prišla ako sivá myška, až príliš nevýrazná, nezaujímavá a vôbec sa mi nehodila ako hlavná postava. Nevedela som si predstaviť, že sa okolo nej má točiť celá kniha. Postupne však ukázala svoje pravé ja, ktoré driemalo pod povrchom a ja som si ju obľúbila. Miller bol tajomný, záhadný, vážny, vždy vedel, čo povedať, aby si vás naplno získal. Lámač ženských sŕdc, ktorý má už na čele napísané, že to s ním nedopadne dobre. Zo začiatku sa príbeh vyvíjal skôr pomalšie, autorka nám dala priestor, aby sme sa so všetkým oboznámili. Postupne však dej dostal grády a všetko nabralo nový rozmer. Pred očami sa mi otváral príbeh, aký som vôbec neočakávala. Jodi ma milo prekvapilo, pretože zápletka bola vymyslená perfektne. Nechcem vám nič prezradiť, a preto iba poviem, že veľa vecí bude úplne inak, ako to na začiatku vyzerá. Sama som bola prekvapená, že som veľa vecí vôbec netušila a neodhalila, že som mala viac čítať medzi riadkami. Keďže som tak neurobila a Jodi niektoré veci pred mnou pekne skryla, ostala som párkrát ako obarená a nemo som civela na to, čo sa mi deje pred očami.

"Keď sa ma už nedotýkal perami, znova sa ozval rozum."

Už z anotácie je cítiť, že v knihe nebudú chýbať erotické scény. Bolo ich naozaj požehnane, ale v podstate sa od nich odvíjal celý príbeh aj zápletka, a tak mi to vôbec neprekážalo. Čo ma však sklamalo, bola veľká podobnosť s Päťdesiatimi odtieňmi. Oceňujeme, že autorka vymyslela vlastný, prepracovaný príbeh s rôznymi odkazmi na minulosť a tajomstvami, ale bolo vidieť, že niektoré scény až príliš okato prebrala z trilógie Fifty shades. Táto séria bola rozhodne fenomén, ktorý ovplyvnil mnohých autorov, ale nemalo by to byť podľa mňa až natoľko, aby z nej prebrali niektoré kľúčové scény. Bola som veľmi sklamaná, keď sa objavil tento fakt, pretože autorka vytvorila perfektný príbeh, ktorý som si užívala. Koniec knihy bol jednou z najlepších častí a rozhodne navnadí čitateľa na ďalší diel. Musím uznať, že keď si porovnám Jodi s jej predchádzajúcimi knihami, určite je tam cítiť istý posun. Zápletka bola vymyslená perfektne, postavy boli zaujímavé a získali si ma na plnej čiare. Príbeh sa sľubne rozvíjal a ja som čakala, že mu udelím plné hodnotenie. Potom však prišiel ten zlom a ja som zostala sklamaná.

Dlho som váhala, koľko udelím knihe lajkov a nakoniec som sa rozhodla pre tri. Pevne verím, že ďalšie diely budú ešte lepšie, keďže predpoklad na to rozhodne majú a ja im budem môcť udeliť plné hodnotenie. Pokiaľ máte chuť na niečo erotické, čo si získa vaše zmysly, určite skúste túto knižku.

Recenzovala: Veronika Dedíková