Dôveruj mi (JP Delaney)

Zaujímavá anotácia a tajomná obálka ku knihe Dôveruj mi od JP Delaney ma prinútila po nej siahnuť. Viac ako štyristostranovú knihu som prečítala za tri dni.

dsc_0085Claire Wrightová je mladá študentka herectva, ktorá je v New Yorku bez zelenej karty. Štipendium jej nestačilo na to, aby si platila školu a zároveň sa uživila. Vezme preto prácu „volavky“ v advokátskej firme. Flirtovaním má získať neverníkov do postele. To všetko na žiadosť ich manželiek. Všetko natáča na skrytú kameru a tak manželky majú dôkaz a Claire peniaze na nájom. Všetky by bolo v poriadku do momentu, keby nedošlo pri jednom z klientov k vražde.  Aby sa Claire vyhla problémom s imigračným oddelením, stane sa opäť volavkou. Tentokrát však ide o veľmi riskantnú úlohu. Jej cieľom je dolapiť vraha. Práve toto bude jej životná a zároveň tá najnebezpečnejšia herecká úloha. Bude Claire natoľko šikovná, aby získala priznanie alebo sa jej úloha skončí nešťastne?

Za prvý deň čítania som prečítala asi stopäťdesiat strán. Sama som bola prekvapená ,ako ľahko sa kniha čítala. Určite za to mohli prepisy rozhovorov či e-mailov, ktoré zabrali dosť veľkú časť strán a tak sa stránky otáčali rýchlo.  Dej je vystavaný na zbierke básni Kvety zla od Charlesa Baudelaira. Môžete sa tak tešiť aj na úryvky básni.

V newyorských školách herectva vás neučia hrať určitú postavu, učia vás tam stať sa niekým iným.

Ako som už spomínala, prvá polovica knihy ma bavila a pohltila. Potom som sa začala trochu nudiť. Občas prišiel napínavý okamih a zvrat, ale nie natoľko, že by mi prestalo byť srdce. Výhodou knihy však je, že obsahuje veľmi krátke kapitoly a aj napriek tomu, že nejde o vyšpikované napätie, tak máte chuť čítať ďalej. Poviete si, že ďalšia kapitola má iba stranu a tak čítate a čítate a dočítate sa až na koniec. Občas som mala pocit, že sa v deji strácam. Nevedela som, čo je realita a čo je rola Claire. Samozrejme mi je jasné, že práve to je cieľom tejto knihy. Na konci prišlo rozuzlenie a veľa vecí som pochopila.

dsc_0090

Morálne poučenie: Nikdy sa nezamilujte do človeka, ktorý hovorí slová niekoho iného radšej ako svoje vlastné.

Prostredie  príbehu je zaujímavé a dostane vás do zákulisia herectva a divadla a navyše v New Yorku, čo je moje vysnívané mesto. Aj vďaka knihe začnete viac uvažovať nad prečítanými veršami a nad tým, čo znamenajú v prenesenom význame. Autor sa vo veľkej miere venuje aj dôvere a to akým spôsobom sa dá odskúšať či prejaviť. Viete si predstaviť, že by ste mali niekoho zabiť len preto, aby ste mu prejavili svoju náklonnosť?

JA

Chcem zostať s tebou.

A šťastne sa naňho usmejem. Lebo sa ukazuje, že lepší pocit, ako sa podeliť s niekým o svoje najhoršie tajomstvá, je vypočuť si tajomstvá z úst človeka, ktorý vás miluje.

Hoci som knihu prečítala za pár dní, nebol to najlepší krimitriler, aký som kedy čítala. Ale na druhej strane ani najhorší. Knihu by som zaradila k priemeru. Niečo v štýle prečítam, ale už sa k nej v budúcnosti nevrátim. Určite mi spríjemnila čas, ale nedostala sa mi pod kožu až natoľko, ako by som čakala. Čo je škoda, lebo potenciál by mala. Len ja by som zo 400 stranovej spravila tak 300. Možno by sa tak zredukovali nudnejšie miesta a dej by bol napínavejší.

Recenzovala: Dominika Štefčíková