Budem mama (Kristína Tormová)

Od Kristíny Tormovej (predtým Farkašovej) som čítala všetky knihy.

Doma máme aj Blbovník, aj Nového človiečika. Nedávno svetlo sveta uzrela ďalšia kniha. Tentokrát sa volá Budem mama a ako prezrádza názov, je o tehotenstve.

DSC_0232Úvod knihy sa nesie v očakávaní očakávania. Obdobie pred tehotenstvom. Obdobie, keď už na dieťatku pracujete a každý mesiac čakáte, či sa podarilo vytvoriť nového človiečika. Až jedného dňa tehotenský test ukáže dve čiarky. Život sa v momente zmení. Dostávate sa do (vraj) najkrajšieho obdobia ženy.

Jejda, dobreee, už idem k veci. Žijem si teda úplne obyčajný večer a prezliekajúc sa do ceplákov pozriem na test a tam dve čiarky. Dve. Akože dosť na to, že som ešte pred tromi minútami nebola tehotná, nie? A keď mám manžela v pivnici, tak si otehotniem. Parádna situácia. Trasú sa ti ruky, srdce, maternica. (str.30)

Ďalšie kapitoly sú už rozdelené na tehotenské týždne. Ku každému máte nakreslený obrázok, akej veľkosti je v tom čase  bábätko v brušku. Skvelý sprievodca tehotenstvom. Kristína píše presne to, čo vo svojom tehotenstve prežívala ona, prípadne ženy z jej okolia. Možno je niečo prehnané, možno nie, ale rozhodne sa v tom nájdete. Ja som sa našla vo väčšine situácií a som nesmierne rada, že ich niekto zozbieral do jednej knihy. Pretože život nie je iba dokonalý. Takisto ani tehotenstvo. Hoci je to najkrajšie obdobie ženy, i tak má aj svoje slabé stránky. Nevoľnosť, glukózový test či veľkosť, vďaka ktorej ste ako veľryba a snažíte sa hýbať, čo najmenej.

DSC_0230

Autorka opisuje všetko s nadhľadom a humorom. A to na jej knihách milujem. Asi je dobré napísať, že jej humor buď milujete alebo vám lezie na nervy. Ja som si pri tejto knihe neskutočne oddýchla. Štyristo strán som prečítala za dva dni a to mám doma dvojročné dieťa. Čo však bolo pre mňa najlepšie? Knihu som čítala tehotná. A tak som si s úsmevom aj s nechuťou zaspomínala na pár týždňov dozadu a s radosťou som si prečítala, čo ma čaká (hoci to už tak trochu po prvom synovi tuším).

DSC_0224

Kristína v tejto knihe aj veľmi motivuje. Ukazuje “skoromamám” že to ide aj bez stresu. Netreba sa dať odstrašiť radami, ktoré nežiadate. Vysvetľuje, ako sa dá prežiť cisársky rez, aj ako sa popasovať s tehotenskou cukrovkou. Ja osobne som pri prvom tehotenstve čítala “odborné” knihy o tehotenstve. Škoda, že už vtedy nebola na svete táto. Je totiž písaná “zo života”, preto je omnoho lepším sprievodcom.

DSC_0229

Ako v predošlých knihách, ani tu nechýbajú milé ilustrácie. Tentokrát ich nemá na svedomí iba Boris Farkaš, ale do knihy prispeli aj Kristínine dvojičky Ela a Matilda. Vďaka tomu je autentickejšia a pre mňa rozhodne nádherná.

Považujem túto knihu za balzam pre tehotnú dušu. Okrem toho, že som sa dobre zasmiala, zaspomínala si na to, čo bolo a pripomenula som si, čo ma ešte čaká. Musím však aj priznať, že som mala nejedenkrát oči mokré od dojatia. Autorka opisuje zrod nového života veľmi citlivo a nádherne. Možno za to môžu aj tehotenské hormóny, ale pre mňa to bolo nesmierne dojímavé.

DSC_0226

Táto kniha je ideálna ako darček pre budúcu mamičku, ale aj pre už fungujúcu matku. Ten, kto už čítal Kristínine predošlé knihy, vie, čo môže očakávať.  Ja som fotkou tejto knihy oznámila svoje tehotenstvo. Verím, že v tomto smere nebudem jediná. Ďakujem autorke, že napísala práve takúto knihu a som si viac ako istá, že pomôže a upokojí viaceré budúce mamičky. Prípadne oživí spomienky na tehotenstvo aj iným mamám. Hlavnému aktérovi  knihy malému Alankovi želám veľa lásky.

Recenzovala: Dominika Štefčíková