Ak zostanem #2 - Kam zmizla /recenzia/

Sú to už tri dlhé roky, čo sa stala Miina autonehoda. Mia sa krok za krokom vrátila do svojho života, ktorý už nikdy nebude taký, ako predtým. Ako vždy však nachádza útočisko v milovanom violončele - a v milovanom Adamovi. Ale keď Mia odíde na jeden breh rieky, Adama nechá na druhom a nepochopiteľne spáli všetky mosty. Po odchode na školu sa odmlčí, preruší s ním kontakt, zmizne mu zo života.

Teraz je z Adama hudobná celebrita, po úspešnom vydaní cédečka sa s kapelou Shooting Star všade preslávili. Popularita so sebou však prináša aj davy fanúšikov na každom kroku, novinárov a ich prahnutie po šokujúcich informáciach... Adam sa cíti ich terčom a bez Mie je napriek všetkej sláve len akýmsi tieňom bývalého Adama - rockera, ktorý miloval hudbu. V jeden deň však ostane sám v New Yorku a v tomto veľkom meste plnom ľudí sa ich cesty po rokoch opäť stretnú...

Táto knižka mi prišla vhod, pretože som ju čítala v správnom období. Od začiatku mi vyhovovalo citové rozpoloženie Adama, vedela som ho pochopiť. Áno, Adam, máš pravdu. Hovoríš mi z duše. S Miou sa v jednotke kruto zahral osud. V dvojke sa Mia kruto zahrala s Adamom. Celý čas som sa s Adamom pýtala, prečo to urobila? Vlastne som to hneď od začiatku tušila, ale aj tak som si povedala wau, keď sme sa dozvedeli pravdu.

Ešteže ten moment prišiel, pretože v tom čase som už bola trochu unavená. V knihe prebehli len dva dni (Gayle sa akosi vyžíva v tých krátkych časových úsekoch), no podobne ako v Zostaň so mnou, aj tu sa často vracala do minulosti. Príliš často. O hlavných aj vedľajších postavách sa dozvieme úplne všetko, čo je na jednej strane skvelé, ale na druhej nemám takto možnosť vytvoriť si k nim nejaký hlbší vzťah. Ja som si nevytvorila žiadny, preto ma knihou tiež nesprevádzali takmer žiadne moje pocity. Čo je problém, ktorý som mala už pri prvom diely, ale vtedy som to pripisovala tomu, že ani Mia nič necítila. No rovnako aj teraz sa moje emócie počas čítania akosi nemali chuť prebrať. Ale Adam a Eva Mia sú sympatické postavy, ktoré majú v sebe kus reálnosti a aj keď sa nevryli hlboko do môjho srdca, páčili sa mi a rada som s nimi strávila nejaké tie chvíle (a rovno dve knihy).

Len to spomínanie ma mierne vyčerpávalo, ale naopak prítomnosť ma pútala. Do poslednej chvíle som si nebola istá, ako kniha skončí, pretože všelijaké závery by boli pochopiteľné a uveriteľné. Som však spokojná s tým, ako autorka ukončila príbeh dvoch mladých ľudí milujúcich hudbu, ktorí stratili všetko a museli začať odznova.

Recenzovala: Alena Vikartovská