After:Bozk

K tejto knihe som sa dostala veľmi šťastnou náhodou. Kamarátka mi poslala správu, kde mi oznamovala, že Yoli chystá súťaž o pár recenzných výtlačkov tejto knihy. Išlo v nej o to, aby sa knihomoli predstavili, napísali o čom je ich blog a čakali, či sa práve na nich usmeje šťastie. Najprv mali vybrať len 5 ľudí, no vybrali až 7 a medzi nimi som bola aj ja! Veľmi ma to prekvapilo, pretože som vôbec nečakala, že by ma mohli vybrať , keď som videla ich správy o veľkej účasti, no o to bolo moje nadšenie väčšie! Toto je totižto moja prvá kniha, ktorú mi nejaké vydavateľstvo poslalo a ja som za to naozaj úprimne veľmi vďačná :)

Obálka: je fajn. Sivá v kombinácií s tým ružovým detailom k sebe pasujú, takže nemám žiadne výhrady :)

Autorkin štýl: by som ohodnotila ako veľmi svieži. Priznám sa, mala som trošku obavy z dĺžky tejto knihy, no ukázalo sa, že sú zbytočné, pretože hoci je to hrubšia kniha, čítala sa veľmi rýchlo. Autorka využíva aj opis aj dialógy, ktoré musím špeciálne vyzdvihnúť, lebo sa mi naozaj dobre čítali. Boli takou zmesou drzosti a moderného slangu, ktorý však vôbec nebol vtieravý a naozaj ma bavili. Páčilo sa mi, že sa v knihe striedali situácie, aj keď sa mohlo zdať, že veľa z nich si je podobných, no mňa ani jedna nijako zvlášť nenudila. Pikantnejšie scény boli celkom dopodrobna opísané, a keď sa mi ich už zdalo priveľa , autorka ich pekne nahradila nejakou inou alternatívou.

Tessa, hlavná hrdinka tohto príbehu, je  mladé dievča, ktoré sa veľa učí , pretože chce spraviť mame radosť a dostať sa na univerzitu, na ktorú chodila aj ona. Má dokonalého priateľa, ktorý nehúli, nepije, chodí ležérne oblečený a spolu tvoria naozaj chutný párik. Jej životným cieľom je skončiť univerzitu, popri nej si zohnať stáž a po škole sa venovať písaniu svojej knihy a editovaniu. No len čo príde na univerzitu, celý jej život sa od základov začne meniť. Jej spolubývajúca, Steph , má po tele pírsingy, nosí čierne oblečenie a vodí si na izbu chalanov, čo je pre Tessinu mamu dôvod na veľké zhrozenie! Má chuť hneď zmeniť svojej jedinej dcéru izbu, no nakoniec sa Tesse mamu podarí presvedčiť, že to nie je až také zlé, aj keď jej kvôli tomu musí sľúbiť, že sa od takýchto indivíduí bude držať čo najďalej. Tento sľub je však veľmi ťažké dodržať a to najmä po tom, čo milá Tessa spozná Stephinho kamaráta Hardina. Vyzerá ako ten typ, čo má každú noc v posteli inú babu a na každého hádže dotieravé a urážlivé poznámky, čím si teda Tessine sympatie nezíska. Časom sa jej však akosi dostáva pod kožu a ona začína o svojom živote pochybovať.

Podľahne Tessa tomuto lámačovi ženských sŕdc alebo sa bude naďalej držať svojich istôt?

Môj názor?
Z Bozku som bola pred jeho čítaním nadšená, keďže to bol môj prvý recenzný výtlačok, no nebola som si istá, do čoho idem. S fanfiction nemám totižto veľa skúseností, dá sa povedať, že skoro žiadne, takže som bola veľmi zvedavá, ako na mňa zapôsobí. Trošku som sa aj bála, pretože posledné tri knihy, ktoré som prečítala ma vôbec neuchvátili, a čo je najhoršie, vôbec som sa do nich nedokázala ponoriť, čo je pre mňa katastrofa.

Hneď ako som sa začítala, mi kniha svojím námetom pripomenula Fangirl. Podobný námet, obe hlavné hrdinky boli prvý rok na vysokej, obe boli skôr utiahnutejšie typy, mali radi knihy a študovali angličtinu. Táto podobnosť ma potešila, lebo rada čítam knihy, ktoré sa odohrávajú v takomto vysokoškolskom prostredí.
Obavy z toho, že kniha bude napísaná štýlom, ktorý mi nesadne, zmizli asi po 50 stranách, čo ma prekvapilo, lebo som spozorovala, že sa číta naozaj veľmi rýchlo.

Hlavná hrdinka, Tessa, sa mi páčila. Boli sme si veľmi podobné, či už svojimi povahami alebo záľubami, preto som sa s ňou dokázala stotožniť a vtedy mi spadol veľký kameň zo srdca, pretože som už bola unavená z ufňukaných hrdiniek, ktoré neustále menili názory a samy nevedeli , čo vlastne chcú. Na druhej strane nemôžem povedať, že neurobila pár rozhodnutí, ktoré sa mi nepozdávali a prišli mi trošku sebecké. Jej správanie k Noahovi nebolo také, aké som očakávala. Nemám totižto rada, keď sa ku chalanovi, ktorý v podstate nič zlé nespravil, správajú ostatní zle a od osoby, ktorú pozná celý život pocíti pár nepekných rán. Občas bola realistka, lebo vedela, že Hardin jej nikdy neposkytne to, čo Noah, no aj tak v hĺbke srdca neprestávala dúfať v pravý opak.

Čo sa týka pikantnejších scén, bolo ich tam neúrekom, čo by ma zvyčajne dosť odradilo a možno aj znechutilo, no tentokrát sa tak nestalo. Boli opísané do veľkých detailov, no k hlavným hrdinom mi sedeli a dokázala som ich čítať s neutrálnym výrazom. Občas som sa dokonca ja pousmiala, no nevyhla som sa chvíľam, kedy som len prevracala očami a myslela si :" Čo tí dvaja ešte vymyslia?!" :D :)

Hardin ma spočiatku neuchvátil, no ani nepobúril. Páčilo sa mi to jeho drsné správanie a taktiež ten tieň tajomstva, ktorý sa za ním niesol. Ako sme postupne odhaľovali jeho osobnosť, pristihla som sa, že sa mi dostáva pod kožu, aj keď sa väčšinu času správal ako totálny kretén. Jeho slovník tiež nebol najvyberanejší, no opäť mi k nemu sedel a dodával mu ten správny drsňácky štýl ;)

Čo ma na príbehu zaujalo najviac, bol fakt, že pikantnejších scén, tam bolo veľa, no netvorili pointu, skôr sa mi zdalo, že dopomáhajú celkovému príbehu. Bolo to spoznávanie 2 mladých ľudí, ktoré sa nemusí každému páčiť, no týmto dvom sadlo.
Knihu som prečítala za neuveriteľné 2 dni, aj keď má skoro 600 strán a to je u mňa neobvyklé. Pripisujem to však tomu, že kapitoly končili tak, že som automaticky, bez rozmyslu, začínala čítať tie nasledujúce. Vývoj vzťahu medzi hlavnými hrdinami bol pre mňa naozaj zaujímavý, bavilo ma sledovať ako sa navzájom ovplyvňujú a menia svoje "ja". Obaja si v podstate pomáhali a potrebovali sa, aj keď sa v niektorých názoroch rozchádzali.

Počula som, že niektorým vadila dĺžka tejto knihy a že by sa kľudne mohlo vynechať aj 100 strán. Mne sa dlhšie knihy páčia viac, pretože zastávam názor, že sa mi tak postavy dostanú viac pod kožu a príbehu to pridá na reálnosti, čo sa presne stalo aj v tomto prípade. Bola som veľmi rada, že skoro na všetko išli postupne, že si hneď na druhej strane nevyznávali lásku a že sa správali tak, aby som z nich nebola zmätená.

Ku koncu som čakala nejaké pohromy, na základe rozhodnutí, ktoré už aj na mňa boli trošku prirýchle a keďže neviem, ako správna fanfiction vyzerá, bála som sa, ako to nakoniec vypáli. Samotný koniec ma dostal, kto knihu čítal, isto pochopí prečo, a dosť ma nalákal na pokračovanie, ktoré vyjde u nás už v decembri!

Bozk ma príjemne prekvapil. Je to svieže, vzrušujúce čítanie, ktoré vás dokáže ohúriť. Nemala som priveľké očakávania a tým pádom som nemohla byť sklamaná. Odporúčam ho každému , kto si chce prečítať lepšiu New Adultku, aj keď môj názor musíte brať s rezervou, lebo som ich zase až tak veľa neprečítala, no táto sa mi naozaj páčila. :)

"Jeho slová ma vyslobodili. Tento nevychovaný, opitý, príšerný chlap mi práve povedal, že ma potrebuje, a mojim ušiam to znelo ako poézia. Hardin bol ako droga, vždy keď som si dopriala maličkú dávku, zatúžila som po ďalšej, väčšej a väčšej. Ovládol mi myšlienky a vkradol sa mi do snov." (str. 151)

Recenzovala: Andrea Miškocová