Existuje tajomstvo šťastia?

Niektorí sú pri odporúčaní knihy „Tajomstvo“ skeptickí - podobne zameraných súpisov rád, ako rýchlo a ľahko dospieť ku šťastiu, nájsť si lásku a prilákať nejaké peniažky, je na knižnom trhu už množstvo. Ale to, že sa kniha drží už veľmi dlho na popredných priečkach rebríčkov najobľúbenejších a napredávanejších kníh, však o niečom napovedá. Žeby predsa len skrývala tajomné múdrosti?

Obálka titulu Tajomstvo Byrne Rhonda: Tajomstvo

Kniha Tajomstvo od Rhondy Byrneovej má v prvom rade veľmi vkusnú a príťažlivú obálku. Nielen tá, ale najmä obsah nalákal vo svete už milióny čitateľov, knihu preložili do vyše tridsiatich jazykov a v mnohých krajinách vystúpila na vrchol bestsellerových rebríčkov.

Autorka v knihe ponúka jasný a zrozumiteľný návod: požiadajte, verte tomu a dostanete to. Nejde o nič náboženské, skôr o akúsi vesmírnu energiu. Vesmírne tajomstvo založené na známych psychologických poučkách o zdravom sebavedomí, osobnostnom raste, trpezlivosti a chcení.To všetko je dôležitý predpoklad úspechu. S tým možno len súhlasiť –� ak niečo chcete, tak to naozaj musíte chcieť...a aj pre to niečo urobiť. Nedá sa vždy spoliehať na prípady, ako uvádza autorka v knihe: chlapec si želal dostať sa na všetky atrakcie zábavného parku bez dlhých radov a keďže tomu veril, ráno ho vybrali ako VIP návštevníka a želanie sa mu splnilo.

R.Byrneová si pomáha tzv. učiteľmi Tajomstva, cituje Einsteina či Churchilla. Kniha je skôr kompilátom mnohých autorov, čím naberá na dôveryhodnosti a najmä pestrosti. Zaujímavý je napríklad zákon príťažlivosti, čiže silná myšlienka z vesmíru dokáže pritiahnuť čokoľvek. „Priťahujete to, na čo väčšinou myslíte. Bez ohľadu na to, či ste si týchto myšlienok vedomí, alebo nie,“ tvrdí jeden zo spoluautorov M.B. Beckwith.

V každom prípade je to zaujímavá kniha, ktorá hovorí o láske, dôvere, pozitívnom myslení, čo je asi jej najväčší prínos. Vnímavého čitateľa dokáže naštartovať a inšpirovať. Prinúti ho premýšľať o bežných životných skúškach a problémoch z iného uhla pohľadu, často i nadhľadu. Ukáže, kde robí v bežnom živote chyby a ak chce, môže sa im vyhnúť. Jednoducho, Tajomstvo odhalí, ako dosiahnuť to, po čom túžite, ak to naozaj chcete a veríte tomu...

mib