Seduktor. Mágia, mystika a nadprirodzené sily (RECENZIA)

Pred osudom neutečieš – tak znie podtitul knihy Seduktor od autorskej dvojice píšucej pod pseudonymom Sofia Vitalle. V najnovšej Knižnej revue č.16-17 nájdete recenziu na tento príbeh plný mágie, mystiky a nadprirodzených síl.

SeduktorSEDUKTOR
Sofia Vitalle
Ikar 2013

Autorky sa v príbehu pohrávajú nielen s mágiou, ale aj s obyčajnou ľudskou slabosťou. Ich protagonistami sú popri ľuďoch tzv. padlí anjeli. Jeden z nich, Seduktor, je tým Pokušiteľom, ktorý sa na príkaz Lucifera po päťsto rokoch opäť snaží splniť úlohu: poslať sedem nevinných duší do zatratenia, aby tak získal dávno stratenú slobodu. Vo svojich obetiach (z rôznych kútov sveta) prebúdza hriešnosť a poznanie, že nemôžu ujsť pred Osudom.

Príčinou ich záhuby sa stáva Lenivosť v roku 1992 vo Florencii, Hnev v roku 1995 v  Káhire, Závisť v roku 1999 v Perthe, Obžerstvo v roku 2001 v  Bristole, Pýcha v roku 2004 v japonskej Niigate, Lakomstvo v rokuSeduktor 2008 v Mexiko City. Siedma obeť je zo Slovenska - Bratislavčanka Ema. V roku 2012 by mala podľahnúť hriechu Smilstva. Ale nestane sa tak. Naopak, do cesty vstupuje neznámy cudzinec s množstvom otázok a náznakov, situácia sa zrazu vyvíja úplne inak, ako si Seduktor predstavoval...

Prvá spolupráca na príbehu sa vraj začala (ako to priznávajú autorky na záložke) malým bielym papierom, na ktorom stálo „...nechceš sa zahrať? Vieš?“ Autorky vedia a chcú. Síce nemajú ľudské či literárne skúsenosti, ale majú toho dosť načítané zo svetovej literatúry a nechýba im invencia, radosť z hry (aj s biblickými motívmi), tiež zmysel pre humor, keď si vybrali motto od Oscara Wilda: „Jediný spôsob, ako sa zbaviť pokušenia, je podľahnúť mu.

Sofia Vitalle - ide o spoločný pseudonym dvoch spolužiačok, dnes dvadsaťročných absolventiek Strednej umeleckej školy Ladislava Bielika v Leviciach: Veroniky Kmeťovej a Renáty Kosmályovej - podľahla pokušeniu napísať príbeh a predpokladám, že nejeden čitateľ (najmä z mladšej generácie) podľahne pokušeniu prečítať si Seduktor  a vychutnať. A keďže ide o prvú časť pripravovanej dilógie, čitateľ nevie, ako vyvrcholí, ale už v prvej časti ocení dobrý nápad, hravosť autoriek a je určite zvedavý na pokračovanie.

Elena Ťapajová

Ďalšie recenzie zaujímavých kníh, novinky zo sveta literatúry, akcie a pikošky nájdete v Knižnej revue 16/17, ktorá vyšla pred pár dňami a nájdete ju už na pultoch kníhkupectiev!

Knižná revue