Klonovaný Mesiáš

Lynn Sholesová a Joe Moore: Sprisahanie grálu. Okolo svätého grálu existuje v literatúre množstvo dohadov, špekulácií a najmä knižiek (Boris Smercek: Druhý grál či bratia Fiebagovci s knihou „ Tajemství Grálu - Prastaré mystérium vyřešeno“. Niektoré sú dobré, iné menej vydarené. Dvojica Lynn Sholesová a Joe Moore ponúkajú ten lepší pohľad, svojský a určite v mnohom zaujímavo poňatý. V kalichu, z ktorého pil Ježiš a v ktorom sa uchovalo po jeho ukrižovaní niekoľko kvapiek krvi (zakonzervovaných voskom), je ukryté nepreniknuteľné tajomstvo...a neskutočné možnosti ako ovládnuť celý svet. Z mikroskopickej čiastočky Kristovej krvi sa totiž dá získať jeho DNA a naklonovať ďalšieho Mesiáša...

Cotten Stoneová je televízna reportérka, ktorá práve neprežíva šťastné obdobie, no zrazu sa objaví najprovokatívnejšia téma celej jej kariéry. Neďaleko Ninive v dnešnom Iraku sa v starovekej krypte pod ruinami asýrskych zrúcanín našla jedna z najposvätnejších relikvií kresťanstva – v drevenej kazete je kalich, z ktorého pil Ježiš Kristus. A pod voskom niekoľko kvapiek jeho krvi... Kalich je zahalený tisícročným oparom tajomna a konšpirácií, a aj tie súčasné siahajú až k politickým elitám. Plán tajnej organizácie, ktorá má pod palcom kľúčové medzinárodné konzorciá, je jasný... O tom však Cotten netuší, keď požiada o pomoc biblického historika Johna Tylera. Vatikán čoskoro oznamuje svetu objavenie najhľadanejšej relikvie v dejinách kresťanstva a kolotoč sa roztáča čoraz viac.

Autori vtiahnu čitateľa do deja priam filmovými strihmi, roztočia prúd udalostí, ktoré sa odohrávajú na rôznych miestach. Z irackej púšte, cez taliansky Rím až do americkej Floridy. Na Cotten sa po prvej reportáži spustí hon, ľudia z jej okolia začnú zomierať...najskôr jej televízny kolega, potom najlepšia priateľka a dokonca... Dostáva sa do víru udalostí, z ktorých nedokáže vystúpiť. Uteká, skrýva sa, no jej protivníci sú jej stále v pätách. Je za všetkým Sinclair, šialený vedec posadnutý mocou a hnaný svojím neuveriteľným egom? Aké je vlastne to veľkolepé finále, ktoré vo svojej vedeckej kariére pripravuje?

„ Sprisahanie grálu“ je oddychové čítanie a la Da Vinciho kód. Zaujímavo prepája posvätnú relikviu s vymoženosťami súčasných technológií. Grál s Kristovou krvou v laboratóriu molekulárnej biológie – neuveriteľné spojenie? Alebo celkom možné? Kniha ponúka znepokojivú víziu a súčasne odľahčené čítanie, ktoré určite stojí za to.

Mib