bux.sk
knihy, ktorými žijete
Úvodná stránka
Buxcafe Knižné podcasty Eknihy na Bux.sk







Kniha alebo film?

Legenda o Lietajúcom Cypriánovi Diskutujte a hrajte o filmovo-knižné balíčky

Na pulty kníhkupectiev sa dostala v týchto dňoch kniha Legenda o Lietajúcom Cypriánovi...a o pár dní bude mať premiéru rovnomenný film. Knihu aj film má na svedomí Mariana Čengel Solčanská, podľa ktorej môže byť kniha skvelým sprievodcom filmu.

Ako je to s vami? Čo uprednostňujete – knihu alebo film? Alebo oboje?
Častejšie vznikajú filmy podľa kníh – ktoré sa podľa vás vydarili a naopak, kde sa film od knihy príliš odklonil?
Poznáte aj opačný vydarený prípad, keď podľa dobrého filmu vznikla ešte lepšia kniha?
Legenda o Lietajúcom Cypriánovi Legenda o Lietajúcom Cypriánovi
Román Legenda o Lietajúcom Cypriánovi vznikal postupne, popri scenári a podľa autorky je bez obmedzení, prepracovanejší. “Príbeh v knihe je hlbší, charaktery postáv prepracovanejšie, dialógy dlhšie, čas plynie pomalšie, milovanie i nenávisť sú bolestnejšie. V knihe som mohla napísať príbeh o Cypriánovi tak, ako sa v mojom vnútri naozaj odohral,“ vysvetľuje Mariana Čengel Solčanská. Jednoducho – keď nakrútila Cypriána, cítila, že by veľmi chcela dorozprávať to, čo sa nevošlo do filmu. „Viete dobre, že pri filme všetko stojí a padá na peniazoch. Pri písaní knihy som bola slobodná, nemala som žiadne obmedzenia,“ dodáva autorka.

Takže kniha? Alebo radšej film? Či najlepšie oboje?

Z diskutujúcich vyberieme troch, ktorým pošleme filmovo-knižné balíčky. V každom bude kniha Legenda o Lietajúcom Cypriánovi s podpismi autorky Mariany Čengel Solčanskej, hlavnej postavy herca Marka Igondu a Zuzky Smatanovej, ktorá naspievala titulnú skladbu Lietajúci Cyprián. K tomu dostanete tričko a vstupenku do kina na rovnomenný film, kdekoľvek na Slovensku.



Knižno-filmové balíčky posielame...


Prečítali sme si všetkých takmer sto diskusných príspevkov, za ktoré ďakujeme a určite boli pre nás aj inšpiráciou. Vydavateľstvo Ikar vydáva viacero kníh, ktoré sú buď neskôr sfilmované, alebo sa už počas ich vydania pracuje na filmovej verzii. Spomeňme z aktuálnejších trilógiu Millennium, Púštny kvet, Avatar, séria Škola noci, Doktorka Scarpettová či spomínaná Legenda o Lietajúcom Cypriánovi.

Z vašich príspevkov nás oslovili mnohé, no odmeniť môžeme iba troch. Im pošleme balíček, v ktorom je kniha Legenda o Lietajúcom Cypriánovi s podpismi, štýlové tričko a vstupenka do kina.

Výhercovia:

Ľubica
Vôňa knihy je to, čo milujem. Nemyslím to len doslovne, hoci aj tlačiarenská čerň má svoje čaro. Keď sa zaborím do stránok, dýcha na mňa príbeh, poznanie, iné časy, čarovné svety- slová, ktoré napĺňam vlastnými obrazmi. Spôsob, akým ku mne tieto obrazy prichádzajú, ako si ich vychutnávam, ako sa o ne delím s priateľmi- to všetko je neopakovateľné. Samozrejme, spôsob akým oživia obrazy z kníh režiséri, producenti, herci, hudobníci...atď. sú obvykle zaujímavý celok spojenia predstáv a možností zobrazenia mnohých ľudí a ich poctivej práce. Mám ich rovnako rada, ako knihy. No moja cesta je najskôr prečítať knihu, až potom pozerať film. Občas som ním nadšená, inokedy ma spôsob zobrazenia prekvapí. Kniha dáva možnosť prežiť dej vlastným spôsobom. Film zasa možnosť vcítiť sa do toho, ako ho prežili iní. No vôňa knihy a spôsob akým dýcha príbehom je nezameniteľná.

Martin Čúzy
Myslím že kniha, je vždy lepšia, lepšie spracovaná, je v nej viac podrobnosti o povahe hrdinov, o ich myšlienkach, tajných snoch. Dava možnosť rozvíjať fantáziu, čo je veľmi potrebné hlavne v detských rokoch. Dnešné deti si radšej pozrú rozprávku vo filmovej verzii ako by si ju mali prečítať, čo je veľká škoda. Našťastie prípad môjho syna to nie je, vždy si najprv prečítame knihu, porozprávame sa o nej a potom si ju pustíme v telke, či ideme do kina. V knihe je viac priestoru na konverzáciu, na opis prostredia v ktorom sa dej odohráva. a hlavne čítaním kníh sa rozvíja slovná zásoba či duševno človeka.

Kristína
Film si pozriem vždy až po prečítaní knihy, nakoľko v knihách býva dej a veci okolo neho viac rozpísané mám silnejší zážitok z filmu. Kniha mi robí film krajším a lepším zážitkom. Pre príklad uvediem film od Roba Marshalla - Gejša, ktorý je založený na románe Arthura Goldena Pamäti gejše...Prečítala som si najprv knihu a veľmi sa mi páčila. Z tohto dôvodu som sa tešila aj na film, ktorý ma však sklamal. Keby som nečítala knihu, nemám z toho filmu nič. Žiadny pocit, žiadny zážitok a som ukrátená o množstvo zaujímavých vecí. Jednoducho Pamäti gejše ma oboznámili s ich prostredím a životom, kniha ma niečo naučila. Pri filme mnoho z knihy chýbalo. Preto uprednostňujem knihy a potom až film.

Pridať komentár


V odpovedi prosím používajte iba číslice

Komentáre

(22. júla 2010)
Určite je knižka lepšia. Lebo moja fantázia je veľa krát oveľa lepšia ako potom fantázia scénaristu a režiséra. Takže nič sa nevyrovná večernému ležaniu v posteli s knižkou v ruke.
(22. júla 2010)
No u mňa je to nerozhodne. Totiž niektoré knižky boli oveľa lepšie ako film, ale zase napríklad niektoré filmy boli lepšie ako kniha.
(22. júla 2010)
U mna je to jednoznacne kniha, vo filme toho casto vela z deja chyba.
(22. júla 2010)
Ja sa dobrovolne priznávam,že radšej ako knihu si pozriem film
(22. júla 2010)
Tiež sa musím prikloniť na stranu tých ,ktorí uprednostnia knihu pred filmom.Pri čítaní knihy je len na fantázii človeka ako si predsaví jednotlivých hrdinov,prostredie či jednotlivé scény,takže dáve neskutočne veľa možností.Už sa mi bohužiaĺ vickrát stalo,že som po prečítaní knihy s napätím čakala na jej filmové spracovanie,ale v konečnom dôsledku som bola sklamaná výsledkom ,lebo sa sa akosi nezhodoval s mojimi knižnými predstavami:-D
(22. júla 2010)
Uprednostňujem knihu, aj ked v dnešnom uponáhľanom svete je rýchlejšie pozrieť si film.
(22. júla 2010)
Pridávam sa k väčšine chlapov a som za film:)
(22. júla 2010)
kniha
(22. júla 2010)
No ja si vždy knihu najskôr prečítam a potom si pozriem film. Už vela krát sa mi potrvdilo že kniha je lepšie spracovaná, zaujímavejšia a film je povrchný. Takže teraz aj ked kniha vyjde spolu s filmom, do kina idem až po prečítaní knihy
(22. júla 2010)
no uprednostňujem knihu
(22. júla 2010)
U mna jednoznačne, ak si mám vybrať medzi knihou a filmom, vždy vyhrá kniha, podnecuje a rozvíja moju fantáziu, obohacuje moju slovnú zásobu a hlavne ma vnára do úžasného dobrodružstva, ktoré s filmom prežívam málokedy.... samozrejme, že si občas pozriem aj nejaký dobrý film, ale ak je napísaný podľa nejakej knižnej predlohy, vždy si najprv prečítam tú a potom porovnávam.. čiže ja dám vždy prednosť knihe pred filmom
(22. júla 2010)
V prípade, že ide o knihu podľa filmu, prikláňam sa k filmu, pretože je možné, že kniha je len prepis scenára, takže jeho stvárnenie je určite lepšie na filmovom plátne. Ale ak je to naopak, ak sa nakrúti film podľa knihy, tak potom aj-aj. Avšak film až po prečítaní knihy - aby bolo v kine na čo šomrať :DD
(22. júla 2010)
Ked citam knihu,predstavujem si,ako to je,ako asi vyzeraju hlavni hrdinovia...vsetko na baze fantazie.ale ked pozriem film,tam je to uz vsetko jasne..ja radsej knihu
(22. júla 2010)
Ja si najskôr prečítam knihu a potom to porovnam s filmom. Myslím si, že knihy sú lepšie ako filmy.
(22. júla 2010)
Ja som aj za jedno aj za druhé. Vždy to je v niečom iné, preto si rada prečítam knihu a potom popozerám film :)
(22. júla 2010)
vždy verná knihám, tie sú mojim životom
(22. júla 2010)
radšej uprednostním knihu
(22. júla 2010)
Jednoznacne kniha. Ak precitam skor knihu a az potom vidim film, vzdy sa mi zda film slabsi. Vela scen, ktore su v knihe zaujimave sa vo filme neobjavi. A pri citani fantazia funguje na plne obratky, prestavujete si postavy a podobne a ked to potom vidite vo filme, tak ste sklamani, pretoze vase predstavy boli uplne ine...
(22. júla 2010)
radšej kniha
(22. júla 2010)
Je to tažke rozhodnutie, ale v poslednej dobe su to určite knihy. Kedže dobrých filmov a málo a dobrých knih teraz veľmi veľa. Takže teraz po večeroch radšej čítavam.
(22. júla 2010)
Podľa môjho názoru su lepšie knihy... ten pocit keď ju čítate na všetko statne zabudnete aa podľa mňa je v kniuhách toho viac ako vo filmoch... lepšie su knihy teda aspoň pre mňa.. :)
(22. júla 2010)
Ja asi oboje. Čo sa týka kníh, tie rada čítam po večeroch, keď deti a aj manžel spia, potom sa dá krásne vžiť do príbehu. Filmy pozeráme väčšinou všetci ako rodina. A ak si chceme vychutnať dobrý film či atmosféru, tak si zájdeme do kina.
(22. júla 2010)
Kniha je dobrá na relax. Pri nej si rada oddýchnem, ale radšej si pozriem dobrý film. Takže najradšej mám filmy.
(22. júla 2010)
U mna plati, ze kniha je lepsia ako fil. Je tazke preniest vsetko to krasne z knihy na platno,casto krat prekvapi,sklame ked na platne vidime uplne nieco ine ako sme citali,..a vacsinou sa to ani zdaleka nezhoduje s tym co sme si predstavovali pri citani knihy.
(22. júla 2010)
aj ja radšej siahnem po knihe ako si pozriem film, ak je kniha sfilmovaná, tiež si poziriem radšej po prečítaní
(22. júla 2010)
podľa mňa je lepšia kniha stále, pretože v knihe je tkae čaro aj enviem ako to inak opísať ale môžete zabudnuť na všetko ostatne... :)kniha je lepšia podľa môjho názoru.. :) aa v knihách je viac faktov aa vieš veci kto. vo filmoch niekedy jednoducho vypadnu :((
(22. júla 2010)
Kniha je dobrá na relax.Pri nej si rada oddýchnem, ale najradšej mám filmy.
(22. júla 2010)
ja si radšej prečítam knihu
(22. júla 2010)
jednoznačne uprednostňujem knihy pred filmom
(22. júla 2010)
ja so radšej prečítam knihu ako pozriem film, čítanie je pre mňa vačší relax ako sledovanie TV.
(22. júla 2010)
u mňa je to nerozhodne, niekedy si rád niečo prečítam, niekedy pozriem film
(22. júla 2010)
ja uprednostním knihu
(22. júla 2010)
jednoznacne kniha, nepoznam film, ktory by bol lepsi ako kniha...
(22. júla 2010)
... jednoznacne je to kniha, nebudem tu opakovat vety a frazy, ale s knihou to dokazem prezit len tak ako ja sam chcem ... je to moje, moj svet a to mi nikto nevezme ... ak potom clovek sleduje filmove spracovanie niekedy nastane aj sklamanie a rozcarovanie z toho ako to clovek prezil s knohou ...
(22. júla 2010)
urcite by som si najprv precitala knihu a az potom by som si pozrela film. ale kniha urcite vyhrava
(22. júla 2010)
ja nemam vyhraneny nazor, ci jedno alebo druhe, uz som aj videla film a az potom citala knihu a pacilo sa mi, ze som si to lepsie vedela predstavit a ale aj opacne, ze som podla knihy isla do kina a prekvapilo ma, ze sa autori filmu na kniznu predlohu pozerali uplne inak ako ja, bolo to zaujimave.mam rada knihy, tak trosku viac sa priklanam k tejto moznosti:-)
(22. júla 2010)
Film je taký "výcuc" knihy, pretože niekedy by bol film príliš dlhý a "nepozerateľný". Obyčajne si radšej prečítam knihu a až potom idem do kina.
(22. júla 2010)
Podľa mňa oboje má svoje čaro.Niekedy je síce človek slkamaný keď si najskôr prečíta knihu a následne si pozrie film ,ktorý má od knižnej predlohy poriadne ďaleko alebo práve naopak kniha nezaujime ,ale film áno.Jednoznačne kniha ponúka viac priestoru zapojiť vlastnú fantáziu,takže ťažko povedať čo je lepšie:-)
(22. júla 2010)
Ja mam rad knihy, fascinuje ma na nich hádam všetko, či už len obal ako kniha vyzerá a z výkladu na mna kričí halóó kúp si ma alebo obsah, dej a hlavne upútavka na knihu. Kniha ma vždy zaujme a dlho potom rozmyslam nad tým príbehom, ktorý sa v knihe odohral. Už aj deti vediem ku knihám, veď tie nám zostanú po celý život.
(22. júla 2010)
Jednoznačne kniha, väčšinou po prečítani knihy a následne pozretí filmu zažívam sklamanie. Chýbajú mi tam veľa z opisu, ktoré vie krásne prezentovať kniha a hrdinovia, ktorých mám v predstave, film málo kedy splní. Takže prednosť dávam knihe.
(22. júla 2010)
Neviem, či sa mi vôbec niekedy viac páčil film ako kniha. Keď si čítam knihu, tak si sama vo svojej fantázii predstavujem hrdinov, prostredie, jednoducho si robím v hlave svoj vlastný film. A ten sa väčšinou dosť líši od toho, ktorý podľa knihy vznikne. Takže tiež určite kniha.
(22. júla 2010)
Niekedy uprednostním knihu niekedy film
(22. júla 2010)
Kniha je jedinečná, keď sa dívam na film, sledujem predstavu niekoho iného, naopak pri čítaní knihy si vytváram predstavu vlastnú, obohacujem si slovnú zásobu, rozvíjam fantáziu.Napríklad knihy typu Harry Potter alebo Eragon, ako literárne diela sú senzačné, pri ich čítaní pracuje predstava na plné obrátky, ale fimom podľa mňa niečo chýba, zrejme je to tou povrchnosťou spracovania, kedy sa ide len po dejovej línii, ostatné je vo filme nepodstatné. Ja patrím medzi tých, čo si najprv prečítajú knihu a až potom zhliadnu film. Často však prežívam viac sklamania ako radosti.Takže dávam prednosť knihe pred filmovým spracovaním.
(22. júla 2010)
Či film alebo kniha sú niečím iné ale zároveň ich niečo spája. Rada si pozriem dobrý film a tiež si rada prečítam dobrú knihu.
(22. júla 2010)
Určite radšej preferujem knihy, pretože pri čítaní knihy si človek sám tvorí príbeh, záleží len na jeho fantázii ako budú vyzerať postavy a prostredie. Naopak vo filme máte už všetko dané, tam už nie je priestor na fantáziu diváka. Niekoľkokrát som sa už takto sklamala. Keď som po prečítaní knihy pozerala film, nebola som práve nadšená. Ale ako sa vraví: "česť výnimkám", veľmi milo ma prekvapila momentálne v knihách bežiaca 3. časť ságy Twilight - Zatmenie, ktorá bola urobená veľmi dobre :)
(22. júla 2010)
ja mam jednoznacne radsej knihu ako film, moznost vytvorit si v hlave scenu podla svojho je super.
(22. júla 2010)
Kniha je oveľa viac podrobnejšia, preto ju mám radšej, môžem si scény predstaviť a potom film skoro stále sklame, lebo sa nezhoduje s predstavami :) a veľa je vynechané. Zatiaľ ma nesklamali iba 2 filmy na základe knihy a to Harry Potter 1 a 2. Tie boli vernou kópiou knihy.
(22. júla 2010)
Kniha...jednoznačne! Pri čítaní knihy si môžem predstavovať a mať svoju fantáziu. Sú tam zachytené momenty, ktoré na plátne častokrát chýbajú a kniha obsahuje neuveriteľne veľa krásnych viet a zaujímavých výrokov. Každý veci vidí inak a preto ani od tvorcov filmu nemôžeme očakávať presne naplnenie našich vízii. Ak niekto prečíta knihu a potom vidí film, tak ten je častokrát sklamaním...ak niekto nečíta, len hľadí na film, tak určite je spokojný. Pre mňa má kniha určite väčšiu hodnotu.
(22. júla 2010)
Film si pozriem vždy až po prečítaní knihy, nakoľko v knihách býva dej a veci okolo neho viac rozpísané mám silnejší zážitok z filmu. Kniha mi robí film krajším a lepším zážitkom. Pre príklad uvediem film od Roba Marshalla - Gejša, ktorý je založený na románe Arthura Goldena Pamäti gejše...Prečítala som si najprv knihu a veľmi sa mi páčila. Z tohto dôvodu som sa tešila aj na film, ktorý ma však sklamal. Keby som nečítala knihu, nemám z toho filmu nič. Žiadny pocit, žiadny zážitok a som ukratená o množstvo zaujímavých vecí. Jednoducho Pamäti gejše ma oboznámili s ich prostredím a životom, kniha ma niečo naučila. Pri filme mnoho z knihy chýbalo. Preto uprednostňujem knihy a potom až film.
(22. júla 2010)
Kedy ako :) Oboje! Film je fajn vždy, hlavne v kine na veľkom plátne, ale nepohrdnem ani knižkou, pretože je podrobnejšia ako film a moja fantázia pracuje na plné obrátky.
(22. júla 2010)
Jednoznačne KNIHA !!! Film pozriete za cca 1,5 hod., ale knihu môžete čítať aj niekoľko dní - čo sa môže zdať ako nevýhoda, ale u mňa je to jednoznačne výhoda. Niekedy, keď pozerám najaký film, si poviem, keby toto bola kniha, môže to byť dobré, ale ako film ma to nezaujalo.
(22. júla 2010)
Tak kniha je u man ejndoznačne to naj. Knihu si otvorím ked mam na nu čas a chuť a vnímam každý riadok. Predstavujem si halvných hrdinov a okolie. Som s nou dlhšie "zviazaná" ako ked pozriem film za hodku
(22. júla 2010)
Ja tiež niekedy uprednostním film a inokedy knihu. Film si pozriem vtedy, keď chcem úplne vypnúť, lebo pri jeho sledovaní sa nemusím až tak sústrediť, ako keď čítam. Tiež je výhodné časové hľadisko, ako mamička dvoch detí skôr stihnem pozrieť ako prečítať. Bližšie srdcu sú mi však i tak knihy. Písmenká dokážu pojať oveľa viac deja a navyše ma obohatia tiež myšlienkami postáv a opismi prostredia - často potom knihou vnímam veci, ktoré by som si vo filme ani nevšimla.
(22. júla 2010)
Mám rada oboje, či už film alebo knihu, relaxovať sa dá aj pri jednom aj pri druhom.
(22. júla 2010)
Už mám doma celkom slušnú zbierku kníh, no proste im neodolám, či už náučné či historické alebo rozprávky :) Pri knihách mám relax a v mysli fantáziu.
(22. júla 2010)
No ja zasa uprednostním film, aj ked knihy sú veľmi dobré, no len mi nikdy nejde vžiť sa do tej situácie co v knihe nastane.. asi mám problém v sústredení.. niečo s tým spravíme a môžno budú po tom na prvom mieste knihy a nie film
(22. júla 2010)
Oboje, rada si pozriem film ale velmi rada si precitam aj nejaku tu knihu.
(22. júla 2010)
u mna vyhrava film
(22. júla 2010)
kniha jednoznacne,vsetko si domyslim,predstavim,takze film je zbytocny
(22. júla 2010)
Oboje!
(22. júla 2010)
radsej si pozriem film
(22. júla 2010)
U mňa vedie film pred knihou jedine v prípade, že je veľmi silne založený na vizuálnych a zvukových efektoch. S istotou nemôže byť film dobrý a kniha zlá, lebo podľa zlých kníh sa filmy nenakrúcajú :-) Väčšinou ide práve o vynikajúce čítanie a z môjho pohľadu je teda dosť nereálne, aby nejakých 100 minút dokázalo dokonale reprodukovať obsah knihy a to ani nehovorím o aspektoch, ktoré film jednoducho zachytiť nedokáže, lebo technika až tak ďaleko zatiaľ nepokročila.
(22. júla 2010)
Ja uprednostňujem väšinou knihy. Čítam veľmi rada, mám rada keď môžem zapojiť svoju predstavivosť a prežívať to o čom sa píše v knihe, tak trochu po svojom :). Filmy dávajú všetko predostreté ako na tácke, aj keď nevravím, že si nepozriem rada dobrý film. Všetko má svoje čaro a rovnako aj pre aj proti :). Takže najlepšie je spojiť skvelú knihu so skvelým filmom. U mňa jednoznačne v poradí najskôr kniha potom film, pretože pri filmoch je mnohokrát dosť vecí z kníh, tak trochu skreslených :) . Takže hor sa do čítania a pozerania dobrých filmov ! :)
(22. júla 2010)
Podla mna je lepsia kniha. Nie vsetko sa do filmu da vlozit z knihy.
(22. júla 2010)
knihu mam velmi rada,rada čítam ,knihe viacej rozpisany dej,no nieje zle si pozriet aj film,ktory vas zaujme tak isto ako kniha..knihu ked zacnete citat tak ju čítate pokial nie je posledna strana..film pozriete,ktory trva menej ako citanie..nazor ked tak radsej knihu...
(22. júla 2010)
Kedže čítam veľmi rada a veľa, u mňa vyhráva kniha. Z filmu som často sklamaná, pretože veľa vecí tvorcovia vynechávajú.
(22. júla 2010)
Rád si pozriem slovenské filmy a už som zvedavý na Cypriána
(22. júla 2010)
Pracujem v požičovňi filmov, takže mám vzťah skôr k obrazu..som zvedavý ako bude film spracovaný a možno si potom prečítam aj knihu :)
(22. júla 2010)
Mám doma niekoľko sto kníh, rôzne žánre, no proste im neodolám, či už náučné, historické, scifi.. Pri knihách relaxujem a fantázia pracuje.
(22. júla 2010)
Najskôr kniha, potom film.. u mňa to funguje v takomto poradí. Mnohé súvislosti by som len z filmu nepochopila..
(22. júla 2010)
U mňa víťazí kniha. Najmä vtedy, keď bola napísaná skôr ako vznikol film. Výborné však je, keď autor spolupracuje na scenári, prípadne na adaptácii, vtedy sa jeho/jej predstavy viac zhodujú. Málokedy však dokáže film zachytiť všetko, čo je napísané... Ale rada porovnávam film s knižnou predlohou, pretože niektoré naozaj vedia príjemne prekvapiť. :) (ale u Cypriána asi spravím výnimku a najskôr si pozriem film :))
(22. júla 2010)
U mňa sa vždy potvrdilo, že kniha je lepšia ako film. Do kina na film, ktorého knižnú podobu som čítala väčšinou nechodím, zničilo by to moje predstavy. Pri knihe si môžem predstaviť postavy a situácie, dodať tomu niečo aj zo mňa.
(22. júla 2010)
Suhlasim ,ze najskor kniha a potom film! Ale vzdy je KNIHA lepšia!!!!!
(22. júla 2010)
Suhlasim s Ivanou Pistovicovou!!!! Na žiadnu knihu film nemá!!!!
(22. júla 2010)
Na úvod poprosím knihu... a potom porovnám, či sú moje predstavy, dojmy, zážitky z prečítaného zhodné s filmovým spracovaním režiséra... aj režisér si najskôr musí prečítať a až potom sa pustiť do spracovania... filmové spracovanie je len akýsi výcuc, nie všetko sa dá zachytiť, a každý režisér má svoj rukopis a ináč chápe, cíti prečítané... PRETO určite chod č. 1 - kniha, č. 2 - film Ďakujem :D
(22. júla 2010)
ja sa velmi tesim na film ale ak sa dostanem ku knihe rada si ju precitam:)
(22. júla 2010)
knihy ma viac uputaju ale aj film si urcite pozriem
(22. júla 2010)
jendoznacne film
(22. júla 2010)
na tento film sa velmi tesim lebo je to konecne nieco z domacej tvorby ,verim ze bude uspesny
(22. júla 2010)
u mna vedu knihy, pretoze si pri ich citani vzdy velmi oddychnem a fantazia je uzasna vec a potom si urcite pozriem aj film:)
(22. júla 2010)
Jednoznacne davam prednost kniham, pretoze (na rozdiel od filmov) si ich mozem vychutnavat kedykolvek a kdekolvek. Mozem prestat citat, vratit sa o niekolko stranok dozadu alebo pokracovat aj o mesiac neskor.
(22. júla 2010)
myslím že kniha, je vždy lepšia, lepšie spracovaná, je v nej viac podrobnosti o povahe hrdinov, o ich myšlienkach, tajnych snoch. Dava možnosť rozvýjať fantáziu, čo je velmi potrebné hlavne v detských rokoch. Dnešne deti si radšej pozrú rozprávku vo filmovej verzii ako by si ju mali prečítať, čo je veĺká škoda. Našťastie prípad môjho syna to nie je, vždy si najprv prečítame knihu, porozprávame sa o nej a potom si ju pustíme v telke, či ideme do kina. V knihe je viac priestoru na konverzáciu, na opis prostredia v ktorom sa dej odohrava. a hlavne čítaním knih sa rozvíja slovná zásoba či duševno človeka
(22. júla 2010)
Urcite oboje: aj kniha, aj film! Kniha: najlepsie scenare a rezie filmu z knihy su tie, ktore nam vytvori vlastna predstavivost a fantazia. Su nam najblizsie, kedze idu cez prizmu nasej osobnosti. Film: je uzasne si porovnat "vlastny scenar" s odbornikmi a pozriet sa na vec mozno aj z ineho uhla pohladu :-)
(22. júla 2010)
oboje maju svoje caro, ine momentky, ktore si clovek vsimne...
(22. júla 2010)
U mna vyhrava kniha, aj ked teraz pri dvoch malych detickach nemam na ne az tolko casu, vzdy si velmi rada nejaku precitam, radsej ako pozriem film :oD
(22. júla 2010)
Ja si najskor pozriem film a potom knihu, je to asi tak lepsie... film navnadi a kniha prekvapí detailami :) ale kedz eberiem filmy s nadhlaodm tak mi nevdia aj ked prvu preictam knihu, len potom lutujem ze clovek ktory si pozrie len film pride o krasne detaily :)
(22. júla 2010)
Ja osobne si niekedy knihu prečítam až po filme. Film je rýchlejší, v tom zmysle, že za nejaké dve hodinky ho mam pozretý. Niektoré detaily sa však do neho nedostanú prípadne to môže spackať režisér alebo podobne. Čiže suma sumárum asi skôr kniha.
(22. júla 2010)
kniha je vždy lepšia, pretože režiseri do filmu častokrát nevsunú niektoré sceny, ktore naopak v knihe najdem. V knihe môžem využiť vlastnú fantaziu a predstavit si hlavne postavy v akcii, podla mna, nie tak ako to vidi niekto iny.. a nakoniec, knihu si skor zoberiem niekde so sebou.. ;)
(22. júla 2010)
Rad si precitam, knihu ale aj film... ale radsej si prv pozriem film az tak knihu ;)
(22. júla 2010)
Ja osobne si vždy najprv prečítam knihu a až potom si pozriem film. Pri knihe si dej predstavujem a rozvíjam si fantáziu. A väčšina filmov čo som videla natočených podľa kníh ma sklamalo.
(22. júla 2010)
Ja momentálne čítam veľa z portálu Mám talent, tak to je ako kniha v obrazovke - 2v1 :) Ináč keď som pozerala Steelovej filmy, veľa detailov chýbalo vo filme, čo bolo v knihe. Ale je to tak aj z iných filmov, resp. kníh. Mám taký pocit, že v knihe je oveľa viac detailov, pocitov, čo film nikdy neukáže... lebo sa to nedá. Dá sa o pocitoch väčšinou len písať...
(22. júla 2010)
Snažím sa využiť obidve možnosti.Najprv kniha, potom kino, a môžem porovnávať.
(22. júla 2010)
Existuje veľa názorov na to či sú lepšie knihy alebo filmy, ako sa hovorí sto ľudí sto chutí. V prípadoch ako je tento, keď je už na výber aj filmové spracovanie knihy siaham po ňom a až po zhliadnutí si prečítam knihu. Vyhýbam sa tak sklamaniu z vynechania mnohých scén a vedľajších zápletiek, ktoré sa z dôvodu obmedzeného rozsahu filmu do neho nedostali. Následne pri čítaní knihy vidím príbeh už zo širšej perspektívy a o mnoho viac si to užijem ...
(22. júla 2010)
Ak mám čas, tak najprv kniha....kde si svojou fantaziou vyzobrazim postavy, javy, situacie...a nasledne si pozrem film...Kde porovnam ako sa moja fantazia zhodovala s fantaziou rezisera, spisovatela...Ale na knihy nemozno zanevriet!
(22. júla 2010)
Určite kniha. Stále najprv prečítam knihu a potom na porovnanie pozriem aj film. Vždy vyhráva kniha
(22. júla 2010)
Prečo? Pretože po zhliadnutí filmu mám takmer vždy pocit, že sa pozerám na niečo celkom iné, než to, čo je opisované, rozvíjané v knihe. Ak čítam knihu, málokedy si potom pozriem ešte aj film, vyhnem sa tak zbytočnému sklamaniu. Žiaden film úplne a bez odchýlok nevystihne to, čo chcel autor knihy vyjadriť, to čo je pre knihu jedinečné. Navyše knihy nerozvíjajú len fantáziu. Ten kto číta knihy, prirodzene ovláda gramatiku a pri svojom písomnom prejave sa potom nemusí hanbiť :)
(22. júla 2010)
je to, čo milujem. Nemyslím to len doslovne, hoci aj tlačiarenská čerň má svoje čaro. Keď sa zaborím do stránok, dýcha na mňa príbeh, poznanie, iné časy, čarovné svety- slová, ktoré napĺňam vlastnými obrazmi. SPôsob, akým ku mne tieto obrazy prichádzajú, ako si ich vychutnávam, ako sa o ne delím s priateľmi- to všetko je neopakovateľné. Samozrejme, spôsob akým oživia obrazy z kníh režiséri, producenti, herci, hudobníci...atď. sú obvykle zaujímavý celok spojenia predstáv a možností zobrazenia mnohých ľudí a ich poctivej práce.Mám ich rovnako rada, ako knihy.No moja cesta je najskôr prečítať knihu, až potom pozerať film. Občas som ním nadšená, inokedy ma spôsob zobrazenia prekvapí.Kniha dáva možnosť prežiť dej vlastným spôsobom. Film zasa možnosť vcítiť sa do toho, ako ho prežili iní. No vôňa knihy a spôsob akým dýcha príbehom je nezameniteľná.
(23. júla 2010)
jednoznacne kniha - po precitani si pozriem aj film, ale kniha vzdy zvitazi
(17. septembra 2010)
mne sa neskutocne paci kniha Percy Jackson no a filmom som bola dost sklamana lebo tam nedali tie nájlepsie a najsmiesnejsie casti... no ale aj tak je to dobre lebo to je Percy a este vam tu dam jeden link www.tabor-polokrvnych.weblahko.sk