Zmiznuté dievčatá

Tretí diel zo série prípadov Kim Stonovej nám prináša opäť príbeh plný napätia. Boli unesené dve dievčatká, z ktorých sa podarilo zachrániť len jedno. Po roku sa história opakuje. Dve spriatelené rodiny smútia za svojimi deťmi. Všetky kroky vyšetrovania Kim Stonovej a jej tímu nasvedčujú tomu, že vinník je v obidvoch prípadoch ten istý. Problém je, že správa z predchádzajúceho vyšetrovania je nekompletná a Kim sa nemá od čoho odraziť. Vyšetrovanie nenapreduje tak, ako by si Kim predstavovala a hrozí, že dievčatká sa domov už nikdy nevrátia...

Kim je veľmi svojská postava, ktorá svojím odmeraným správaním nemusí byť vždy sympatická, ale svojou odhodlanosťou a presvedčením za dobrú vec si ma získala. Aj keď aj ja mám chvíle, kedy mi ide svojou aroganciou a bezcitnosťou pekne na nervy.

Ako sa sama autorka vyjadrila v závere knihy vo svojom liste, snažila sa vystihnúť správanie a pocity postáv, tak ako by to bolo v skutočnosti, ak by im ukradli deti. Nemyslím si však, že sa až tak úplne trafila. Rodičia boli na môj vkus dosť stoický, aj keď mali pár námietok, s políciou celkom plynulo spolupracovali a napriek istým obavám neurobili skoro žiadne prešľapy. Naopak, veľmi vystihla silu priateľstva, zradu v priateľstve, ale aj moc peňazí a zúfanie bez nich.

Autorkin štýl rozprávania je skvelý. Krátke kapitoly posúvajú dej veľmi rýchlo dopredu. V správnom čase dávkuje prekvapivé zvraty v príbehu, a tým si vie udržať čitateľovu pozornosť až do úplného konca. Čo mi v tejto časti však trochu chýbalo, bolo odkrývanie súkromia vyšetrovateľov alebo ich osobný život. Mám veľmi rada, keď sa dozviem nielen celý priebeh vyšetrovania nového kriminálneho prípadu, ale aj postupný vývoj osobného života. Tým celá séria drží viac pokope, viac si dokážem obľúbiť postavy a zžiť sa s nimi.

Čo sa mi na príbehu trochu nepáčilo (a podľa môjho názoru brzdilo gradovanie hlavnej zápletky), bolo doriešenie Kiminho predchádzajúceho prípadu. Tým, že tieto postavy tu boli spomenuté veľmi okrajovo, bolo mi úplne jedno, či sa ich príbeh dorieši alebo nie. Iba odpútavali moju pozornosť a umelo predlžovali dej.  Mala som chuť tieto kapitoly preskakovať, ale obávalo som sa, že mi unikne nejaký dôležitý krok v objasňovaní únosu.

Neviem, či som nepozorne čítala, ale na konci mi niektoré veci a súvislosti medzi únosmi dievčat nedávali celkom zmysel. Myslím si, že ak by autorka ponúkla len jeden únos, všetko by do seba lepšie zapadlo. Rozumiem, že určité prekvapujúce prvky by tým pádom musela vynechať, ale verím, že by ich autorka dokázala nahradiť hodnovernejšími a možno ešte lepšími.

Celkovo má séria u čitateľov stúpajúcu tendenciu čo sa týka hodnotení. Preto verím, že mnohí z vás budú z tohto diela nadšení. Nemôžem si pomôcť, ale mne osobne sa prvé dva diely páčili o niečo viac. Ale to nemení nič na fakte, že na ďalší diel sa už teraz veľmi teším, pretože dúfam, že pozvanie v poslednej kapitole aspoň pootvorí bránu, ktorou sa dostaneme bližšie k súkromiu postáv.

Moje hodnotenie:

Recenzovala: Alena Kováčová