Život hore nohami

Od tejto knihy som mala pomerne veľké očakávania. Ja veľmi rada čítam knihy s príbehmi zo života. Vždy ma to bavilo a vždy ma to baviť bude. Ale u tejto knihy to bola chyba. Naozaj som zostala sklamaná, pretože som nechcela písať ďalšiu negatívnu recenziu. Poďme od začiatku.

Kniha sa rozbiehala neskutočne pomaly, nič sa nedialo, bolo to nudné, nezáživné a úplne o ničom. Na knihe je vidno, že je autorka nevypísaná a neskúsená, pretože preboha koho zaujíma, do akej značky vreckoviek si fúka nos matka hlavnej hrdinky?! Nikoho! Takéto veci sú na knihe úplne zbytočné. Kniha proste občas obsahovala zbytočne široké obkecávanie okolo jednej veci. Prvá polovica mi prišla proste umelá a silená. Jednoducho bola strašná.

Druhá vec boli postavy. Podľa mňa boli zobrazené dosť čiernobielo a umelo. Hlavná hrdinka mi pripadala trochu hlúpa, príliš často sa strápňovala a myslela si, že ju všetci ľutujú a preto sú s ňou kamaráti. Liezla mi na nervy a to neskutočne. Vedľajšie postavy som si skoro ani nepamätala. Objavilo sa tam nejaké meno, potom nič, potom sa tam znovu objavilo po pár stranách a ja som si už vôbec nepamätala, kto to sakra vlastne je. Autorka im nedokázala dať vlastné charaktery a všetci mi prišli na jedno kopyto.

Zvažovala som, že mu poviem pravdu. Zvažovala som, že mu poviem o Potkanovi, Jamesovi T. Gavillovi, o námahe, ktorú som si dala dnes večer prvý raz do môjho svadobného dňa, aby som vyzerala atraktívne pre príslušníka opačného pohlavia. Zvažovala som, že ho poprosím, aby jednoducho odišiel.

Ďalej je tu zápletka. Celý čas som čakala na vysvetlenie, prečo ju vlastne jej snúbenec opustil. A keď som sa k tomu konečne dopracovala, tak to bolo také chabé vysvetlenie, že som si trieskala hlavu o stenu. Preboha načo omieľala celú knihu to, ako je ublížil a potom jednoducho podá také chabé vysvetlenie prečo odišiel. Jednoducho celé zle.

Ale poďme prejsť k tej lepšej stránke knihy. Mala skvelý potenciál. Ten príbeh mohol byť omnoho lepší, keby ho autorka viac premyslí a lepšie podá v písanej forme. Na knihe sa mi tiež páčil jednoduchý dej, ktorý bol úžasne oddychový a pri knihe môžete jednoducho relaxovať. Autorka mala aj celkom dobrý zmysel pre humor, takže sa občas vyskytli aj vtipné hlášky, pri ktorých som sa aspoň pousmiala.
Druhá polovica knihy bola už lepšia. Akoby autorku niečo nakoplo a ona začala písať pútavejšie, menej opisne a konečne sa začalo diať aj niečo zaujímavé. Dej bol síce celkom predvídateľný, pretože ja som už na začiatku knihy tušila, čo sa stane na konci, ale knižke tá predvidateľnosť na ničom neubrala. Myslím, že autorka úžasne využila aspoň tú romantickú zápletku, kde si sebe dve osoby hľadali cestu veľmi pomaly, ale bolo to také milé.

Každopádne, kniha nebola úplne hrozná. Bola len trochu nudná, nezáživná, ale aj vtipná. Druhá polovica je jednoznačne oveľa kvalitnejšia a lepšia. Možno však kniha nesadla len mne. Určite sa nájdu takí čitatelia, ktorým sa kniha páčiť určite bude. Ale to proste nebolo pre mňa. Autorkin štýl sa čítal tiež fajn, ale čítalo sa to strašne pomaly. Chýbala tomu dynamika. Mňa si táto knižka nezískala, čo ma dosť mrzí, pretože som dúfala, že sa mi bude veľmi páčiť. Ak si chcete knihu prečítať, tak si ju prečítajte, pretože neviete, či neosloví práve vás. Ja ju však hodnotím 2 myškami. Nakoniec, nebolo to to najhoršie, čo som kedy čítala.

Hodnotenie: **

Recenzoval: Naty Little