Život hore nohami (Recenzia)

Mám veľmi rada chick-lity, žiaľ, u nás ich až toľko nevychádza a výber nie je veľmi veľký. Preto, keď som videla, že vydavateľstvo Ikar sa chystá vydať Život hore nohami, už len podľa názvu som vedela, že by to mohlo byť niečo pre mňa.

Príbeh rozpráva hlavná hrdinka Ros (Rosalind), ktorú opustí jej budúci manžel (zvaný Potkan) rovno pred oltárom. K svadbe z pochopiteľných dôvodov nedôjde a Ros sa úplne zosype. Niekoľko mesiacov má depresie, prestane sa o seba starať, odíde z práce, presťahuje sa do iného mesta a skúša začať odznova. Našťastie má okolo seba rodinu a nových priateľov, ktorí jej pomáhajú.

Druhý úder príde, keď jej domáceho mazlíčka – morča (zvané pán Edward) prejde sused kosačkou. Postupne na scénu prichádzajú viacerí muži a Ros sa začína liečiť z ťažkého rozchodu. Rieši nielen svoje problémy, ale aj problémy svojich priateľov a kolegov. Celá kniha je vyrozprávaná prostredníctvom mnohých vtipných a inteligentných dialógov, ktoré sú doplnené sebareflexiou hlavnej hrdinky.

Napriek tomu, že autorka sa venuje aj vážnejším témam ako sú nevera, rozchody a rozvody, vždy nám dáva nádej na nové začiatky a možnosť zažiť niečo pekné. Stačí sa tomu otvoriť a dať tomu šancu. Preto sa mi autorkin štýl veľmi páčil. Nachádza dobré v zlom a veselé v smutnom. Napriek tomu, že som od začiatku tušila (respektíve na 90 % vedela), ako sa príbeh skončí, čítanie som si skvele vychutnávala.

Zabávala som sa a smiala úplne nahlas. Neuveriteľné, aké absurdné situácie dokáže život prinášať...alebo mám snáď povedať veľmi ľahko uveriteľné? To záleží od toho, či máte skúsenosti s trapasmi a nevydarenými stretnutiami. Ak áno, určite si knihu prečítajte, v mnohých situáciach sa bez problémov nájdete a zistíte, že predsa len nie ste najtrápnejší človek pod slnkom. Ak nie, tak si knihu prečítajte len tak na pobavenie, aby ste si pripomenuli, od čoho všetkého ste boli pri randení a hľadaní pravej lásky uchránení.

Knihu všetkými desiatimi odporúčam inteligentným čitateľkám s nadhľadom a správnou dávkou zmyslu pre humor. Na blížiace sa predvianočné obdobie a dlhé zimné večery je ako stvorená. Aj keď možno vám bude stačiť len jeden večer, ak sa do nej začítate tak, ako ja. Za seba môžem povedať, že svojím nenúteným humorom a ľahkým štýlom si ma kniha získala.

Hodnotenie: **** a pol

Recenzoval: Ellie Smith