Čtenářská recenze: Země - 400 jedinečných míst naší planety

Hodně dlouho jsem váhala, jestli si mám tuto knihu zakoupit, né kvůli obsahu, ale ceně. Nakonec jsem si jí koupila a moc dobře jsem udělala. Vysoká cenu opravdu odpovídá kvalitní knize. Najdete v ní všechno, co budete chtít vědět o nejkrásnějších místech na seznamu Unesco.

Kniha obsahuje více než 900 fotografií, mapy a odkazy na 851 památek světového dědictví a má 400 stránek.

V první části knihy se dozvíte zajímavosti z panenské divočiny. Najdete zde například vše o Amazonii, Galapágy, Národní parky u jezera Turkana, přírodní rezervaci Selous, Národní park Garamba, Everglades, Manú, chráněné území Pantanal, rezervaci Okapi, Wrangelův ostrov, zlaté hory na Altaji, Komodský národní park, Tropický deštný prales na Sumatře, rezervaci Manas, deštné lesy Atsinanana, Tasmánskou divočinu a mnoho dalších.

V další části knihy nazvané Voda kolem nás najdete například velrybí rezervaci, Kalifornský záliv, jezero Bajkal, Plitvická jezera a jiné. V části velkolepých přírodních scenérií zas Kamčatské sopky, schodiště obrů, Kilimandžáro, západní Kavkaz, Škocjanské jeskyně, Olympic, dinosauří provinční park a mnoho dalšího. V části s názvem Příroda proměněná člověkem třeba plantáže Agáve a historická zařízení pro výrobu teqily, údolí Viňales, Laponsko, Tokaj a další.

Ve druhé části knihy s názvem Raní lidé najdete zas Národní park Kakadu, naleziště zkamenělin Grube Messel a nebo třeba Neolitické Orkneje. V části s názvem Starověké civilizace je klášter svaté Kateřiny, pyramidy v Gíze, Damašek, Troja, Řím, Tivoli a další. Potom následuje část knihy s názvem Evropská kultura, kde se dočtete vše o údolí Loiry, Paříži, Salcburku, Vídni, Praze, Krakov, Florencie, Lisabon nebo třeba o dřevěných kostelích v Maramures. Další částí knihy je vše o říši východu, kde je například zařazeno vše o Káhiře, paláci Potála, Čínský císařský palác, Velká Čínská zeď, Letní palác a další významné památky. V části domorodé americké kultury si přečtete o Tikal, Uxmal, Rapa Nui, Uxmal, Mesa Verde atd. V části Kolonizace je třeba zařazena Lima, San Juan, Havana, Zanzibar nebo třeba Luang Prabang.

Ve třetí čísti knihy se dozvíte vše o průmyslové revoluci. Najdete zde například Sochu Svobody, Liverpool, New Lanark, Essen nebo třeba kanál Rideaur. V části boje za svobodu se dočtete o ostrově Gorée, Istanbulu, Osvětimu, Varšavě, a dalších. V části Úspěchy architektury je Barcelona, Brasília, Operní dům v Sydney, Vila Tugendhat v Brně a mnoho dalšího.

Určitě si tuto knihu nezapomeňte koupit, určitě to nebudete číst jen vy, ale i vaše děti a možná i další vaše generace. Kniha má bohatou obrazovou sbírku různých míst. Určitě se stane drahocenným klenotem vaší knihovny a rádi se k ní budete vracet po celý svůj život.

Autorkou recenze je Markéta Heinrichová