Železná skúška

Nový príbeh inšpirovaný Harrym Potterom? Aj takto mnohí čitatelia označujú túto knihu. Inšpirovali sa autorky pri písaní práve Harrym?

Myslím, že do veľkej miery to je možné. Vezmite si tie fakty - chlapec, predtým ako vstúpil do magistéria bol samotár, škola mágie, boj proti nepriateľovi, ktorí mu zabil mamu... je to náhoda? Ja si myslím, že nie. :D Ale teraz vážne...

Aj keď túto knihu mnohí k Harrymu prirovnávali a začali tieto dve diela navzájom porovnávať, podľa mňa táto kniha bola o niečom inom. Ako mladšia som samozrejme bola aspoň z časti fanúšičkov HP (kto vo veku 11/12 rokov nebol?!), ale aj keď už nemám jedenásť, kniha sa mi veľmi páčila. A vôbec mi nevadilo, že mi to mohlo pripomínať Harryho. Bola to tá posledná vec, na ktorú by som sa pri čítaní sústredila...

Cassandru Clare som poznala ako autorku Nástrojov smrteľníkov, ktorú mám naozaj rada. Od Holly Blackovej som nečítala doteraz žiadnu knihu, ale možno to v budúcnosti zmením. Spojenie týchto dvoch autoriek a ich nápadu so školou mágie bol geniálny nápad. Potom niet pochýb, že aj táto kniha je geniálna.

Spolu s Callom sa dostávame do sveta mágie. Poviete si, téma už milionkrát použitá, je to stará platňa. V tomto prípade si dovolím nesúhlasiť. Téma je možno často používaná, no poviem za seba, že radšej si prečítam sériu o dvanásťročnom chlapcovi v magickom svete, ako niečo na štýl upírov, tých mám už naozaj plný chrup a tak skoro by som po nich nesiahla. Určite budem radšej čítať z pohľadu hrdinu, ktorého všetci označujú ako "dieťa", ale ak sa mi to čta dobre a NIE JE TO detské, tak prečo nie? Iba pre to, že sa obávate veku hrdinov? V takomto prípade by ste mali prestať s predsudkami. Ak mám byť úprimná, oveľa viac sa mi v poslednej dobe páčia knihy s mladšími hrdinami/hrdinkami, pretože sedemnásťročné zúfalé hysterické nátury (prepáčte, ale slušnejšie sa v tomto prípade veľmi vyjadriť nedalo) už máme v toľkých knihách, až hrôza. To len k tomu veku, keby sa niekto bál čítať s pohľadu dvanásťročného chlapca.

Dejová línia... to je tiež zaujímavý faktor, ktorý ma podporil v názore, že je táto kniha naozaj dobrá. Čoby dobrá, vynikajúca a perfektná. Veľmi ma zaujala a páčila sa mi. Autorky skvelo opisujú a vytvárajú reálne situácie, ktoré čitateľov určite zaujmú. Kniha je celkovo písaná výborným štýlom.

Aj napriek tomu, že som predtým spomínala, ako netreba mať predsudky voči veku hlavného hrdinu, predsa len je viac pravdepodobné, že kniha zaujme buď nenáročných starších alebo tých mladších čitateľov. Mňa zaujala, ale povedzme si, ja nemám od dvanástich zas až tak ďaleko... iba dva a trištvrte roka :D, to nie je až taký veľký rozdiel. Neviem teda povedať, či by vás kniha zaujala, aj keď máte napríkald sedemnásť, no ak ste fanúšikom mágie a páčil sa vám Harry Potter, určite by som vám ju odporúčala.

Recenzoval: Kris