Will Grayson, Will Grayson

Čo sa stane, keď sa v jeden obyčajný večer stretnú dvaja neobyčajný chlapci s rovnakým menom?

V jeden studený večer sa na najnepravdepodobnejšom mieste v Chicagu stretnú dvaja neznámi chlapci s rovnakým menom. Od tej chvíle sa ich životy prepletajú.

Hoci žijú na rozličných predmestiach jedného mesta, akoby žili na rozličných planétach. Keď ich osud zaveje na prekvapujúcu križovatku, životy Willov Graysonov sa uberú nečakaným smerom. S pomocou nových aj starých priateľov vrátane obrovského Drobca Coopera, futbalového útočníka a nevšedne nadaného autora muzikálu, Will a Will začnú smerovať k romantickému rozuzleniu, ktoré vyvrcholí najúžasnejším stredoškolským muzikálom v dejinách.

David Levithan a John Green - ani jedno z týchto mien pre mňa nie je známe. Aj keď je možno John u mnohých čitateľov zavrhovaný, ja mám jeho knihy rada. Nie všetky mi úplne sadli, ale rozhodne ho považujem za dobrého spisovateľa. Davida Levithana ešte úplne ohodnotiť neviem, keďže som od neho čítala iba knihu Den co den. Myslím si však, že je to skvelá kombinácia autorov, a preto som sa rozhodla dať im šancu. Musím sa hneď priznať, že to bola moja prvá kniha s LGBT tematikou. Nikoho neodsudzujem, no toto je proste téma, ktorá ma až tak neláka, a preto sa jej väčšinou vyhýbam, alebo skôr jej nedávam šancu. Absolútne som preto nevedela, čo môžem od knihy očakávať. Čítala som na ňu samé pozitívne recenzie, ktoré ma navnadili ešte viac, myslela som si, že to predsa musí byť úžasné dielko. Nanešťastie, až také skvelé nebolo.

"Hoci sú to minúty pravdy, nepovedal som jej, ako to bolo s tou skladbou. Nedokázal som to. Bolo mi to trápne."

Hneď od začiatku som začala zhruba tipovať, ktoré kapitoly sú od ktorého z autorov a myslím, že je to úplne jasné. Pokiaľ ste čítali nejaké knihy od oboch autorov, nebude pre vás ťažké uhádnuť ich štýl. Aby som našich Willov odlíšila, budem ich volať párny a nepárny Will, podľa kapitol, ktoré sú z ich ohľadu písané. Párny Will sa mi páčil určite viac - bol vtipnejší, sarkastickejší, sadol mi povahou. Nie, že by som nejako druhého Willa odsudzovala, len mi jeho pasáže neprišli až také zaujímavé. Čo mi ale prekážalo bolo, že som mala pocit, ako keby sa autor nevedel rozhodnúť, či bude hlavnou postavou Will alebo Tiny Cooper - ďalšia postava, ktorá sa v tomto diele objavila. Pár krát som sa pozastavila nad tým, či by sa príbeh nemal radšej volať Tiny Cooper a Will Grayson. Odhliadnuc od toho, že som bola trošku dopletená z postáv a nevedela som poriadne na koho sa mám sústrediť, bol hlavný problém, že som sa poriadne nudila. V podstate sa vlastne nič nedialo, kniha obsahovala strašne veľa vnútorných monológov a rôzne úvahy (nie som si istá, či je to správny výraz) a asi v polovici som mala chuť knihu zavrieť a odložiť nabok. Našlo sa pár svetlých momentov, no rozhodne ich nebolo veľa a ja som mala problém udržať svoju pozornosť. Neviem, čím to inak je, ale pár krát som sa pristihla, že mi pri čítaní niektorých častí zišiel na um seriál Glee. Nechcem povedať, že by autori čerpali z neho, ale pár vecí sa mi zdalo podobných, ako by som zažila malé déja vu (dúfam, že som to napísala dobre.)

"Nepodobáš sa naňho, ale tak som si pomyslel...vlastne neviem, čo som si pomyslel."

Kniha obsahovala množstvo gay narážok, autori sa snažili túto tematiku zobrať tak sviežejšie a zvoľna. Nie som si istá, ako ľudia budú na túto knihu reagovať, keďže na Slovensku ľudia naozaj dosť odsudzujú a tomuto dielku nedajú šancu už len z princípu. Ja som si tiež nebola istá a aj keď sa rozhodne nezaradí medzi tie najlepšie, určite ani medzi tie najhoršie. Rada by som vám ešte povedala, že sa mi páčilo, že v kapitolách párneho Willa autor nevyužíva veľké písmená. Bola celkom sranda čítať takto postavené vety a knihu to určite ozvláštnilo. Aj keď je to len detail, mne osobne sa páči aj samotná obálka, ktorá knihu perfektne vystihuje. Za najlepšiu časť považujem asi koniec. Čakala som niečo úplne iné, ale pri Johnovi som sa už naučila, že netreba nič očakávať radšej, lebo sa sklamete. V tomto prípade však nešlo o sklamanie a potešilo som sa.

Knihe by som nakoniec udelila 3 lajky. Aj keď som očakávala po skvelých ohlasoch, že aj moja recenzia bude vychvaľujúca, nebola som spokojná a boli veci, ktoré mi vadili. Aj napriek tomu, že ma dej nezaujal a nevedela som si ho vychutnať, možno že vám sa kniha zapáči oveľa viac.

Recenzovala: Veronika Dedíková