Will Grayson, Will Grayson / John Green, David Levithan

Od tejto knihy som čakala niečo úplne iné. Príde mi, že anotácia je tu veľmi, ale naozaj veľmi zavádzajúca, no to nevadí. Nevravím, že to čo som dostala sa mi nepáčilo. Ono ja som ani nečakala nič iné než to, že sa mi to bude páčiť.

Knihy a štýl Johna Greena milujem a Davida Levithana mám tiež veľmi rada, takže tam nebolo čo riešiť. Ako som predpokladala kniha bola super. Páčila sa mi od obálky až po tému. Je fajn, že sa Green a Levithan odhodlali napísať niečo k tejto tématike. Je to naozaj veľkým plusom. Budú mať s touto knihou niektorí ľudia problém? Samozrejme! A divným spôsobom som o to radšej, že je táto knižka na svete. Som toho názoru, že keď je niekto inak orientovaný, tak to nie je nejaká nákazlivá choroba, nie je na tom nič zlé, je to skrátka v poriadku.

Táto kniha sa číta veľmi dobre. Je to taká milá a zábavná oddychovka, ktorá vás úprimne nadchne a bude vás baviť, či chcete, či nie. Humor tu rozhodne nechýba. Postavy z knižky stále používajú nejaké ironické pripomienky a podobne. Ako inak aj v tejto knihe sa nájde veľmi veľa krásnych myšlienok (to by nebol Green však?) Pri čítaní sa vám určite zídu farebné papieriky na značenie :D. Štýl autorov je super. Prvého Willa písal John Green a druhého, ktorý je vlastne homosexuál písal David Levithan. Musím priznať, že o trošku viac ma bavili pasáže Greena, ale tak nie je to až taký rozdiel, oba pohľady boli skvelé.

Stále ma dokáže prekvapiť to, že John Green v každej knižke použije v podstate rovnaké postavy a podobne, no aj tak mi prídu jeho knihy originálne a tá podobnosť mi neprekáža. Veď to je doslova umenie. Písať dookola o tom istom len mierne iným spôsobom a stále do toho aj tak vkladať niečo nové, bláznivé, neokukané a skrátka iné. Uznávam ho za to. Aj vo WG som si našla isté podobnosti. Napríklad Drobec Cooper bol ako Hassan z Katherín len homosexuálna verzia. Jane bola niečo ako Hazel a Lindsey. No nevadí to. Každá jeho postava mi vždy prirastie k srdcu. Aj Willa číslo 1 som si obľúbila. Bol to taký absolútny pohoďák. Aj keď k tomu sa musel dopracovať... Spočiatku bol utiahnutý a držal sa toho hlúpeho pravidla Držať hubu, no počas príbehu sa jeho osobnosť čoraz viac rozvíja a som rada akým človekom sa napokon stal.

Prečo sa mi páčil Davidov Will o niečo menej? Bol to tak trocha čudák. Čo by bolo u mňa zvyčajne plusom, pretože čudákov mám rada. Mám fakt rada keď je niekto v knihe divný, napr. Fincha zo Všetkých skvelých miest milujem, no pri Willovi mi jeho divnosť skrátka nesadla. Bola to kopa, ktorú tvorili depresie. Bez štipky humoru, proste nič. Ku koncu sa to zlepšilo a samozrejme boli úseky kedy bol fajn, ale nedokázal mi až tak prirásť k srdcu.

Nemôžem si pomôcť... Táto kniha bola super. Fakt jej ani nemám čo vytknúť, ani nič. No po jej dočítaní skrátka necítim nič. Aj keď sa mi veľmi páčila, tak nemôžem povedať, že by ma nejak zvlášť ohúrila. Bolo to super, zábavné, ako som už spomínala malo to myšlienku. No nedostalo ma to do kolien. Netuším čo, ale niečo mi tam skrátka chýbalo len musím ešte prísť na to čo. Avšak páčiť sa mi to páčilo a to je hlavné. Som však zvyknutá, že do Greenovych kníh sa zamilujem a tu sa mi to až tak nepodarilo. Ale cítim, že na to aby som si bola úplne istá svojim postojom ku knižke, tak si ju rozhodne musím prečítať viackrát. Možno som ju len čítala v zlom období a nič viac. Skrátka pri tejto knihe jedno prečítanie nestačí. Knihu však určite odporúčam. Prečítajte si ju, posúďte a utvorte si názor. Koniec koncov je to bláznivá jazda plná nečakaných zvratov :)!

Recenzovala: Kristína Drážovská