Vodopád (séria Atlantída, #2)

A je tu konečne recenzia na pokračovanie knihy Slza. Druhý diel mi venovalo vydavateľstvo IKAR. Ďakujem. Samozrejme ako vždy upozorním (i keď je to v nadpise), že ide už o druhý diel tak ak ste nečítali prvý, Slza, kliknite na link vyššie.

Pic from google

http://2.bp.blogspot.com/-1hVLVkwiAoY/VYuok-VNNnI/AAAAAAAADTg/tP_b5YBX1iY/s400/large-vodopad.jpgAnotácia: Eurekine slzy zaplavili zem a Atlantída ožíva aj so svojím krutým kráľom Atlasom. Len Eureka ho môže zastaviť, no najprv sa musí naučiť, ako proti nemu bojovať. Preto putuje oceánom v štíte hromového kameňa aj so svojou priateľkou Cat, s otcom, malými súrodencami a priateľom Anderom. Oslňujúci tajomný Nositeľ rodu, zaľúbený do Eureky, sľúbil, že jej pomôže nájsť Solóna, záhadného Nositeľa rodu, ktorý sa skrýva. Ten by jej mohol poradiť, ako poraziť Atlasa.
Keď sa konečne dostanú k Solónovi, uprostred skazy, ktorú spôsobili jej slzy, musí Eureka čeliť posmechu a narážkam atlantídskych čarodejníc, útokom nahnevaných zúfalých miestnych obyvateľov, no aj nečakaným odhaleniam o sebe. Vďaka nim dospeje k rozhodnutiu - ak bude dosť silná, môže toto poznanie využiť, aby porazila Atlasa a zabránila mu ovládnuť svet. No musí sa vzdať všetkého...

Pri čítaní druhého dielu som mala pocit ako keby autorku vymenili. Síce to (pre mňa) otravné striedanie dejov si ponechala ale čo sa mi ešte viac nepáčilo bolo, že autorka začala pridávať kapitoly, ktoré sa týkali iných postáv. Samozrejme nevadilo by mi to tak, keby ma tie kapitoly zaujímali. Bohužiaľ väčšina z nich bola pre mňa nudná a vôbec ma to nezaujímalo. Mala som pocit ako keby autorka knihy sa prestala snažiť. Mám i menšiu pripomienku k dvojčatám Claire a William. V knihe majú 4 roky. Autorka však o nich píše ako keby majú 20. Niektoré vety boli až príliš vyspelé aby ich vyslovilo 4 ročné dieťa. Takisto ich občasné správanie. V Slze to boli jednoducho 4 ročné deti. V druhom diele z nich autorka zrejme chcela spraviť superhrdinov. V druhom pokračovaní ako keby zničila tú ich detskú nevinnosť a bezstarostnosť. Dosť sa tomu však čudujem, pretože je matkou. Ale aby som knihu iba nekritizovala.....

... plusom knihy je to, že hlavná postava, Eureka, to má tentokrát naozaj ťažké. Nie je postavou, ktorá to má na ružiach ustlané a objavuje v sebe i svoju temnú stránku. Musím sa priznať, že scéna kde Eureka túto temnú stránku samej seba spoznala sa mi naozaj veľmi páčila. Ľudia sa jej tu začínajú obracať chrbtom, stráca milovaných a o to viac tu je napätých situácií. Isté scény, ktoré samozrejme nebudem menovať, boli naozaj skvelé. Niekedy som ostala pomerne zaskočená. Nanešťastie na môj vkus takýchto scén bolo málo, čo znamená, že kniha vo mne nevyvolávala emócie ako by po správnosti mala.

Ak to mám celkovo zhrnúť, a nerada to píšem, táto knižná séria ma sklamala. Mne osobne sa Vodopád zdal možno o trošku slabší ako prvý diel ale našla som tu aj scény, ktoré určite prevyšovali tie v prvej knihe. Boli proste kapitoly, ktoré sa mi páčili a tie, ktoré ma nudili. Bohužiaľ knihu som nedokázala pre tie nudné pasáže prečítať "jedným dychom".
Rada by som ešte upozornila, pretože sa mi to párkrát stalo, neriaďte sa pri výbere knihy iba jednou prečítanou recenziou. Ja som v knihe našla chyby ale pre niekoho iného zas môže byť kniha dokonalá. Čo sa týka mňa tak jej kúpu by som zvážila. Ak hľadáte niečo veľmi prešpekulované siahnite radšej po po knihe Havranie dievča či Saeculum. Ale ak chcete oddychovku, pri ktorej nemusíte príliš veľa rozmýšľať skúste túto sériu. Napíšem to možno tak škaredo ale neočakávajte veľa. Ja som očakávala, a preto som bola sklamaná.

Recenzovala: Monika Fejfárová