V tvojich očiach

Pozri sa mi do očí a zistíš, čo sa v nich skrýva

Kategória: Antitusiká/Antibiotiká

Účinné látky: Pozitívne pôsobí na stres. Absorbuje smútok. Zvláčňuje dušu, hydratuje pokožku, zjemňuje správanie, milujete viac partnera.:)

Dávkovanie: Každý koľko unesie lásky. Neodporúčam pobyt na slnku(zabudnete sa). Veľa vody a sladkých koláčikov..:) Počet tabliet-488.

Vedľajšie účinky: Môže vyvolať začervenanie kože, pálenie a svrbenie spôsobené napätím. Núti k častému pojedaniu sladkého.:) Viem o čom hovorím.

Čo by ste mali vedieť predtým, ako si knihu TU kúpite:  Láska je veľká čarodejka a ak je naozaj silná, prekoná mnoho prekážok. Dvaja ľudia by mali byť natoľko podobní, aby si mohli porozumieť, a natoľko odlišní, aby sa mohli milovať. Vraví sa, že protiklady sa priťahujú.

Keď Colin dovršil dvadsaťpäť rokov dostal poslednú šancu zmeniť svoj život. Dovtedy to bol nezvládnuteľný chlapec s pošramotenou povesťou bitkára. Aby sa vyhol väzeniu, od základov zmenil svoje vystupovanie a začal navštevovať univerzitu, aby si splnil svoj sen, stať sa učiteľom. O tri roky neskôr za dramatických okolností stretáva v noci, v hustom daždi na odľahlej ceste Mariu, ktorá zápasí s poškodenou pneumatikou. Dvadsaťosemročná Maria Sanchezová celý svoj doterajší život obetovala kariére a jej sociálny status je viac ako nudný. Hoci sú obaja rozdielni a pochádzajú z odlišných rodín, ich vzťah nabral raketové tempo. Tešia sa zo vzájomnej spoločnosti a ich láska prekvitá, no len do momentu, keď právnička dostane zvláštny odkaz. Postupne sa séria výhražných incidentov stupňuje, Colin, ktorý je jednou nohou vo väzení, sa prestáva ovládať, dôkazy sú nejasné a Maria je rozhodnutá vzťah ukončiť. Obidvaja sú vystavení ťažkým skúškam,  páchateľ je stále neznámy a objavujú sa aj nové indície. Dokážu sa popasovať s neľahkým osudom a zachránia svoj krehký vzťah alebo sa naspäť vrátia k svojim predošlým  životom?

„Aj napriek tomu sa trochu bojím. Viete, asi prvý raz v živote trávim večer s chlapíkom, ktorý sa ruval v baroch, skákal ľuďom po hlavách a pritlačil vlastného otca o stenu.“ „Zabudli ste dodať...sedel vo vyšetrovacej väzbe a odkrútil si liečbu v psychiatrickej liečebni...“ „To tiež.“ „A čo vy na to?“ Rukou si odhrnula prameň neposlušných vlasov, čo jej vietor fúkol do tváre. „Ešte som sa nerozhodla. Zatiaľ neviem, čo si mám o tom všetkom myslieť. Ale ak náhodou začnem utekať, tak sa ma nesnažte chytiť, platí?“

Láska, vášeň a napínavé nebezpečenstvo. To všetko nájdete v najnovšom románe od najobľúbenejšieho autora o láske Nicholasa Sparksa, ktorý vo svojej knihe V tvojich očiach rozpráva príbeh problematického Colina a úspešnej právničky Marie. Romantický príbeh V tvojich očiach je román, ktorý si Vás podmaní, chytí za srdce a už Vás nepustí. Okrem čarovného deja autor do textu zakomponoval prvok trileru, a tak fabula naberá celkom iný rozmer. Román je rozdelený do primeraných kapitol, a tak môže čitateľ sledovať dve dejové línie  z obidvoch pohľadov hlavných postáv. Autor sa hneď od začiatku zameral na detailné opisy, ktoré však rozbíjajú živé a neprikrášlené dialógy  a vďaka nim knihu zhltnete v rýchlejšom tempe.  Romantiku je však cítiť už od samého začiatku.

Pre netrpezlivcov, ktorí uprednostňujú dynamickejšie texty to môže spočiatku vyvolať  antipatiu, no autor zaujímavým spôsobom vťahuje čitateľa do deja a to faktom, že do popredia vložil Colinovu pestrú minulosť. Ak ste však fanúšikom Sparksa, tak viete, že sa môžete tešiť na poriadnu dávku sladkej love story s nebezpečným bonusom navyše. Po úvodných stranách, kde sa dej hýbe pomaly, no pozoruhodne, sa razom príbeh rapídne otočí a nastupuje mierne napätie. S pribúdajúcimi stránkami môže čitateľ badať, že do popredia sa okrem sladkej lásky tlačí napätie, ktoré sa stupňuje a pretrváva až do posledného momentu. V nepatrných náznakoch dáva autor priestor aj dráme a napínavé pasáže sa čoraz viac vyhrocujú. Román Vám ako na dlani ponúka priestor na množstvo dohadov a nezodpovedaných otázok. Nicholas Sparks dej okorenil aj témami, s ktorými sa nestretávame príliš často. Veľmi obšírne sa zameral na sexuálne obťažovanie na pracovisku, upriamil svoju pozornosť aj na stalking a poukázal aj na psychické poruchy jedinca. Nezabudol ani na spolupatričnosť rodiny a na svetlo vyťahuje aj rodinné väzby.

Po Colinovom telefonáte Mariina myseľ pracovala na plné obrátky. Usilovala sa poskladať si útržky informácií tak, aby do seba zapadli. Colin vystopoval Lestera. Lester postrelil Margolisa. Lester mieril aj na Colina. Colin ho zneškodnil. Colin a Evan robili všetko pre to, aby detektívovi zachránili život. Margolisa odviezla sanitka do nemocnice. Lester pri zatýkaní kričal, že vie, čo Maria urobila. Lester.

V tvojich očiach zosobňuje viac postáv. Pri každej šiel autor poriadne pod kožu. Opäť detailne zmapoval úplný profil každého jedného účastníka príbehu, až máte pocit, že ho dôverne poznáte. Autor sa zameral aj na pocitovú stránku hrdinov. Prenikol do myslenia a konania postáv s veľkou dávkou taktu a odvahy. Odkrýva aj tie najhlbšie vnútorné pocity, obavy, strach a sny. Emočnú stránku striedajú dramatické situácie, v ktorých prevláda postupná gradácia. Aj napriek veľkému rozsahu sa kniha číta ľahko a prekvapivo rýchlo. Dokonca v texte objavíte aj jemný humor či miernu iróniu.

Ak hľadáte presladenú neobyčajnosť premiešanú s drámou a napätím, tak toto všetko a ešte podstatne viac, dostanete v lákavom 485-stranovom balíčku od Nicholasa Sparksa. Môžete sa  tešiť na podmanivý dej, premyslenú zápletku, výrazné hlavné postavy s neľahkou minulosťou, permanentné napätie či presvedčivé dialógy s kvapkou humoru.

Milovníci Sparksa budú nadšení a mne pribudne do zbierky ďalší obľúbený autor.  Odporúčam všetkým romantickým dušiam, ktorí sa neboja nebezpečenstva a správnu dávku napätia len privítajú. Ani tá najsladšia love story nemusí byť  zákonite fádna, keď je  výborne okorenená novými chuťami.

Recenzovala: Simona Rošková