Čtenářská recenze: Robin Cook - Toxin

Robin Cook je známý nejen jako lékař, ale také (a nebo především) jako autor knih s aktuální lékařskou tématikou, který si dokázal svým poutavým a realistickým způsobem vyprávění získat mnoho čtenářů po celém světě, kteří se k jeho knihám rádi vracejí. Mezi takové čtenáře patřím i já a tímto chci poděkovat svému otci, že mi před lety zakoupil první knihu z mé sbírky knih od Robina Cooka, která samozřejmě obsahuje i jeho nejslavnější a kritiky velmi uznávané dílo Kóma.

Kniha s názvem Toxin v sobě přirozeně skloubila velmi zajímavá a aktuální témata jako je americký způsob života a zejména stravování, který se dostává čím dál víc i k nám do České republiky, a vliv politiky a peněz na úroveň zdravotnictví a to vše pod záštitou detektivního a zároveň lidsky hlubokého rodinného příběhu. Musím říct, že mne osobně kniha strhla nejen svým dějem ale i rychlým spádem od samého začátku. A po celou dobu se ve mně mísily pocity znechucení, odporu, obav i lítosti a soucitu. Možná není od věci „varovat“ budoucí čtenáře před první kapitolou, která velmi detailně zachycuje nechutné praktiky masného průmyslu. Ale nenechte se tím odradit a knihu si určitě přečtěte celou, stojí totiž za to!

Samozřejmě Vám nechci prozrazovat celý děj a tak jen lehce naznačím. Hlavní postavou je rozvedený doktor Kim Reggis, který, ač velmi pracovně vytížený, se snaží být stále dobrým otcem pro svou jedinou dceru Becky. Po společné návštěvě jednoho typického amerického fastfoodu ale Becky smrtelně onemocní následkem otravy bakterií E.coli. Kim Reggis, lékař ve stejné nemocnici kde se léčí i Becky, zjišťuje, že vlivem úsporných opatření v nemocnici jsou možnosti léčby Becky velmi omezené. Když pochopí krutou pravdu, že pro svou dceru nemůže už nic udělat, rozhodne se pátrat po tom, proč, jak a kvůli komu jeho dcera onemocněla. A je odhodlaný pro to obětovat všechno. Nejen svou lékařskou kariéru a dosavadní způsob života, ale možná i svůj vlastní holý život. Co myslíte, dokáže zjistit pravdu a tím ochránit jiné před stejným osudem, který potkal i jeho dceru?

Doufám, že se Vám, budoucím potenciálním čtenářům, bude tato kniha moc líbit a věřím, že nezůstanete jen u jediné přečtené knihy od tohoto skvělého autora.

Autorkou recenze je Lucie Sejkorová