Tento muž

Luxusná čierna kniha s nevinnou káliou. Tajomstvo, temnota a sex. A nie je to 50 shades of grey. Je to Tento muž. Erotický román plný posteľových dobrodružstiev, príťažlivosti, vášne a kontroly. Tušíte správne. Budete sa červenať.

Vedela som, do čoho idem a nemusela som začať ani listovať. Erotické knihy s podrobnými opismi sexuálnych oplzlostí nepatria medzi moje TOP vysnívané literárne destinácie, ale ako čitateľ mám otvorenú myseľ a nebojím sa vstúpiť aj na územia vybuchujúcej papierovej rozkoše.

Mladá bytová dizajnérka Ava O'sheaová vkročila cez železnú bránu na Zámok a ani netušila, do akej pasce sa dostala. Stretáva sa so zámockým pánom Jessem Wardom, majiteľom luxusného hotela, ktorý jediným zmyselným pohľadom zapáli v jej srdci všetky iskry a v tele rozvibroval každé jedno nervové zakončenie. Od začiatku príbehu je medzi hlavnými postavami hmatateľné sexuálne napätie, ktoré by vás v skutočnom svete dostávalo do kolien. Lenže v skutočnom svete vami nie je posadnutý hriešne sexi milionár, ktorý je agresívny, výbušný a tak trochu maniak a ktorého odmietate iba preto, že ste tvrdohlavá a prehnane emancipovaná.

„Ten muž bol taký dokonalý, že pohľad naňho mi takmer spôsoboval bolesť.“

Priestor tu dostáva aj otázka, či by Ava bola tak hrozne namäkko a dovolila Jessemu všetko, čo jej robil, keby nebol až tak sexi a nemal vo vrecku ani vindru. Myslím, že by sa úplne dobrovoľne odovzdala do policajného programu na ochranu svedkov, aby ju ten nadržaný šialenec nikdy nenašiel a nepodroboval si jej vôľu sexuálnym mučením.

„Keď frustrovane zreval, udrel päsťou do kuchynských dverí a urobil v nich hlbokú ryhu, prikrčila som sa. Vyvalila som naňho oči, pevne zovrela pery a bezmocne sledovala jeho prudkú reakciu na moje odmietnutie. Otočil sa tvárou ku mne, trochu potriasol rukou a pozrel mi rovno do očí. Priam ma prepaľoval pohľadom.“

Podoba s 50 shades of grey alebo sériou Crossfire je nepopierateľná, ale to nevadí. Každý vie, že erotické romány sú všetky rovnaké, do prasknutia natrieskané spálňovými detailmi, orgazmom a láskou. Ide o to, aby vzbudili v čitateľoch túžbu (99,9% čitateliek), a to sa im darí kvalitne, aj keď často absentuje hlbšia myšlienka príbehu. Téma spaľujúcej lásky a horúceho sexu, vzrušenia a rozkoše je naplnená dokonale.

Autorkin slovník ako aj štýl písania bol jemne amatérsky a román by si zaslúžil viac práce na formálnej stránke. Pokrivkávala aj štylistika. Po obsahovej už neexistuje nič, čo by príbehu pomohlo. Postavy by si zaslúžili hlbšiu charakterovú analýzu, v Jesseho prípade je minimum informácií účelné, ale o Ave, ktorá je rozprávačom príbehu, nevieme v podstate nič. Erotické pasáže (zhruba každých 5 až 10 strán) boli zvládnuté profesionálne a keďže príbeh stál hlavne na nich, fanúšikovia literárneho sexu budú spokojní.

„Do očí sa mi tlačili slzy, ale pokúšala som sa ich zadržať, aby nezničili tú nádhernú chvíľu. Ďalej sa oddával môjmu vášnivému bozku a jeho jazyk sa stretol s mojím, ktorý mu pomaly, láskavo skúmal ústa. Tým bozkom som sa mu pokúšala niečo povedať. Zúfalo som túžila, aby pochopil môj odkaz.“

Bola som prekvapená, že ku koncu knihy ma román začal zaujímať viac a viac. Okolo Jesseho sa obvíjali tajomstvá a nevypovedané veci a ja som s chuťou čítala ďalej, pretože som si postupne stavala skladačku z autorkiných nenápadných poznámok. Posledných 70 strán bolo prelomových a keby bol celý román v tomto štýle, hltala by som strany s hlbokým povzdychom! Vyvrcholenie príbehu (ak sa to tak dá nazvať) a otvorený koniec ma tak navnadili, že zrejme si nenechám ujsť ani ďalší diel, ktorého vydanie je naplánované na september 2014. Som zvedavá... a nehanbím sa priznať, že sa neviem dočkať, čo sa stane v ďalších dvoch pokračovaniach nočnej série Tento muž.

Recenzoval: Mária Roštecká