Čtenářská recenze: Těhotenství v otázkách a odpovědích

Na trhu je nepřeberné množství knih o těhotenství a porodu, ale je velmi těžké vybrat mezi nimi tu pravou. Knihu Těhotenství v otázkách a odpovědích jsem si zakoupila spolu s titulem Naše dítě v otázkách a odpovědích. Jsou tak akorát obsáhlé, není třeba mít doma v těhotenství 15 knih na stejné téma.

Kniha je uspořádaná do osmi kapitol: Příprava na těhotenství – péče před početím, plodnost a početí, diagnostika těhotenství, časné stadium těhotenství, Prenatální péče – výběr péče, kdo je kdo v těhotenství, prohlídky těhotných, speciální vyšetření, Vývoj plodu – prvních 12 týdnů, druhý trimestr, třetí trimestr, vícečetná těhotenství, Změny vašeho těla – tělesné změny, psychické změny, časté obtíže, sexuální život, Jak být zdravá a fit – péče o vlastní tělo, strava, cvičení, odpočinek a relaxace, Problémy v těhotenství – časté obtíže, těhotenství se zvláštní péčí, vícečetná těhotenství, ztráta dítěte, Porod – plán porodu, polohy při porodu, tlumení bolesti a porod, porodní komplikace, císařský řez a poslední kapitola – Šestinedělí – novorozenec, intenzivní péče o dítě, kojení a umělé krmení, návrat k normálu.

Pro usnadnění orientace jsou stránky barevně odlišené, což zjednodušuje listování.

Každé těhotenství má jiný průběh a každý porod je tak trošku jiný, maminky jistě mohou potvrdit. V knize jsou spousty otázek, snad na každou věc, na kterou jsem se chtěla lékaře zeptat, jsem našla odpověď a u lékaře si ji jen potvrdila. Pokud nemá těhotná žena komplikace, není důvod se zabývat záležitostmi, které by mohly eventuelně nastat, ale pokud nějaké nastanou, je tato příručka ideálním pomocníkem.

Otázky jsou jednoduché, srozumitelné, vycházejí z pohledu rodičky, nikoliv z pohledu lékaře, což velmi oceňuji. Každá kapitola začíná vysvětlením proč se tak děje, co to znamená, jak se dají zmírnit obtíže a na co je třeba dbát, nechybí fotografie a kreslené obrázky.

Následuje spousta otázek, které si nastávající maminky na dané téma pokládají. Každá maminka potřebuje odpovědi na své problémy, které třeba ani tak závažné nejsou, jsou jen průvodním jevem těhotenství a v této knize si určitě najde jasnou a srozumitelnou formou odpověď na vše co ji trápí.

Autorkou recenze je Lucie Bednářová