Čtenářská recenze: Marci Shimoffová - Tajemství štěstí - Zákony přitažlivosti

Již jsem četla knihu Tajemství od Rhondy Byrne a tak, když jsem viděla v Knižním klubu nabídku na knihu Tajemství štěstí Zákony přitažlivosti od Marci Shimoffové, právě i spoluautorky světového bestselleru Tajemství, tak jsem si ji také objednala.

Je to také velice inspirativní a zajímavá knížka, ve které se nám autorka příjemnou a čtivou formou snaží otevřít oči, abychom si sami uvědomili, že v každodenní honbě za štěstím vlastně úplně zapomínáme být šťastní. Krok za krokem, kapitolu za kapitolou se nás snaží dovést k tomu, abychom konečně začali být uvědoměle a trvale šťastní, abychom bez ohledu na okolnosti zůstali šťastní a s pocitem radosti a vnitřního míru.

Kniha je rozdělena do třech částí. V první – úvodní - autorka vysvětluje co je štěstí, protože každý si asi pod pojmem být šťastný představí trochu jinou věc, ale většina spíš materiálního směru, třeba: kdybych získal milion, byl bych šťastný… Ale skutečné pravé štěstí je: být šťastný bez vnějšího důvodu * šťastný, ale z ničeho co se děje * cítit se živý, plný síly a energie * cítit vděčnost a odpuštění * přistupovat k životu s vášní a nějakým cílem * naplno vnímat přítomnost. Skutečné štěstí není jen pocit potěšení, prchavé emoce nebo nálada, ale optimální stav bytí.

Ve druhé hlavní části knihy je podrobný plán pro šťastný život. Je rozdělen do 9 kapitol, ty nás mají naučit správné životní postoje a každodenní šťastné zvyky, jak vzít štěstí do vlastních rukou a neztrácet čas ani sílu obviňováním druhých. Protože jen oběti si stěžují na problémy, vítězové se soustředí na řešení. U každé kapitoly je dojemný a inspirující příběh ze života lidí, kteří navzdory nepřízni osudu, často i přes velké zdravotní handicapy dokázali být šťastní a nepromarnili svůj život jen žalostí a smutkem.

Na závěr knihy je shrnutí důležitých kroků k budování svého štěstí a zopakování hlavních šťastných zvyků, jejichž praktikováním se můžete zařadit mezi šťastné lidi.

Tak jsem vám tu pomocí úryvků z knihy popsala co je štěstí a teď stačí si přečíst tuto knihu od Marci Shimoffové, abyste skutečně začali být šťastní...

Autorkou recenze je Alena Svábová