Šťastná sedmička /recenzia/

Willow je dvanásťročné dievča, ktoré okrem svojich drahých adoptívnych rodičov nemá nikoho iného na svete. Nenašiel sa nikto iný, kto by porozumel a chápal jej zvláštnu osobnosť. Okrem svojej záhrady miluje číslo sedem a je expert na všetko možné - od matematiky až po... vietnamčinu.

Keď Willow príde o svojich rodičov, strhne to so sebou nielen ju, ale aj ľudí, ktorým ako také svetielko vstúpila do života. Postupne si všetci hľadajú svoje miesto a smer vlastného života. Napokon však zistia, že ich cesty sa pretínajú a už nie je možné vrátiť sa späť.

Čím krajší príbeh, tým ťažšie sa slovami vyjadrujú pocity, ktoré v nás vyvolal. Keď táto knižka čakala na mojom stole kým ju začnem čítať, akosi som tušila, že tie rybky vplávajú až do hĺbky môjho srdca. (Inak, je ich 49 = 7 x 7)

Od začiatku som vnímala iný štýl písania tejto autorky. Bol zvláštny, ľahký a napriek tomu dokázal presne vystihnúť atmosféru príbehu. Vety bývali dosť krátke, no aj bez nejakých pridlhých opisov som si vedela všetko predstaviť. Niekedy sa mi tisli slzy do očí, inokedy som sa nezdržala úsmevu a v závere som mala obavy, ako kniha skončí. Zdôrazňujem, že kniha a nie príbeh - pretože rada verím, že postavy žijú svoje osudy aj za hranicou poslednej strany.

Celou knihou nás sprevádza sedem najdôležitejších postáv, ak nerátam Willow. Autorke sa podarilo vytvoriť každej jednej svoj osobitý charakter. Ale skutočný charakter - to znamená, že by ste len ťažko našli čo i len podobnú postavu v iných knihách. Bolo pre mňa zaujímavé sledovať ich vývin a to, ako postupne vychádzali zo svojej zóny komfortu. Veľmi sa mi páčila myšlienka toho, ako sa púšťali do nových vecí a konali rozhodnutia. Bolo naozaj čarovné sledovať ako sa prepletali ich životy. Asi 40 strán pred koncom som si uvedomila, že záver sa blíži a ja sa nechcem s nimi rozlúčiť, pretože mi prirástli k srdcu. Okrem toho som si tiež až v závere všimla, že aj keď sa striedajú jednotlivé pohľady postáv, iba Willowin je písaný v prvej osobe. A takisto sa mi páčilo aj ako sa autorka zameriavala na význam prírody.

V príbehu nenájdete akciu, zvraty či nejaké šokové stavy. Tvorí ho sled, dalo by sa povedať že jednoduchých, udalostí. No práve tou jednoduchosťou je táto kniha výnimočná. Zistila som, že presne takéto knižky mám rada - s dejom, ktorý sa zameriava skôr na vnímanie ľudských vlastností. Zamysleli ste sa niekedy nad tým, aké ľahké je vstúpiť niekomu do života a aký môže mať tento krok význam? Tento príbeh mi presne ukázal, ako sa všetko rýchlo mení a to, ako môžeme vplývať na druhých a ani si to neuvedomíme.

Hodnotenie: *****

Recenzoval: Aly V.