Čtenářská recenze: Markus Grolik - Soukromý detektiv Perry Panter a myší mafie

Tuto knihu jsme koupili naší dcerce na Vánoce, když chodila do druhé třídy. Adélka má moc ráda kočičky a protože hlavním hrdinou této pěkné knížky je kocour, neváhali jsme ani chviličku.

Kniha Soukromý Detektiv Perry Panter a myší mafie je o kocourovi, který se jmenuje, jak už je patrné z názvu knihy,  Perry Panter. Jeho páníček je policista a Perry touží být policejním kocourem. V televizi sleduje seriál Komisař Rex a chtěl by taky honit zloděje. Bohužel  policie bere jen psy, vlčáky s velkým čenichem. Zklamaný Perry dostane nápad – stane se soukromým detektivem. Napřed se mu moc nedaří, tak spí a sní své sny, ve kterých vždy vypátrá zloděje a je za hrdinu. Jednoho dne se ale jeho smůla prolomí a přijde první klient, vlastně klientka. A tak začíná Perryho detektivní kariéra.

Při jeho pátrání zažijeme s Perrym spoustu dobrodružství, potkáme zvířátka, která mu poradí na jeho první pátrací akci, kde hledá kočičku Týnu, která dopadne – ne to neprozradím. Dozvíme se, že myši moc neovládají gramatiku, ale jinak že jsou velmi prohnané. Ale na našeho detektiva si nepřijdou. Jste zvědaví, jak to nakonec dopadne s kocourem Albertem, který má hlídat voňavý sýr před hladovými myšáky? Vyhraje Albert a Perry, nebo prohnané myši? To vše se dozvíte v této knížce.

A zajímalo by vás, čím se takovému kočímu detektivovi platí? No přece kočičími konzervami, nejlépe s tuňákem.

Tato knížka od Markuse Grolika je krásně napsaná, má velká písmenka pro začínající čtenáře, jsou v ní i krásné obrázky. Má osmdesát stran, což je tak akorát – knížka svou tloušťkou malé čtenáře neodradí.

Autorkou recenze je Jana Pospíšilová