Slza / Lauren Kateová

Eureka bola mladé dievča, ktoré žilo bezstarostne so svojimi priateľmi a rodinou. Jedného dňa, ktorý vyzeral normálne ako všetky ostatné zmietne obrovská vlna auto v ktorom sedí Eureka s mamou. Eureka to prežije, no mama nebude mať také šťastie.

Eureka sa teraz musí vysporiadať s krutým osudom. Presťahuje sa k otcovi a jeho novej žene, no začleniť sa tam nedokáže. Po pokuse o samovraždu sa začne ešte väčšie peklo. Nevlastná matka - Rhoda ju začne ťahať po psychológoch a Eureka je z toho zúfalá. Všetko sa ešte viac zamotá keď stretne záhadného chlapca - Andera pri ktorom má pocit, že ho pozná celý život a keď sa jej najlepší priateľ Brooks zmení na nepoznanie a začne jej ubližovať. Navyše.. prečo Eureka nemôže plakať ?

Dopadol na ňu tieň a zrazu mala silný pocit, že toto už raz zažila. Niekto stál pri aute a hľadel dnu.
Pozrela naňho.. "Ty," zašepkala mimovoľne...

Pri očakávaní na túto knihu som mala zmiešané pocity. Nápad sa mi páčil, no dosť ma znepokojovali priemerné recenzie, ktoré neboli príliš nadšené. Samozrejme som to moc neposudzovala, veď predsa sto ľudí, sto chutí. Keď som si vyzdvihla knihu z pošty a uvidela som tú prekrásnu obálku, okamžite zo mňa opadli všetky obavy. Tá obálka mi príde naozaj dokonalá. Prevláda na nej modrá farba a krásne vystihuje dej v knihe. Pochybujem, že sa nájde človek, ktorému by sa obálka nepáčila.

Lauren Kate je uznávaná a pomerne známa autorka. Zďaleka to nieje pre ňu prvotina. Preslávila ju séria Padlý anjeli, ktorou uchvátila davy. Pamätám si, že dávnejšie som dokonca začala čítať Pád, no kvôli horúčke som to nebola schopná dočítať. Pre mňa bola Slza prvá kniha od autorky, takže neviem posúdiť čo bolo lepšie aj keď nemám vo zvyku porovnávať, takže to až tak neprekáža.

Celé sa to začalo spomínaním na osudný deň "nehody". Eureka si z neho nepamätá nič, ale Ander naň spomína veľmi dlhý čas.. Existuje (nazvime to kult), ktorý sa snaží uchrániť náš svet a vyberá si preto dosť kruté spôsoby. Dávne proroctvo vraví, že na našu zem sa môže narodiť dievča, ktoré svojimi slzami prebudí dávnu Atlantídu. Atlantídania vraj boli krutý a preto sa tento kult snaží silou mocou zabrániť tejto pohrome. Ich úlohou je zabiť každé dievča, ktoré ma túto schopnosť..

Mne osobne sa kniha veľmi páčila. Od malička ma zaujíma bájna Atlantída, preto ma neskutočne potešilo, že tuná sa nachádza a je hlavnou témou série. Aj to je pre mňa veľkým plusom. Štýl autorky mi naozaj sadol. Písala pútavo a zaujímavo. Veľa krát som sa nevedela od knihy odtrhnúť, takže aj to svedčí o autorkiných kvalitách. Kniha sa čítala veľmi ľahko a prečítanie mi trvalo krátko. Pre mňa je to príbeh na ktorý tak rýchlo nezabudnem..

Eureka je zaujímavou postavou. Jej meno sa mi páčilo a skvele sa hodilo k celej tej záhadnej atmosfére. Naozaj to nemala ľahké. Mama jej umrela a ona musela žiť s nevlastnou matkou Rhodou, ktorá ju absolútne nechápala a nútila ju chodiť na terapie, ktoré len zhoršovali situáciu. Život ju už nebavil, nemala dôvod pre ktorý by žila.. Jediným rozptýlením bol Brooks, no aj toho jej osud v podstate vzal. Ja som sa s ňou dokázala dokonale zžiť a pri čítaní som mala pocit, že všetko prežívam s ňou. Je to silná osobnosť a som zvedavá ako bude nakoniec vyzerať jej osud..

Ander je dokonalý záhadný chalan a priznajme si, že je aj riadne nebezpečný. V príbehu sa poriadne ani neukazoval a dokázala by som aj na jednej ruke ukázať koľko krát sa tam vyskytol. Jediný úsek v ktorom bol naozaj že poriadne, bol až na konci. Obľúbila som si ho aj keď, keby tam bol viac, tak by som si ho omnoho viac zamilovala. Páčilo sa mi, že bol obetavý a chcel za každú cenu ochrániť niekoho na kom mu záležalo. Som zvedavá ako sa prejaví v ďalších dieloch.

Eureka za to všetko stála, stála za čokoľvek.

Priznám sa, že Brooks bol môj favorit. Počas čítania som sa rehotala, že no Ander si skončil, ale potom mi bohužiaľ zlomil srdce. Vedela som, že za tým bude niečo viac, ale tak verím, že sa to nejako napraví.. Je to presne typ chlapca, ktorý je najlepším priateľom všetkých dievčat. Má zmysel pre humor, vie sa zabaviť, vie vás vypočuť a v prvom rade je tu pre vás. Ako vravím mala som ho radšej ako Andera, takže som maximálne zvedavá aké to bude nakoniec..

Je veľa postáv, ktoré by som ešte vytiahla a rozobrala, pretože mnohé som si fakt obľúbila. Lauren sa s nimi riadne prebavila vidno že sú skvele prepracované. Nič nenechala na náhodu a celý príbeh ma dokonale premyslený. Slza je prvý diel zo série. Som neskutočne zvedavá ako sa to bude vyvíjať, pretože to skončilo dosť otvorene. Mne sa kniha páčila a nedokážem ju hodnotiť inak než plným počtom. Páčila sa mi aj preto, že som sa v nej tak trocha našla.

Hodnotenie: *****

Recenzoval: Kristy Drážovská